Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Update 14-07-2021: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Hoekmast 6 heeft inmiddels zijn bretellen. Hoekmast 26 staat en dat betekent dat het stuk (1-26) Vierverlaten Brillerij compleet is en dat we nu de bocht naar het noordoosten op kunnen. Daarnaast zijn ze al begonnen met lijnstuk 26-37. Steunmasten 29 30 en 35 staan nu en lijnstuk 9-12 heeft inmiddels alle geleiders in de P2 pylonen nog niet in de P1 pylonen omdat lijnstuk 12-20 nu op dit moment nog dicht langs de hamerkoppen loopt en daardoor nog geen P1 pylonen heeft. Dat gaat veranderen, het stuk Vierverlaten Brillerij gaat straks mee in de wintracks en bij hoekmast 26 gaat het ondergronds naar hamerkop 32 en gaat het met de overgebleven hamerkoppen naar Winsum. Lijnstuk 108-115 hangen bovenin nu de eerste geleiders, lijnstuk 102-108 ontbreekt nog steeds steunmasten 104 en 105. En in lijnstuk 95-102 staan steunmasten 99 100 inmiddels ook.
Hieronder de foto's van 14 juli.
Hieronder de foto's van 14 juli.
Laatst gewijzigd door Bram Gaastra op 30 sep 2022 14:04, 10 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooie foto's.
Vooral die mast 32 van de 110 kV-verbinding vind ik wel indrukwekkend.
Ik zou binnenkort ook even kijken als we naar Friesland gaan rijden bij Aduard.
Vooral die mast 32 van de 110 kV-verbinding vind ik wel indrukwekkend.
Ik zou binnenkort ook even kijken als we naar Friesland gaan rijden bij Aduard.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooie reportage weer. Leuk om ook de steunmasten met een lijnhoek te herkennen.
En dat je dichtbij mast 32 bent geweest. Bijzonder hoe ze dat uitvoeren met de nieuwe constructie eromheen gebouwd.
En dat je dichtbij mast 32 bent geweest. Bijzonder hoe ze dat uitvoeren met de nieuwe constructie eromheen gebouwd.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Het toevallige bij hamerkop 32 is dat er meteen naast de mast een fietspad loopt. Vandaar dat ik ook mooi dichtbij kon fotograferen
Laatst gewijzigd door Bram Gaastra op 30 sep 2022 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Zeg dat wel. Ik heb nog nooit eerder een mast met een onderbroek onder zijn broekstuk gezien.
Het roept ook de vraag op of men het oude broekstuk werkelijk eronder wil laten staan of dat het op termijn de bedoeling is om die er toch maar onderuit te slopen. Op dit moment wekt dat niet die indruk.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Wat is eigenlijk de bedoeling van deze Tena Lady oplossing?
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Of wordt totaal een nieuwe mast?
Wordt die 110 kV verbinding nog verzwaard?
Ik had liever dat die mast 32 eruit zag als mast 2 van Meeden-Winschoten.
Wordt die 110 kV verbinding nog verzwaard?
Ik had liever dat die mast 32 eruit zag als mast 2 van Meeden-Winschoten.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Zo gaat hij er uiteindelijk ook uitzien.
Nu loopt de 110 kV verbinding nog met hamerkoppen naar Vierverlaten maar straks gaat het stuk hamerkoppen tussen Vierverlaten en Brillerij weg en gaat het vanaf hamerkop 32 ondergronds naar hoekmast 26 en daar gaat de 110 kV verbinding het laatste stukje mee in de wintracks naar Vierverlaten.
De hamerkoppen tussen Brillerij en Winsum blijven en vanaf het nieuwe opstijgpunt gaat de 110 kV verbinding met de overgebleven hamerkoppen naar Winsum.