Aanstormend kennisbron stelt zich voor

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Castel
Nieuw forumlid. Wees vriendelijk voor 'm ;-)
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2021 03:57
Dichtstbijzijnde trafo: 150kv Eindhoven zuid

Aanstormend kennisbron stelt zich voor

Bericht door Castel » 21 apr 2021 03:06

Aangenaam, laat ik even bij het begin beginnen... 29 jaar oud. 6.5 jaar ervaring in de montage en schakelen voor de netbeheerder Enexis!


11 jaar geleden ben ik na mijn opleiding installatie techniek bij een installateur in de elektrotechniek beland
. Daar ging mijn interesse in elektriciteit van start. Na 5 jaar allerlei bijzondere klusjes in de zwakstroom te hebben gerealiseerd ging ik verder speuren.
Een familielid was werkzaam bij een aannemer in de regio Eindhoven/de kempen, via deze weg gesolliciteerd op de functie monteur LS. Alweer 6.5 jaar geleden ben ik met deze, nieuwe uitdaging van start gegaan. Begonnen in het “simpele” werk; huisaansluitingen. Hier heb ik leren werken aan onder spanning staande kabels, tevens simpele net uitbreidingen mogen realiseren.
Na 4 jaar vol enthousiasme en gedreven als zijnde “Eerste monteur LS” te hebben gemonteerd, heb ik de overstap gemaakt binnen onze organisatie naar de afdeling “infra”. Direct gestart met de opleiding “Eerste monteur midden/hoog-spanning”. Ondertussen heb ik de opleiding afgerond, en heb ik al 2.5 jaar ervaring in het monteren en schakelen binnen het MS transport/distributie-net. Tevens nemen wij alle montage uithanden van Fudura in onze regio, en deels in limburg.

Tijdens mijn laatste opleiding, en de switch naar de afdeling “infra”, ben ik mij steeds meer gaan verdiepen in het hoogspanningsnet. ‘s avonds na een lange dag werken op de bank beland, kan ik mezelf uren lang verliezen op het wereld wijde web zoekende naar waardevolle informatie en kennis betreffende het hoogspanningsnet. Zodoende ben ik gestuit op deze prachtige kennisbron, met enthousiaste hobbyisten!

Eenmaal begonnen met lezen, kwam ik erachter dat de meeste mensen hier een voorliefde voor hoogspanningsmasten hebben. Aan de hand daarvan ben ik voor mezelf eens nagegaan wat voor mij nu bekende hoogspanning hotspots zijn, welke een prent hebben achtergelaten op mijn netvlies.

Al zoekende door mijn hoofd, ben ik erachter gekomen dat bepaalde hoogspanningsmasten ook een voetstap hebben achtergelaten in mijn hoofd. Vroeger hadden mijn opa en oma een sta caravan in het mooie Mersch gelegen in Luxemburg. Ik kan mij nog goed herinneren dat daar een mooie speeltuin op de camping aanwezig was aan de voet van het aanwezige zwembad. In deze speeltuin stond een hoogspanningsmast, ik als 4 jarige kleuter vond dit toen al bijzonder interessant. Jaren later woonde wij tegen een groot aardbeienveld aan, aan de andere kant van dit veld liep een treinspoor, parallel aan dit spoor liep een hoogspanningslijn waar ik prachtig uitzicht op had vanaf mijn slaapkamer, onbewust heeft dit flink indruk op mij gemaakt. Na al dat graven in mijn geheugen, ben ik tot de conclusie gekomen, dat ik met mijn huidige nieuwsgierigheid naar hoogspanning, en mijn nietsvermoedende nieuwsgierigheid vroeger toch wel echt een HS “fan/wappie” ben.

Mijn reden voor het inschrijven op dit forum is heel simpel, meer kennis en Informatie vergaren binnen de hoogspanning. En hier als monteur en tevens AVP’er in door te groeien.

Hopelijk is mijn levensverhaal toch nog enigszins boeiend geweest!😁

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Aanstormend kennisbron stelt zich voor

Bericht door BaDu » 21 apr 2021 08:44

Castel schreef:
21 apr 2021 03:06
Aangenaam, laat ik even bij het begin beginnen... 29 jaar oud. 6.5 jaar ervaring in de montage en schakelen voor de netbeheerder Enexis!
...
Hopelijk is mijn levensverhaal toch nog enigszins boeiend geweest!😁
Allereerst welkom!
Leuk om te lezen hoe jouw carriere in de HS tot stand komt en zich al heeft ontwikkeld. Daar zit vast noe veel meer aan te komen. :engel:
Je input op onze netkaart en/of kennispagina's is/zijn natuurlijk van harte welkom, we zijn hier tenslotte allemaal hoogspanningsenthousiasten :D

ps
Niet voor iedereen hier is een mast super interessant (wel voor velen), ik ben misschien daarin wel een (of de?) uitzondering: Ik ben een stations-man, en dus zeer geïnteresseerd in de knooppunten in het net. :leraar:
KML-generator generator

Plaats reactie