Een M&ET-productie.
Opmerking vooraf. De chemie tussen ons is dik in orde. Dus dit gaan we nog vaker meemaken... Verder valt mij het grote gevoel voor details van partner in crime M op, getuige de hamerkop met bovenin zes windsnelheidsmeters.
Dankzij WeTransfer beschik ik ook over de door michel gemaakte foto's - die onder exact dezelfde omstandigheden zijn gemaakt. Ik kan er goed mee leven dat de betere kwaliteit van camera plus optiek goed is te zien.
Hier mijn negen foto's over dit deelontwerp.
Zwolle & Zwartewaterland: Weteringkade
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Zwolle & Zwartewaterland: Weteringkade
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Zwolle & Zwartewaterland: Weteringkade
Mooie serie! Van de hamerkop hoekmast met hoge traverse zijn inderdaad nog maar twee exemplaren. In Twente hebben er ook een aantal gestaan. Verder ziet het er bij de Weteringkade nu behoorlijk anders uit met die nieuwe masten die redelijk in de stijl van de oude hamerkoppen zijn, m.u.v. de kattenoren natuurlijk. Verder zie ik bij de spoorlijn iets aparts, een steunmast die tevens een halve wisselmast is aan de stand van de andere hoekmast die ook als halve wisselmast dienst doet is nog goed te zijn dat de lijn tot een aantal jaren geleden rechtstreeks doorliep naar de Hessenweg.
Re: Zwolle & Zwartewaterland: Weteringkade
Mooie masten die paraplu-hamerkoppen. De nummering van de lijn naar Sekdoorn is geen eenvoudige zaak, want er zijn in de jaren zestig masten bijgeplaatst. Er komen ook nummers -A in voor. Als je concrete vragen hebt wil ik wel even zoeken.
Zijn deze foto's van afgelopen zaterdag? Wel jammer van het weer, want zondag was het een stuk zonniger.
Heb je ook nog kunnen zien wat er nu gebeurt met het oude kantoor van EDON of ESSENT bij het station Weteringkade? Wordt dat nu gesloopt of wordt dat gestript en gerenoveerd?
Vervolgens is na het faillissement besloten door de nieuwe eigenaar, "Propertize", SNS property finance. Je weet wel die club die met miljarden belastinggeld is gered van de ondergang, besloten om de bomen te laten rooien. "Om de verkoop gemakkelijker te maken". Hoezo maatschappelijk verantwoord ondernemen. De gemeente Zwolle heeft het allemaal maar laten gebeuren lijkt het.
Zijn deze foto's van afgelopen zaterdag? Wel jammer van het weer, want zondag was het een stuk zonniger.
Heb je ook nog kunnen zien wat er nu gebeurt met het oude kantoor van EDON of ESSENT bij het station Weteringkade? Wordt dat nu gesloopt of wordt dat gestript en gerenoveerd?
Dit is een heel triest verhaal dat me echt geraakt heeft. Ook al kunnen we nu beter de lijnen zien. De betreffende boomkwekerij Stuifbergen bestond al heel lang, maar is enkele jaren geleden failliet gegaan. In 1999 kwam er die onderdoorgang in de N35, waarbij door een fout of in het ontwerp het voor het bedrijf niet mogelijk was met een trekker het viaduct te passeren. Daardoor werd de bedrijfsvoering bemoeilijkt.De bomen van de kwekerij zijn gerooid, dus we hebben rechtstreeks zicht op een paar buitennissige woonboten.
Vervolgens is na het faillissement besloten door de nieuwe eigenaar, "Propertize", SNS property finance. Je weet wel die club die met miljarden belastinggeld is gered van de ondergang, besloten om de bomen te laten rooien. "Om de verkoop gemakkelijker te maken". Hoezo maatschappelijk verantwoord ondernemen. De gemeente Zwolle heeft het allemaal maar laten gebeuren lijkt het.
Re: Zwolle & Zwartewaterland: Weteringkade
Nu mijn aandeel betreft Weteringkade.
- Bijlagen
-
- Een zielig klein strookje blauw achter mast 3 Weteringkade-Hessenweg.We hadden hoop dat het naar onze richting toekwam.Daar dachten de Weergoden anders over.
- Weteringkade,Sekdoorn380,220,110kv 078 (1133x1700).jpg (361.72 KiB) 7981 keer bekeken
-
- ET en ik hadden een perfectie plek gevonden voor een mooi uitzicht over de 110kv station Weteringkade.links de eindhamerkopmast 1,en in het midden worden de 2 circuits gesplitst door een mooie 2-evenmast.(Verbinding Weteringkade-Harculo).Rechts mast 1 Weteringkade-Hessenweg.
- Weteringkade,Sekdoorn380,220,110kv 069 (2400x1600).jpg (468.32 KiB) 7981 keer bekeken
-
- mast 1 van de Weteringkade-Hessenweglijn,zicht vanaf de oever van de Amelosekanaal
- Weteringkade,Sekdoorn380,220,110kv 067 (1700x1133).jpg (596.39 KiB) 7981 keer bekeken
-
- beide masten zijn van gelijke hoogte,opvallende brede broekstuk trouwens
- Weteringkade,Sekdoorn380,220,110kv 063 (1700x1133).jpg (408.96 KiB) 7985 keer bekeken
-
- rechts mast 21 en links mast 2,2 hamerkopkruisingsmasten over de Amelosekanaal
- Weteringkade,Sekdoorn380,220,110kv 061 (2400x1600).jpg (369.44 KiB) 7987 keer bekeken
-
- Weteringkade,Sekdoorn380,220,110kv 053 (1700x1133).jpg (580.44 KiB) 7998 keer bekeken
-
- mast 22 en mijn groene bolide
- Weteringkade,Sekdoorn380,220,110kv 047 (1133x1700).jpg (249.95 KiB) 8000 keer bekeken
-
- Mast 3 van het 110kv verbinding Weteringkade-Hessenweg circuit wit.In deze mast is te zien dat de buitenste 2 fasedraden van het rechtercircuit van fase wisselen
- Weteringkade,Sekdoorn380,220,110kv 040 (1133x1700).jpg (267.27 KiB) 8001 keer bekeken
-
- GSM-ontvanger op mast 22
- Weteringkade,Sekdoorn380,220,110kv 032 (1700x1133).jpg (255.37 KiB) 8001 keer bekeken
-
- Mast 22 van de verbinding Hessenweg-Weteringkade circuit zwart(die een stuk verder op overgaat een mooie ET-masten).Wat ET al eerder zei,deze mast heeft een lekkere dikke traversen.
- Weteringkade,Sekdoorn380,220,110kv 029 (1133x1700).jpg (249.56 KiB) 8002 keer bekeken
Re: Zwolle & Zwartewaterland: Weteringkade
zeg wat moet dat allemaal in mijn achtertuin?
Gemeente Zwolle doet nog wel meer rare dingen. Ik begrijp ook niets van dat stomme dinosaurus ei op het dak van museum De Fundatie en ook niet van die rare post moderne brug die op het industrieterrein vlakbij Scania precies naast de stok oude spoorbrug van de Kamper spoorlijn is gelegd. Daar ziet geen hond hem dus het is jammer van het geld, als je dan toch zo nodig een mooie brug wil leggen doe dat dan met de oude Vechtbrug ofzo.
maar dit gaat ietsje offtopic, sorry daarvoor.
dat verhaal heb ik ook een keer gehoord maar dan iets anders, namelijk dat ze met de trekkertjes niet door de hoofd rijbaan van de tunnel ofzo heen mochten rijden. Hoe het precies zit weet ik niet maar de boom kwekerij was toen ik kleiner was altijd iets bijzonders. Maar dat ze failliet zijn gegaan heeft dus echt met het tunneltje te maken en niet met strengere Nen normen dat je onder de draden geen bomen meer mag kweken ofzo?TomBorger schreef:Dit is een heel triest verhaal dat me echt geraakt heeft. Ook al kunnen we nu beter de lijnen zien. De betreffende boomkwekerij Stuifbergen bestond al heel lang, maar is enkele jaren geleden failliet gegaan. In 1999 kwam er die onderdoorgang in de N35, waarbij door een fout of in het ontwerp het voor het bedrijf niet mogelijk was met een trekker het viaduct te passeren. Daardoor werd de bedrijfsvoering bemoeilijkt.
Gemeente Zwolle doet nog wel meer rare dingen. Ik begrijp ook niets van dat stomme dinosaurus ei op het dak van museum De Fundatie en ook niet van die rare post moderne brug die op het industrieterrein vlakbij Scania precies naast de stok oude spoorbrug van de Kamper spoorlijn is gelegd. Daar ziet geen hond hem dus het is jammer van het geld, als je dan toch zo nodig een mooie brug wil leggen doe dat dan met de oude Vechtbrug ofzo.
maar dit gaat ietsje offtopic, sorry daarvoor.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!
Re: Zwolle & Zwartewaterland: Weteringkade
Een kleine opfrisser van dit topic, de twee hoogspanningslijnen naar Hessenweg langs het spoor bij het buurtschap Herfte. Gefotografeerd afgelopen 22 juni.
Mast 3 in de "oude" lijn naar Vollenhove, tegenwoordig naar Hessenweg. Met de telelens, er is blijkbaar een zonnepark aanwezig hier. Andere kant op met een passerende ICM erop. De twee hoge masten over de Weteringkade, met V-ophanging vanwege het verloop naar de eindmast. Mast 22 van de voormalige verbinding Zwolle - Hoogeveen, een van de masten met de "hogere" traverse, mogelijk vanwege een hoger niveau van bliksembescherming dat ze toen wilden. De mast is voorzien van een over-de-top antenne. En een fase-wisseling en een OPGW kast . Nog een telefoto, waarop de werkzaamheden te zien zijn voor de onderdoorgang voor de spoorlijn naar Emmen. Ook de met een nieuw onderstuk aangepaste mast 25 is te herkennen.
Mast 3 in de "oude" lijn naar Vollenhove, tegenwoordig naar Hessenweg. Met de telelens, er is blijkbaar een zonnepark aanwezig hier. Andere kant op met een passerende ICM erop. De twee hoge masten over de Weteringkade, met V-ophanging vanwege het verloop naar de eindmast. Mast 22 van de voormalige verbinding Zwolle - Hoogeveen, een van de masten met de "hogere" traverse, mogelijk vanwege een hoger niveau van bliksembescherming dat ze toen wilden. De mast is voorzien van een over-de-top antenne. En een fase-wisseling en een OPGW kast . Nog een telefoto, waarop de werkzaamheden te zien zijn voor de onderdoorgang voor de spoorlijn naar Emmen. Ook de met een nieuw onderstuk aangepaste mast 25 is te herkennen.
Re: Zwolle & Zwartewaterland: Weteringkade
Afgelopen zaterdag was ik in de buurt voor een paar foto´s bij Weteringkade.
De kruisingsmasten gezien vanuit de richting Zwolle. Eindmast 44 en op de achtergrond mast 43. Eindmast 44 van dichterbij. Andere kant op de twee gewone hamerkoppen met passerende ICM. Nog een keer de twee kruisingsmasten
De kruisingsmasten gezien vanuit de richting Zwolle. Eindmast 44 en op de achtergrond mast 43. Eindmast 44 van dichterbij. Andere kant op de twee gewone hamerkoppen met passerende ICM. Nog een keer de twee kruisingsmasten
Re: Zwolle & Zwartewaterland: Weteringkade
Ik dacht al jaren toen ik nog kind was dacht mij juist dat de hamerkop-verbinding vanuit Hessenweg waar de ET-masten begint helemaal naar Hengelo liep...
En ook dat die Duits type Donau er naast loopt dacht mij tot 2007 dat hij niet overging in hamerkop en regelmatig over die hamerkop-verbinding er langs liep en regelmatig overspant richting Haaksbergen...
Daardoor zag ik bijvoorbeeld ook Duits type Donau en hamerkop naast elkaar lopen bij Deventer en A1 bij Rijssen eerst hamerkop-verbinding eerst tegemoet en later Duits type Donau.
In 2007 zag ik uiteindelijk met de trein van mijn schoolreis naar Londen langs Zwolle die hamerkoppen.
En zag ik ook waar op die foto DSCO1889-b2 ook toen ze nog halfverankering hadden.
Lijkt dat ze vroeger ook bijzondere v-ophanging hadden.
Alleen masten 42 en 41 van Harculo-Weteringkade hebben die v-ophanging nog.
Mast 43 had ook die v-ophanging toen nog op kwartslag stond en had één isolator als halfverankering.
En ook dat die Duits type Donau er naast loopt dacht mij tot 2007 dat hij niet overging in hamerkop en regelmatig over die hamerkop-verbinding er langs liep en regelmatig overspant richting Haaksbergen...
Daardoor zag ik bijvoorbeeld ook Duits type Donau en hamerkop naast elkaar lopen bij Deventer en A1 bij Rijssen eerst hamerkop-verbinding eerst tegemoet en later Duits type Donau.
In 2007 zag ik uiteindelijk met de trein van mijn schoolreis naar Londen langs Zwolle die hamerkoppen.
En zag ik ook waar op die foto DSCO1889-b2 ook toen ze nog halfverankering hadden.
Lijkt dat ze vroeger ook bijzondere v-ophanging hadden.
Alleen masten 42 en 41 van Harculo-Weteringkade hebben die v-ophanging nog.
Mast 43 had ook die v-ophanging toen nog op kwartslag stond en had één isolator als halfverankering.