Discussie / bug-report GE-Netkaart V4.4 'Hydropower'
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4
@Knarvel. Helaas kan ik jouw kmz niet in mijn editor laden, dus mijn aanvullingen kan ik er niet in implementeren.
Overigens. Wat versta je onder een verdwenen mast? Denk aan alle verhoogde masten. Van die masten is hun vorige gedaante geschiedenis.
Helmond is ook zo'n apart geval. Er zijn 8 duo-tonmasten. Drie daarvan betreffen een nieuwe positie, dus drie nieuwe en drie geamoveerde masten. De overige vijf staan op bestaande posities.
Edit. Een kmz is een gezipte bundel van kml-info, weet ik inmiddels.
Overigens. Wat versta je onder een verdwenen mast? Denk aan alle verhoogde masten. Van die masten is hun vorige gedaante geschiedenis.
Helmond is ook zo'n apart geval. Er zijn 8 duo-tonmasten. Drie daarvan betreffen een nieuwe positie, dus drie nieuwe en drie geamoveerde masten. De overige vijf staan op bestaande posities.
Edit. Een kmz is een gezipte bundel van kml-info, weet ik inmiddels.
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 06 okt 2015 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4
Mastpositiegegevens volledig bijgewerkt!
Het ging uiteindelijk veel sneller dan ik dacht, maar er is een overzicht in een kml-bestand dat bij mijn weten uitsluitend alle masten die er nu zijn bevat. Op basis van dit bestand, geopend in GE, kunnen de lijntrajecten juist gepositioneerd worden; dat moet her en der écht wel gebeuren. Het bestand kan kleiner worden gemaakt door de coördinaten van het overgrote deel van de masten van 15 naar 6 decimalen te beperken. Laat ik daar ff geen zin in hebben...
Voor de netkaart zijn er veranderingen op til zoals mastnummers, maar dit bestand zou met een mineure versie-update naar 4.5 kunnen worden gebundeld. Maar daar ga ik verder niet over.
Hieronder details van Zuid-Holland en Helmond (de laatste trouwens deels ook in de gemeente Geldrop-Mierlo).
Het ging uiteindelijk veel sneller dan ik dacht, maar er is een overzicht in een kml-bestand dat bij mijn weten uitsluitend alle masten die er nu zijn bevat. Op basis van dit bestand, geopend in GE, kunnen de lijntrajecten juist gepositioneerd worden; dat moet her en der écht wel gebeuren. Het bestand kan kleiner worden gemaakt door de coördinaten van het overgrote deel van de masten van 15 naar 6 decimalen te beperken. Laat ik daar ff geen zin in hebben...
Voor de netkaart zijn er veranderingen op til zoals mastnummers, maar dit bestand zou met een mineure versie-update naar 4.5 kunnen worden gebundeld. Maar daar ga ik verder niet over.
Hieronder details van Zuid-Holland en Helmond (de laatste trouwens deels ook in de gemeente Geldrop-Mierlo).
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4
En is ook niet nodig, de database hanteert gewoon 15 cijfers, dus het zou verspilde moeite zijn.ElektroThriller schreef:Mastpositiegegevens volledig bijgewerkt!
Het bestand kan kleiner worden gemaakt door de coördinaten van het overgrote deel van de masten van 15 naar 6 decimalen te beperken. Laat ik daar ff geen zin in hebben...
KML-generator generator
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4
Intussen heb ik ook een kml-bestand van inmiddels verdwenen masten gemaakt. Uiteraard betreft het alleen masten waarvan coördinaten bekend waren.
Het is leuk om beide kml'len te combineren. Hieronder een paar voorbeelden. Groene rondjes: masten die er nu zijn. Rode masten: masten die zijn verdwenen (voorlopig nog gele pinnen). Je ziet via de gele pinnetjes mooi de oude tracés. De verdwenen masten:
SAA 11; nieuw ook 11.
Heerhugowaard 7 (100% verkabeling)
Limmel 10 (100% verkabeling)
Apeldoorn 16 (100% verkabeling)
N340 4 (4 vervangende en iets verplaatste masten; exacte posities nog onbekend wegens ontbreken van actuele 'luchtfoto')
Zuid-Holland 29 (deels verkabeling, deels combilijn, deels 380 kV) Edit: nieuw zijn 36 masten, alle wintrack.
Màximakanaal 2 (2 vervangende en iets verplaatste masten)
Tussen Echt en Susteren 1 (1 vervangende en iets verplaatste mast)
Helmond 3 380 kV en 9 150 kV (waar tegenover nieuw 3 380 kV* en 2 150 kV)
Eemshaven: geen masten verwijderd, wél nieuw is de enige 380kV-mast voor de RWE-centrale.
* De overige 5 duo-tonmasten werden op exact dezelfde locatie als die van de oude masten gebouwd.
Edit. Ik werk sinds kort met een heerlijke teksteditor met lijn- en kolomnummers. Iedere mastpositie vergt 8 regels code. Om een lang verhaal kort te maken. Het actuele bestand positioneert 13.620 masten. Opgesplitst: 13.584 ijzeren masten (vakwerk & buismasten) en 36 wintracks. Het percentage wintracks bedraagt 0,26%. Dit percentage gaat stijgen, maar de vraag is in welke mate en in welk tempo.
Edit 2. Er zijn 56 nieuwe masten. En er zijn 88 masten geamoveerd. Dus netto 32 masten minder. Vóór de implementatie van de mutaties waren er dus 13.652 masten. En er zijn 68 ijzeren masten minder.
Het is leuk om beide kml'len te combineren. Hieronder een paar voorbeelden. Groene rondjes: masten die er nu zijn. Rode masten: masten die zijn verdwenen (voorlopig nog gele pinnen). Je ziet via de gele pinnetjes mooi de oude tracés. De verdwenen masten:
SAA 11; nieuw ook 11.
Heerhugowaard 7 (100% verkabeling)
Limmel 10 (100% verkabeling)
Apeldoorn 16 (100% verkabeling)
N340 4 (4 vervangende en iets verplaatste masten; exacte posities nog onbekend wegens ontbreken van actuele 'luchtfoto')
Zuid-Holland 29 (deels verkabeling, deels combilijn, deels 380 kV) Edit: nieuw zijn 36 masten, alle wintrack.
Màximakanaal 2 (2 vervangende en iets verplaatste masten)
Tussen Echt en Susteren 1 (1 vervangende en iets verplaatste mast)
Helmond 3 380 kV en 9 150 kV (waar tegenover nieuw 3 380 kV* en 2 150 kV)
Eemshaven: geen masten verwijderd, wél nieuw is de enige 380kV-mast voor de RWE-centrale.
* De overige 5 duo-tonmasten werden op exact dezelfde locatie als die van de oude masten gebouwd.
Edit. Ik werk sinds kort met een heerlijke teksteditor met lijn- en kolomnummers. Iedere mastpositie vergt 8 regels code. Om een lang verhaal kort te maken. Het actuele bestand positioneert 13.620 masten. Opgesplitst: 13.584 ijzeren masten (vakwerk & buismasten) en 36 wintracks. Het percentage wintracks bedraagt 0,26%. Dit percentage gaat stijgen, maar de vraag is in welke mate en in welk tempo.
Edit 2. Er zijn 56 nieuwe masten. En er zijn 88 masten geamoveerd. Dus netto 32 masten minder. Vóór de implementatie van de mutaties waren er dus 13.652 masten. En er zijn 68 ijzeren masten minder.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4
Dat is heel logisch, want vanaf KIJ gerekend heeft de laatste mast noordelijk van de A12 het nummer 43. Voor de drie masten zuidelijk van de A12 naar BLK liggen dan 44N, 45N en 46N voor de hand.Peter schreef:De wintracks hebben inderdaad geen mastbord maar een soort sticker met alle informatie en het mastnummer. Ik weet dat het Bleiswijkse hoekmastenduo bij de afrit waar de lijn afbuigt naar de andere kant van de A12 het nummer 44N heeft. Beide masten hebben daar een gezamenlijk nummer.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4
Desgevraagd heb ik van Tennet antwoord m.b.t. de mastnummering van de wintracklijn WTR-BLK gekregen.
De oorspronkelijke mastnummering is 1 - 52. Deze is niet gewijzigd toen besloten werd het middendeel, tussen 14 en 32, te verkabelen. Als ik vanaf het oostelijk stijgpunt tel, kom ik bij het station BLK op 51 uit. Wellicht wordt het stationsjuk als mast 52 meegeteld, anders weet ik het ook niet. Tennet spreekt voor iedere wintrack van pylonen A en B.
De oorspronkelijke mastnummering is 1 - 52. Deze is niet gewijzigd toen besloten werd het middendeel, tussen 14 en 32, te verkabelen. Als ik vanaf het oostelijk stijgpunt tel, kom ik bij het station BLK op 51 uit. Wellicht wordt het stationsjuk als mast 52 meegeteld, anders weet ik het ook niet. Tennet spreekt voor iedere wintrack van pylonen A en B.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4
In Diemen staan tussen de centrale en het 380kV station 2 verbindingen ingetekend, dat moet er echter maar 1 (DM34) zijn. (Zie storingsanalyse Diemen, pag 13)
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4
Merkwaardig gedrag GE
Je zou verwachten dat bij het opstarten van GE automatisch het nieuwste beeldmateriaal wordt weergegeven. Niet dus. Als ik GE opstart en naar de 150 kV-lijn Utrecht-Kortrijk ga, krijg ik materiaal uit 2007. Kies ik echter Weergave -> Historische beelden, dan verschijnt er vreemd genoeg veel nieuwer beeldmateriaal!!
Hiermee kon ik vaststellen dat twee mastposities, in Maarssenbroek en de laatste mast, zijn gewijzigd. De 25ste mast bijvoorbeeld, voor de interface met Kortrijk, staat een meter of 70 noordelijker van de oorspronkelijke mastpositie.
Uiteraard neem ik een en ander mee in Masbolletjes.kml.
Je zou verwachten dat bij het opstarten van GE automatisch het nieuwste beeldmateriaal wordt weergegeven. Niet dus. Als ik GE opstart en naar de 150 kV-lijn Utrecht-Kortrijk ga, krijg ik materiaal uit 2007. Kies ik echter Weergave -> Historische beelden, dan verschijnt er vreemd genoeg veel nieuwer beeldmateriaal!!
Hiermee kon ik vaststellen dat twee mastposities, in Maarssenbroek en de laatste mast, zijn gewijzigd. De 25ste mast bijvoorbeeld, voor de interface met Kortrijk, staat een meter of 70 noordelijker van de oorspronkelijke mastpositie.
Uiteraard neem ik een en ander mee in Masbolletjes.kml.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4
Dat GE niet altijd de meeste recente beelden weergeeft was al eens langsgekomen.
Ik denk dat GE de meest recente scherpe beelden als default weergeeft maar helemaal zeker weet ik het niet.
Bedenkt dat je bij google maps niet de luxe hebt van deze keuze en je dus de beelden krijgt die google voor ons selecteert.
Ik denk dat GE de meest recente scherpe beelden als default weergeeft maar helemaal zeker weet ik het niet.
Bedenkt dat je bij google maps niet de luxe hebt van deze keuze en je dus de beelden krijgt die google voor ons selecteert.
KML-generator generator
Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4
Tijd voor wat graafwerk. Ik ben er eens ingedoken en wat blijkt: het lijkt er sterk op dat de bestaande verbinding met het overgebleven bokje in ieder geval tot nader order behouden blijft, ook na aanleg van de nieuwe grondkabel naar Musselkanaal Zandberg. Er zijn nu twee contactpunten met het openbare net, een 10 kV-aansluiting op het net van Enexis en een 110 kV-aansluiting op het net van Tennet. Die eerste wordt vervangen door een tweede 110 kV-verbinding, maar de bestaande blijft zo te zien ongewijzigd behouden.de knip schreef:Nieuwe aansluiting voor Avebe-Dobbestroom Ter Apelkanaal
Een kabelverbinding 110kV vanaf Musselkanaal-Zandberg.
Hopelijk blijft de bestaande verbinding met het bekende "bokje" in stand.
In deze prezi staat het voorgenomen kabeltracé getekend en ook staat er een schematische weergave van de netsituatie zoals die beoogd wordt. Het hele gedeelte met TS50- en 51 (25 en 40 MVA) komt zowel op het schema voor als na realisatie voor.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd