Franse lijn gezocht

Voor al je vragen over het elektriciteitsnet, hoog- en middenspanningstechniek waarop je het antwoord maar niet kunt vinden. Wellicht kan iemand je helpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mearicka
laagspanning
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2019 17:34
Dichtstbijzijnde trafo: 150-kV station Roosendaal

Franse lijn gezocht

Bericht door Mearicka » 23 okt 2022 23:20

Beste mede mastfanaten,

Een hele tijd geleden (ik schat, 6 of 7 jaar geleden) ben ik op Google Maps een hoogspanningslijn tegengekomen in Frankrijk met een bijzonder uiterlijk. Nou heb ik al uren besteed aan het terug opzoeken van deze lijn maar zonder succes helaas. Waarom ik de lijn zo bijzonder vond, is vanwege de manier waarop de bovenkant van de masten is ingedeeld. Dit is namelijk een erg duidelijk vierkant. De mast ziet eruit alsof hij geen zware lading aan kV bij heeft en is ook erg dun. Ik herinner me de omgeving als landelijk met bergen.

Hopelijk heeft iemand een idee over welke lijn het zou kunnen gaan! :)

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Franse lijn gezocht

Bericht door Hans » 24 okt 2022 10:23

Dit is er eentje voor het MVA-Team.

Helemaal geen foto, en dan ook nog in Frankrijk (een ruim begrip) is wel extra ingewikkeld. Maar ik denk dat we deze kunnen. Er is veel beeldmateriaal vanuit Frankrijk voorhanden dankzij o.a. vakantie slash powersafari van een paar mensen hier. Voordat we daarin duiken, mogelijk is het direct al op te lossen, want Tom heeft afgelopen zomer in Frankrijk de onderstaande oude lijn op de foto gezet en die lijkt eigenlijk volledig te voldoen aan wat je beschrijft. Vierkant uiterlijk, niet te zwaar van snit, landelijke bergen, oud, en zeldzaam.

Zie hier voor het hele topic.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mearicka
laagspanning
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2019 17:34
Dichtstbijzijnde trafo: 150-kV station Roosendaal

Re: Franse lijn gezocht

Bericht door Mearicka » 19 dec 2023 15:42

Wat fantastisch! Dat is hem inderdaad! Via nog wat Google Maps speurwerk ben ik in zowel westelijke als oostelijke richting 63 kV lijnen van dit type tegengekomen vanaf station Pratclaux.
Heel erg bedankt! (En tijd om de zomervakantiebestemming eens te veto-en) :grin:

Plaats reactie