Wat zien we hier in Krimpen?

Voor al je vragen over het elektriciteitsnet, hoog- en middenspanningstechniek waarop je het antwoord maar niet kunt vinden. Wellicht kan iemand je helpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robvermeulen
Nieuw forumlid. Wees vriendelijk voor 'm ;-)
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2019 11:41

Wat zien we hier in Krimpen?

Bericht door robvermeulen » 06 nov 2019 15:59

Mijn eerste vraag op het forum van deze mooie site, waar ik inmiddels een hoop geleerd heb. Ik woon vlakbij Krimpen aan den IJssel en probeer tot nu toe vergeefs een legaal plekje te vinden van waaraf je dit gigantische 380 kV-station in het echt kunt bekijken. Dan maar naar Google Maps. Wat zien we hier? Een trafo, lijkt me. Maar wat is dat voor 'rommel' op de foto? Het lijkt wel of de boel is ingepakt in dekens. Of dat er iets is ingestort. Kan ook een fotografisch artefact zijn. Of mógen we het misschien niet goed zien? Benieuwd of iemand hier iets over kan zeggen.
Bijlagen
Krimpen.jpg
Krimpen.jpg (700.62 KiB) 6575 keer bekeken

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Wat zien we hier in Krimpen?

Bericht door Tom » 07 nov 2019 19:57

Nee hoor niks vreemds, dit moet gaan om een fotografisch artefact van de 3D-model generatie die Google gebruikt.
We zien inderdaad een grote trafo om de 380 kV om te zetten naar een lagere spanning.

Gebruikersavatar
Dave
110 kV
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 sep 2015 17:56
Dichtstbijzijnde trafo: Nederweert

Re: Wat zien we hier in Krimpen?

Bericht door Dave » 09 nov 2019 15:34

Het is inderdaad de automatische 3D rendering van google. Wat (nog) niet goed samen gaat met vakwerkmasten

Plaats reactie