Pagina 5 van 11

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Geplaatst: 23 okt 2017 20:36
door Tom
Mooie plaatjes, thanks voor de update. Zo te zien is de mast bij de Bakkerij Hoogvliet nu geplaatst en ook een heel stuk van de rechtstand naar Leiden. Rijdend over de A12 kun je nu echt niet meer om de "witte paaltjes" heen.

Mij valt wel op dat de uithouders voor 150 kV wat langer lijken te zijn dan bij Doetinchem - Wesel.
Verder lijkt de hoekmast behoorlijk hoog.

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Geplaatst: 24 okt 2017 12:19
door voltron
Dankje, ze waren nu met de masten bezig tussen de Hoogvliet en het rechte stuk. Je gaat bij de A12 nu letterlijk tussen de witte paaltjes door! Hoe lang duurt het eigenlijk voor er kabels enzo in worden gehangen?

Wat mij trouwens niet duidelijk wordt uit de kaartjes van Tennet; Leiden-Zoetermeer heeft nu 3 circuits, maar alle bestaande masten tussen de A4 en Zoetermeer worden gesloopt en de lijn wordt gecombineerd met de Wintracks. Alleen gaan daar maar 2 circuits in. Gaan ze het 3e circuit uit de nog overblijvende masten naar Leiden weg halen?

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Geplaatst: 24 okt 2017 20:03
door Tom
Naar wat ik begrepen heb komt er een 150 kV kabel voor dat derde circuit, zodat er aan het bovengrondse deel in Leiden niets zal veranderen.

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Geplaatst: 26 okt 2017 12:03
door voltron
Bouwen gaat wel rap, zag gisteravond dat de eindmast er nu ook staat, evenals een draagmast bij de Hoogvliet en men was druk bezig met de overige masten tussen het station en het rechte stuk

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Geplaatst: 30 okt 2017 18:14
door voltron
nieuwe update

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Geplaatst: 31 okt 2017 22:46
door Tom
Leuk met die regenboog!
Een mooie rechtstand is daar te zien, een groot verschil met de andere lijn richting Delft.

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Geplaatst: 08 nov 2017 00:10
door Nico uit Gouda
Zie nu ook de vier foto's op https://www.facebook.com/RandstadNoordr ... =3&theater met deze erbij behorende tekst:

Klimmen naar boven in de nieuwe wintrackmasten gaat anders dan in de traditionele vakwerkmasten. In de wintrack klik je met speciale ‘rolschoenen’ vast aan de highstep en klim je omhoog via de highstep aan de zijkant van de mast. Het uitzicht blijft even mooi

Nico.

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Geplaatst: 17 nov 2017 19:17
door voltron
Nieuwe update
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Geplaatst: 17 nov 2017 22:31
door Tom
Mooie en interessante foto's. Thanks voor de update!

Zo te zien zijn de twee-circuitwintracks bij de A12 uitgevoerd in de verlaagde variant zonder stukje mast boven de bovenste bevestiging van de v-steun.

Re: Bouw 380kV Vijfhuizen-Bleiswijk

Geplaatst: 25 dec 2017 15:12
door peter1954
BasH schreef:
20 mar 2016 23:36
Paullus schreef:Geweldig BasH dat je ook dit traject zo mooi op de gevoelige plaat vast legt. Over een paar jaar zal dit verleden tijd zijn aangezien de verbinding op dit deel weg gaat.
Bedankt,

Ik zal ook zeer binnenkort Leiden - Zoetermeer vast gaan leggen. Deze mooie deltamasten gaan op korte termijn voor een groot deel ook verdwijnen. Ook vraag ik me af of het deel dat wel blijft bestaan nog drie circuits zal dragen. Combi-wintrackmasten kunnen immers slechts 2 150kV circuits dragen...

Vriendelijke groeten,
Bas
Ja die mooie Deltamasten van de driecircuitlijn Zoetermeer - Leiden gaan helaas verdwijnen om plaats te maken voor die foeilelijke palen voor 380 kV.
Architectonisch geef ik die wintracks op de schaal van één tot tien een vette nul.