Discussie / bug-report Netkaart V5 serie

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Discussie / bug-report Netkaart V5 serie

Bericht door Hans » 20 mei 2016 15:20

Netkaart V5.0 Databeest

Afbeelding

[dumpen maar]

captain007
110 kV
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 apr 2013 22:31
Dichtstbijzijnde trafo: Druten

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door captain007 » 20 mei 2016 15:39

Ik krijg een error als ik de nieuwe kaart probeer te openen. Een parsererror row 91, column 6. Unclosed CDATA section.

Edit: na legen cache in earth weer een andere:
Parsererror row 89, column 3. mismatched tag
Laatst gewijzigd door captain007 op 20 mei 2016 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2493
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door Shrek » 20 mei 2016 15:40

In de linkerkolom van de mainsite staat er nog een verwijzing naar de 4.5.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door Hans » 20 mei 2016 15:44

Da's gek. Die error heb ik niet. Hier deut ie het gewoon (Win 7).
Welk platform gebruik je?

@Shrek: is nu opgelost. Ik kan maar één ding tegelijk aanpassen.
(Je wil niet weten op hoeveel plekken op de site er dingen aangepast moeten worden bij een nieuwe release. Hoog tijd om dat ook eens te stroomlijnen...)
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

captain007
110 kV
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 apr 2013 22:31
Dichtstbijzijnde trafo: Druten

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door captain007 » 20 mei 2016 15:47

Windows 8.1 hier. Zal het later nog eens op mn privécomputer proberen. Ik krijg het vooralsnog niet op mn werklaptop geopend.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door BaDu » 20 mei 2016 16:05

captain007 schreef:Ik krijg een error als ik de nieuwe kaart probeer te openen. Een parsererror row 91, column 6. Unclosed CDATA section.

Edit: na legen cache in earth weer een andere:
Parsererror row 89, column 3. mismatched tag
Sorry, ik was bezig met de allerlaatste wijzigingen aan te brengen in de nieuwe kaart en vergat inderdaad een closing van de CDATA section.
Dit is inmiddels aangepast. De kaart werkt weer.

Onze excuses voor het ongemak
KML-generator generator

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door BaDu » 20 mei 2016 16:25

Als de geestelijk vader (Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.) van de de database netkaart wil ik jullie via deze weg heel erg veel plezier wensen met deze prachtige netkaart.
Een product waar we nog jaaaren mee vooruit kunnen (zolang Google Earth blijft werken).

Deze versie is zo ongeveer 9 maanden in ontwikkeling geweest (een echte zwangerschap dus) en heeft heel wat uurtjes van mijn soms spaarzame vrije tijd opgeslokt. Ik ben trots op het resultaat, wat mede tot stand is gekomen met de tips en suggesties van een flink aantal forum gebruikers. Hans, Ot, Frank, Ruben en vele anderen, bedankt! Zonder jullie was dit niet zon mooi product geworden.

Voor mij is het nu even tijd om achterover te leunen en me bezig te houden met andere ontwikkelingen.
Er wordt zoals gezegd door mij al gewerkt aan een "geen-Google-Earth-meer-nodig" versie, je browser is voldoende, dat product is nog ver verwijdert van een officiële release, maar de eerste voortekenen zijn goed.

De bal ligt met deze nieuwe netkaart nu in jullie (als gebruikers) veld : Zoals jullie zien zijn de ballonnen met meer informatie van de objecten op de kaart vrijwel allemaal nog redelijk leeg. Het zou zo mooi zijn als we met een paar maanden een groot gedeelte van de info gevuld zouden hebben. Daarvoor is jullie medewerking nodig. Als je wil mee helpen om te vullen kan je hieronder een account aanvragen om de rechten te krijgen de info aan te vullen. We noemen dat editor-rechten.
Mocht je geen speciale rechten willen, maar je weet wel bepaalde info die ontbreekt, aarzel niet en laat het hieronder weten.

De beheerders van de netkaart gaan intussen verder met het toevoegen van meer bekende informatie aan de kaart, wanneer deze is ingevoerd zal de nieuwe info onmiddellijk zichtbaar worden voor iedereen. Een verversing van je beeld in Google Earth is voldoende om de nieuwe info op te halen.

De "HoogspanningsNet Netkaart" altijd actueel en verrassend.


Groeten, nogmaals veel plezier van de nieuwe netkaart

BaDu
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door Hans » 23 mei 2016 20:50

Inmiddels draait ie een aantal dagen en spontaan is de pagina met de netkaart naar de permanente top één positie van populaire pagina's geknald. Zelfs de kaart van Tennet is ingehaald. De aankondiging op de voorpagina, maar waarschijnlijk ook de melding in V4.5 zullen daaraan bijdragen. Ook vanaf Twitter zijn een paar hits binnengelopen, maar dat mag amper naam hebben. De bulk komt als direct hit vanaf de voorpagina of via verschillende termen via Google binnen.

Ook voor ons als vrijwilligers is de overgang naar de databasefunctie heel fijn. Hier waren we echt aan toe.
De bottleneck (niemand minder dan ondergetekende, in de zin van het samenstellen van iedere geüpdate release) is geëlimineerd en iedereen die betrokken is kan nu ook echt eerstelijns deel uitmaken van het onderhouden van de kaart. Actueler, breder, technisch geavanceerder en eindelijk echt een project dat van de hele groep wordt.

Kleine foutjes (zoals een gemiste 380 kV-hoekmast bij Bemmel) zijn nu vlot te herstellen, bijna zodra je ze tegenkomt. Dat scheelt voor dit soort klein bier waarvan iedereen meteen het foutje kan zien een hele tracklist aan bugreports.

Toch wil ik dit bericht ook benutten voor een "echte" bug. In de 150 kV-verbinding Nijmegen-Zevenaar hebben we een hele mast overgeslagen in de nummering. Tussen mast 45 en mast 46 staat nog een mastpositie: niet aangestipt en niet genummerd. Waarschijnlijk moeten we alle masten een nummertje opschuiven, maar hier twijfel ik toch. Is deze mast per ongeluk vergeten of is er echt een reden dat hij geen nummer draagt? Vandaar deze vraag hier toch eerst maar voor de zekerheid.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door BaDu » 23 mei 2016 20:56

Hmm das een nette bug inderdaad.
Er zijn op het forum vast wel foto's of iets dergelijks te vinden onder de juiste nummering.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2493
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door Shrek » 23 mei 2016 21:09

De luchtlijn 63kV Momignies - Chimay wordt niet correct weergegeven. Waarschijnlijk moet er nog een kleurtje toegekend worden voor zo'n soort lijnen. Ik denk meteen aan de Luxemburgse kleur

Plaats reactie