Hoogspanningsleidingen bij Brume en Beverce
Re: Hoogspanningsleidingen bij Brume en Beverce
De lijn naar bronrome zal nog niet meteen vervangen worden, die zit pas in de 2e fase van het project "boucle de l'est". Dus na renovatie zal de lijn er nog zeker 5 jaar gestaan hebben, gezien de slechte staat van de lijn voordien was die dus wel te verantwoorden.
Re: Hoogspanningsleidingen bij Brume en Beverce
Eén van mijn reisjes deze zomer was richting Malmédy, uiteraard kon een bezoekje aan de centrale van Bévercé niet ontbreken. De werken voor de ombouw van de hele omgeving van 70Kv naar 110kV zijn immers volop bezig.
Kort samengevat: het hele onderstation is al klaar, maar aan de lijnen zelf moet nog begonnen worden.
Het bordje op het hek is duidelijk: projet en cours (project lopende). Het gebouw juist achter de bordjes is het nieuwe 110kV GIS. Rechts daarvan de middenspanningscabine. De centrale van Bevercé is volledig afstandsbediend vanuit Coo, niet zo heel ver hier vandaan. In geval van nood moet je hen dan ook bellen. De 70kV-lijn richting Amel en Bütgenbach loopt de eerste kilometer gelijk met de rivier de Warche. Het is dan ook deze rivier waarop de centrale van Bévercé gebouw is. Zicht op de buis die het water van het stuwmeer van Robertville naar de centrale van Bévercé leidt. Rechtsonder de uitlaat van de centrale. Zicht op de 3 eindmasten van de hoogspanningslijnen die in Bévercé aankomen. VLNR: de tijdelijke constructie voor de lijn naar Bütgenbach, het portaal van de lijn naar Brume en de betonnen eindmast van de lijn richting Soiron. 2 trafos 70kV-15kV. Deze zullen op termijn vervangen worden door exemplaren 110kV/15kV. De centrale zelf hangt sinds de ombouw niet meer rechtstreeks op de 70kV, maar zit op de 15kV aangesloten. De eindmast van de lijn naar Bütgenbach. Hier zal spoedig een vakwerk exemplaar verrijzen, geschikt voor 2 draadstellen en 43m hoog. Wie goed kijkt ziet dat de eindmoffen van de kabelverbinding al dubbel aangelegd zijn, het 2e draadstel kan dus zonder problemen worden aangesloten hier. Tot slot nog een zicht op het centralegebouw. Je ziet goed waar de elektrische aansluiting vroeger zat (met trafos rechtstreeks naar 70kV).
Kort samengevat: het hele onderstation is al klaar, maar aan de lijnen zelf moet nog begonnen worden.
Het bordje op het hek is duidelijk: projet en cours (project lopende). Het gebouw juist achter de bordjes is het nieuwe 110kV GIS. Rechts daarvan de middenspanningscabine. De centrale van Bevercé is volledig afstandsbediend vanuit Coo, niet zo heel ver hier vandaan. In geval van nood moet je hen dan ook bellen. De 70kV-lijn richting Amel en Bütgenbach loopt de eerste kilometer gelijk met de rivier de Warche. Het is dan ook deze rivier waarop de centrale van Bévercé gebouw is. Zicht op de buis die het water van het stuwmeer van Robertville naar de centrale van Bévercé leidt. Rechtsonder de uitlaat van de centrale. Zicht op de 3 eindmasten van de hoogspanningslijnen die in Bévercé aankomen. VLNR: de tijdelijke constructie voor de lijn naar Bütgenbach, het portaal van de lijn naar Brume en de betonnen eindmast van de lijn richting Soiron. 2 trafos 70kV-15kV. Deze zullen op termijn vervangen worden door exemplaren 110kV/15kV. De centrale zelf hangt sinds de ombouw niet meer rechtstreeks op de 70kV, maar zit op de 15kV aangesloten. De eindmast van de lijn naar Bütgenbach. Hier zal spoedig een vakwerk exemplaar verrijzen, geschikt voor 2 draadstellen en 43m hoog. Wie goed kijkt ziet dat de eindmoffen van de kabelverbinding al dubbel aangelegd zijn, het 2e draadstel kan dus zonder problemen worden aangesloten hier. Tot slot nog een zicht op het centralegebouw. Je ziet goed waar de elektrische aansluiting vroeger zat (met trafos rechtstreeks naar 70kV).
Re: Hoogspanningsleidingen bij Brume en Beverce
Net terug van weekendje Malmedy, houten portieken stonden overal klaar rond onze hostel in Beverce. Zal nu niet lang meer duren. Helaas geen foto's.
Re: Hoogspanningsleidingen bij Brume en Beverce
Sorry!
Maar buiten de portieken was er nog niet veel te zien hoor.
Maar buiten de portieken was er nog niet veel te zien hoor.