Elektriciteitsplannen raadplegen ?

Voor al je vragen over het elektriciteitsnet, hoog- en middenspanningstechniek waarop je het antwoord maar niet kunt vinden. Wellicht kan iemand je helpen
Plaats reactie
Pieter
50 kV
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 apr 2019 14:27

Elektriciteitsplannen raadplegen ?

Bericht door Pieter » 15 jun 2020 20:34

Heeft iemand een idee waar ik oude elektriciteitsplannen van SEP kan raadplegen (vooral met betrekking tot de uitbouw of nieuwbouw van centrales) ?
Dank, Pieter

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Elektriciteitsplannen raadplegen ?

Bericht door Knarvel » 16 jun 2020 16:15

De opvolgende organisatie van de SEP is juridisch het Ned. elektriciteitskantoor te den Haag, alwaar niemand werkt en wat dus ook onbereikbaar is... Technisch heeftTennet de winkel overgenomen, mogelijk hebben die nog iets, het is altijd de moeite van het proberen waard of je iets uit hun archief kunt inzien. Verder kan je je nog tot de bibliotheken van de faculteiten elektrotechniek in Eindhovem, Delft en Enschede wenden. Tenslotte zou een elektriciteits-muzeum nog wat kunnen hebben, wat vroeger in Hoenderlo stond zit nu in Dronten, bezoekbaarheid in mij momenteel niet bekend. Succes!
Striktgenomen zou het min. van EZ dit ook in het archief moeten hebben, maar ik heb geen idee hoe toegankelijk dit is...

Pieter
50 kV
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 apr 2019 14:27

Re: Elektriciteitsplannen raadplegen ?

Bericht door Pieter » 17 jun 2020 08:21

Bedankt Knarvel voor de duiding van al deze mogelijkheden ! Ik zal wellicht beginnen met de faculteiten elektrotechniek, wie weet hebben ze een online catalogus. Groeten, Pieter

Plaats reactie