Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6

Bericht door BaDu » 04 mar 2019 17:45

Knarvel schreef:
04 mar 2019 17:21
BaDu schreef:
04 mar 2019 10:33
.... het siberisch schiereiland al ....
je bedoeld vermoedelijk: Iberisch :grin:
Zou ik zo zijn???
Maar idd, siberië zijn we nog niet aan toe met karteren :D
KML-generator generator

PJK
380 kV
Berichten: 761
Lid geworden op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Re: Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6

Bericht door PJK » 02 nov 2019 23:18

Op de netkaart staat 150kV Almere verbonden met 150kV KPN Blackbox met 1 circuit. Volgend de website van het datacenter beschikken ze op dat adres over 2x 150kV.

(https://www.nl-dc.com/datacenter-almere-amsterdam-3/)

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6

Bericht door Hans » 03 nov 2019 14:51

Jajaa, leuk geprobeerd van NL|DC, maar zo gemakkelijk laten pylon geeks zich niet om de schakeltuin leiden. :phew:

Op vrij recente luchtfoto's zie ik nog altijd een hoeveelheid kabelvelden op 150/10 Almere die precies klopt met de theoretische netsituatie. Bouwactiviteiten zijn onzichtbaar, geen graafsporen, geen verborgen dubbele eindsluiters ergens halverwege het kabelveld, niets. De 2x150 zou misschien kunnen duiden op redundantie binnen het eigen datacenter, maar het lijkt erg onwaarschijnlijk dat er twee fysieke circuits in de grond liggen.

Gebruikersavatar
VincentOfman
laagspanning
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2017 02:41

Re: Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6

Bericht door VincentOfman » 10 nov 2019 22:27

Ik zie al dat er behoorlijk wordt ingetekend in Oost-Europa met de Baltische staten. Welke landen worden hierna ingetekend en tot hoe ver gaan jullie intekenen?

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6

Bericht door Peter » 11 nov 2019 23:47

Na de Baltische Staten staat Roemenië en de rest van de Balkan tot aan Griekenland ook op de lijst om in te tekenen. Verder is het nog even kijken hoe ver we Rusland in gaan. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat we bij Vladivostok zijn ;) :DD

En als Europa in grote lijnen is ingetekend kunnen we altijd verder met de lagere spanningen, dus we zijn voorlopig niet uitgetekend :)

Gebruikersavatar
VincentOfman
laagspanning
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2017 02:41

Re: Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6

Bericht door VincentOfman » 12 nov 2019 14:49

Ik verheug mij erop. Ik heb een foto van een hoogspanningsmast in Frankrijk. Ik wil dat toevoegen op de netkaart. Hoe doe ik dat?

Gebruikersavatar
Dave
110 kV
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 sep 2015 17:56
Dichtstbijzijnde trafo: Nederweert

Re: Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6

Bericht door Dave » 12 nov 2019 16:41

Peter schreef:
11 nov 2019 23:47
Na de Baltische Staten staat Roemenië en de rest van de Balkan tot aan Griekenland ook op de lijst om in te tekenen. Verder is het nog even kijken hoe ver we Rusland in gaan. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat we bij Vladivostok zijn ;) :DD

En als Europa in grote lijnen is ingetekend kunnen we altijd verder met de lagere spanningen, dus we zijn voorlopig niet uitgetekend :)
ah we zijn nog wel eventjes zoet.

Heb eens zitten te googlen naar de 110kV net in polen, zonder success. Maar zal binnenkort weer eens beginnen

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6

Bericht door Hans » 12 nov 2019 17:14

Hoe ver we gaan? Een maand geleden hebben we in de developers-app de ambitie uitgesproken de eerste te willen zijn met een volledig dekkende netkaart van Mars, dus the sky is the limit. :DD

In de praktijk is hier twee jaar geleden een besluit over genomen toen iemand kwam met een aantal stukken Amerika. Voorheen was de buitengrens sinds cycle 5 toen we de Benelux ontgroeiden nooit echt een issue geweest, want we klommen gewoon de buurlanden in. Frankrijk, Duitsland, Denemarken en vervolgens Engeland. Maar daarna volgden steeds verdere oorden. Toen moest er toch maar een keer een definitie worden gesteld. We hielden het tot nader order op de landen die bij ENTSO-E zijn aangesloten.
Er zijn wat speciale gevallen. Zo zijn er interconnecties op niet-koppelnetniveau waardoor bijvoorbeeld enkele Russische waterkrachtcentrales via steeklijnen op het Finse net hangen en er zitten ook wat eilanden in met eigen systemen die niet verbonden zijn met het vasteland, maar die om praktische redenen wel als Europa kunnen worden aangeduid (Malta, Færøer, Isle of Man). Daar is gewoon maatwerk voor mogelijk.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6

Bericht door BaDu » 29 nov 2019 12:10

Hans schreef:
12 nov 2019 17:14
Hoe ver we gaan? Een maand geleden hebben we in de developers-app de ambitie uitgesproken de eerste te willen zijn met een volledig dekkende netkaart van Mars, dus the sky is the limit. :DD
Ik heb vernomen dat deze inmiddels op 10kV en hoger volledig is gecarteerd :D
Helaas alleen nog beschikbaar in Google Earth (niet als webkaart):
Netkaart Mars.jpg
Netkaart Mars.jpg (213.57 KiB) 20602 keer bekeken
(overigens vertoond het net daar verrassende gelijkenissen met het ENTSO-net)
KML-generator generator

PJK
380 kV
Berichten: 761
Lid geworden op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Re: Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6

Bericht door PJK » 29 dec 2019 22:00

Piepklein foutje in de netkaart: 150kV Zevenbergschehoek (westelijk van Geertruidenberg) heet correct gespeld “Zevenbergschen Hoek”. Mét tussen-n en los geschreven.

Plaats reactie