Duitse hoogspanningsmasten
Re: Duitse hoogspanningsmasten
Die lijn bij keulen wordt 2014 nieuw gebouwd. Vroeger waren er twee dennenboomlijnen uit de jaren 1960. Zij voert van een nieuwe centrale over de rijn naar Osterath. Nu zijn er drie grote 220/380 kV rivierkruisingen parallel!
Re: Duitse hoogspanningsmasten
Oke, daar is dat dus. Daar ben ik in januari 2014 nog langs gekomen... maar ik blijf me soms verbazen over jullie creativiteit met hoogspanningsmasten Toch maar eens kijken of ik wat foto's kan vinden van die Rijnkruisingen
Re: Duitse hoogspanningsmasten
Kijk ook eens naar de rijnkruising bij Hirzenach en Oberkestert wanneer we over rijnkruisingen spreken. (Artikel op duitstalige Wikipedia) Het is werkelijk een unieke bouw!
Re: Duitse hoogspanningsmasten
Oeps, sorry, Het is Opladen en niet Osterath!
Re: Duitse hoogspanningsmasten
Zojuist zag ik vanuit de trein bij Neuss een serie nieuwe masten langs de al bestaande lijn bij de A57. Wat voor project is daar gaande?
Re: Duitse hoogspanningsmasten
Hier wordt ook een nieuwe 380kV verbinding gebouwd vanwege de Energiewende waarbij de oude uit 1926 stammende 220kV verbinding wordt vervangen:
http://www.amprion.de/netzausbau/wesel- ... intergrund
Wel grappig dat er een identieke mast naast de bestaande 380/220/110kV combinatiemast wordt gebouwd. Blijft toch ook bijzonder, drie verschillende spanningen aan één mast.
http://www.amprion.de/netzausbau/wesel- ... intergrund
Wel grappig dat er een identieke mast naast de bestaande 380/220/110kV combinatiemast wordt gebouwd. Blijft toch ook bijzonder, drie verschillende spanningen aan één mast.
Re: Duitse hoogspanningsmasten
Die mast staat er al sinds enige jaren. Er wisselte een 220-kV circuit de zijde (van de combinatielijn op de masten van 1926 en vice versa) Vroeger (tot ~2007-2008) was er nog een 110 kV lijntje van 1917 (!)
Btw is de lijn van 1926 al helemaal gedemonteerd?
Btw is de lijn van 1926 al helemaal gedemonteerd?
Re: Duitse hoogspanningsmasten
Misschien een oude kaart,maar toch leuk om te weten voor mensen die niet bekend zijn in Duitsland.(waaronder ik)In de aankomende vakantie ga ik de grens over om in omgeving Keulen te spotten.
- Bijlagen
-
- Karte_Höchstspannungsnetz_Deutschland.png (378.84 KiB) 7678 keer bekeken
Re: Duitse hoogspanningsmasten
Voor alle vrienden van eindmasten:
- Bijlagen
-
- Endmasten.png (764.81 KiB) 7635 keer bekeken
Re: Duitse hoogspanningsmasten
Hoi tezamen,
Vandaag ben ik in van Bischofsheim naar Rüsselsheim gewandelt, er zijn twee grote stations voor 380 en 110 kV. Aan de 380 kV-lijn zijn ze momenteel aan't werken vanwege restauratie. Verder ziet men er enige bijzondere configuraties.
De Weg van Bischofsheim naar Rüsselsheim, ook een super plek voor trainspotting. Links de 380 kV Amprion lijn van Bischofsheim naar Koblenz/Kelsterbach/Kriftel (die lijn splitst hun circuits bij Marxheim op, de splitsingsmasten staan aan de A66) Werken aan de 380 kV circuits. In october 2014 wordt de derde circuit links gerenoveerd. Overzicht naar alle lijnen en een ICE uit Frankfurt rijdend richting Mainz Uitzicht richting Rüsselsheim Lijnen richting Mainz kruisen de spoorweg. Ofwel de isolators verschillend groot zijn worden alle circuits met 110 kV bedrijven. Een 110 kV circuit takt af. Uit drie dubbelgeleiders worden zes enkele kabels! Hier ziet men de aftakking nog uit de andere richting. Het kleine lijntje voert naar de station van Opel in Rüsselsheim. Ik denk dat ze uit de jaren 1930~40 komt. Een blik nar boven op de aftakmast Hetzelfde gebeurt nog een keer: een andere 110 kV lijn op de gelijke masten voert naar de grote lijn. Ook hier worden de zes enkele kabels drie dubbele geleiders. Die mast staat op het terrein van een kippenfarm, dus het was vrij luid door haan kraaien Een dichtere blik naar de aftak. In de span zijn isolators ingebouwd dus bij wind de geleiders niet te dicht samenkomen. de nieuwere lijn op tonmasten wordt in 2009 gebouwd. Vroeger was er een lijn met masten als de aftaks naar Opel. Achter de station zijn weer de oude masten De 380 kV deel van het station Bischofsheim uitzicht op het hele station. De linke lijnen lopen naar Griesheim, waar een circuit naar Urberach en twee naar Biblis gaan. Deze lijn loopt op de gelijke masten. De vierde circuit kwam in 2005 naar.
Vandaag ben ik in van Bischofsheim naar Rüsselsheim gewandelt, er zijn twee grote stations voor 380 en 110 kV. Aan de 380 kV-lijn zijn ze momenteel aan't werken vanwege restauratie. Verder ziet men er enige bijzondere configuraties.
De Weg van Bischofsheim naar Rüsselsheim, ook een super plek voor trainspotting. Links de 380 kV Amprion lijn van Bischofsheim naar Koblenz/Kelsterbach/Kriftel (die lijn splitst hun circuits bij Marxheim op, de splitsingsmasten staan aan de A66) Werken aan de 380 kV circuits. In october 2014 wordt de derde circuit links gerenoveerd. Overzicht naar alle lijnen en een ICE uit Frankfurt rijdend richting Mainz Uitzicht richting Rüsselsheim Lijnen richting Mainz kruisen de spoorweg. Ofwel de isolators verschillend groot zijn worden alle circuits met 110 kV bedrijven. Een 110 kV circuit takt af. Uit drie dubbelgeleiders worden zes enkele kabels! Hier ziet men de aftakking nog uit de andere richting. Het kleine lijntje voert naar de station van Opel in Rüsselsheim. Ik denk dat ze uit de jaren 1930~40 komt. Een blik nar boven op de aftakmast Hetzelfde gebeurt nog een keer: een andere 110 kV lijn op de gelijke masten voert naar de grote lijn. Ook hier worden de zes enkele kabels drie dubbele geleiders. Die mast staat op het terrein van een kippenfarm, dus het was vrij luid door haan kraaien Een dichtere blik naar de aftak. In de span zijn isolators ingebouwd dus bij wind de geleiders niet te dicht samenkomen. de nieuwere lijn op tonmasten wordt in 2009 gebouwd. Vroeger was er een lijn met masten als de aftaks naar Opel. Achter de station zijn weer de oude masten De 380 kV deel van het station Bischofsheim uitzicht op het hele station. De linke lijnen lopen naar Griesheim, waar een circuit naar Urberach en twee naar Biblis gaan. Deze lijn loopt op de gelijke masten. De vierde circuit kwam in 2005 naar.