Kruisingsmasten Scheldekruising Lillo genomineerd in staalbouwwedstrijd Infosteel (we kunnen erop stemmen)

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Kruisingsmasten Scheldekruising Lillo genomineerd in staalbouwwedstrijd Infosteel (we kunnen erop stemmen)

Bericht door Hans » 05 jan 2021 17:44

Ingekomen tip in onze mailbox. De twee enorme kruisingsmasten van Elia's nieuwe Scheldekruising zijn genomineerd als een van de 67 projecten in de Staalbouwwedstrijd van Infosteel. In het kader van hoogspanning mag weer gezien worden, daar kunnen we dus op stemmen! 8-)

Tot en met 08 januari kan er gestemd worden, zie hier voor de website.

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2492
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Kruisingsmasten Scheldekruising Lillo genomineerd in staalbouwwedstrijd Infosteel (we kunnen erop stemmen)

Bericht door Shrek » 05 jan 2021 17:48

Ze hebben zelfs mijn foto gebruikt :DD
(gelukkig met correcte bronvermelding :) )


CM
36 kV
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jan 2020 01:08

Re: Kruisingsmasten Scheldekruising Lillo genomineerd in staalbouwwedstrijd Infosteel (we kunnen erop stemmen)

Bericht door CM » 05 jan 2021 20:57

Hoewel grote en imposante masten, het vakwerk vind ik niet mooi om niet te zeggen lelijk.
Kwestie van smaak idd maar toch.

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Kruisingsmasten Scheldekruising Lillo genomineerd in staalbouwwedstrijd Infosteel (we kunnen erop stemmen)

Bericht door Tom » 05 jan 2021 21:32

De mastkop zelf vind ik wel fraai en dat is het meest beeldbepalende onderdeel, maar in het mastlichaam mis ik ook wel een beetje het "eifelen". De plotse overgang van het dichte netwerk bovenin en de open constructie met toch behoorlijk steile diagonalen is ook niet een pré. Als het gaat om de wedstrijd mag je ook kritisch kijken of het ontwerp zo economisch mogelijk is. Elia had wel aangegeven dat ze niet het onderste uit de kan hebben kunnen halen (ik zie ook dat een Duits bureau heeft meegekeken), want de vruchten van het windtunnelonderzoek hebben ze niet geplukt..

Plaats reactie