Ter overweging

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Ter overweging

Bericht door ElektroThriller » 23 dec 2019 10:22

Ter overweging
Zo tegen het eind van het jaar is het tijd voor een overweging. Ik doe dit aan de hand van een paar foto's tijdens onze herfstvakantie in Drenthe.
We schrijven dinsdag 16 oktober. Een prachtige herfstdag. Regionale boeren met hun trekkers in de aanslag rijden naar het een of andere Provinciehuis. Je hoort de herrie vanaf de A28 op de stille heide van het Dwingelderveld. Verder die dag ontstaat de kwestie 'Ruinerwold'. Aan het eind van de middag ga ik nog even masten fotograferen. Bij de spoorwegovergang zie ik het herdenkingsbord van de treinkaping bij Wijster. Ik draai de camera 180 graden, en verdomd - een boer gewoon aan het werk! En goed werk ook, want ze oogsten mais, waardoor een mooi uitzicht op mast 80 ontstaat.
Conclusie: er is meer dan masten, maar uiteindelijk zijn ze best wel leuk.

Ik wens jullie allemaal een in alle opzichten geslaagd, maar vooral gezond 2020.

Gerard Nachbar
(ElektroThriller)
Bijlagen
DSC_2777B kopie.JPG
DSC_2777B kopie.JPG (2.77 MiB) 5514 keer bekeken
DSC_2776B kopie.JPG
DSC_2776B kopie.JPG (2.4 MiB) 5514 keer bekeken
DSC_2772B kopie.JPG
DSC_2772B kopie.JPG (1.48 MiB) 5514 keer bekeken
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Ter overweging

Bericht door Tom » 24 dec 2019 22:23

Mooi verhaal ET, ik moet kwijt dat ik altijd gefascineerd ben geweest door de treinkapingen. Ik ben niet oud genoeg om het meegemaakt te hebben, maar de tragiek en de morele vragen rondom de gebeurtenissen blijven interessant. Dat bord schijnt pas in 2015 geplaatst te zijn, vreemde gedachte dat die keer dat ik hier ben geweest niet wist dat de trein op die plaats stond, zo dicht bij de VAM-berg, toen waarschijnlijk nog niet zo hoog als nu.

Plaats reactie