de versterkte mastverbinding lageweide - breukelen.

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

de versterkte mastverbinding lageweide - breukelen.

Bericht door Max » 09 mar 2012 12:27

hallo mensen van het mooie leven.

zoals de meeste mastliefhebbers waarschijnlijk al weten is de verbinding tussen lageweide en breukelen versterkt door een uniek mast type. Dit is waarschijnlijk(naar mijn idee) de laatste verbinding met lattenmasten die in nederland is gelegd.

we spreken nu over dit mast type:
Afbeelding
Petersburg consultants.©.

Ik zie deze lijn vaak als ik vanuit gouda naar utrecht reis met de trein.
wel op afstand. maar het is opzich een aardig mooi mast type.

Heeft iemand hier toevallig foto's van de masten?
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: de versterkte mastverbinding lageweide - breukelen.

Bericht door Hans » 10 mar 2012 19:54

Afgelopen najaar waren ze druk bezig met het omkatten (of opwaarderen, zoals het eigenlijk heet ) van de bestaande tweecircuit-verbinding. Helaas had ik toen geen fototoestel mee. Dom dom dom! Nooit doen, neem altijd je camera mee als je door den lande reist.

Utrecht ligt niet bepaald in de buurt van m'n normale reisroutes. Neemt niet weg dat ik ergens halverwege april een keer naar De Bilt moet (bijeenkomst van de VWK, een andere hobby van me). Als het weer die dag een beetje te harden is, wie weet maak ik dan de omweg over de A2 wel. Naderhand dan terug naar het Noorden des lands door de Flevopolder, dan kan ik er misschien nog wat meer moois bij bekijken.
Max schreef:Dit is waarschijnlijk(naar mijn idee) de laatste verbinding met lattenmasten die in nederland is gelegd.


Afgezien van de duo-tonmasten, die slechts een onderdeel vormen van reeds bestaande verbindingen, kan je helaas best wel eens gelijk hebben. In Nederland lijkt het een beetje gedaan met nieuwe bovengrondse lattenmasten om de ons bekende redenen (uitruilbeginsel, verkabeling, buismasten, wintracks en decentrale opwekking). Sneu voor ons liefhebbers, maar gelukkig is ons land maar klein en in België en Duitsland staat de wind nog heel anders. Voorlopig zitten we nog niet zonder hobby.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: de versterkte mastverbinding lageweide - breukelen.

Bericht door Mark » 12 mar 2012 15:37

Aangezien de ombouw van deze lijn samenviel met de reconstructie en verbreding van de A2 hebben ik en wat mede-hobbyisten mbt het wegennet, wel wat fotoseries van de A2 waarop ook deze masten te zien zijn. Zelf heb ik in 2010 deze foto's gemaakt.

Afbeelding
IMG_0411.jpg by Mark van der Meer, on Flickr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Link


Een filmpje van iemand anders met onder andere de verbinding diverse keren te zien.

Hier en hier zijn de oude masten nog te zien onder andere.

2009. De nieuwe masten in aanbouw.

Als ik nog wat meer tegenkom dan zal ik het bijplaatsen .

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: de versterkte mastverbinding lageweide - breukelen.

Bericht door Peter » 14 mar 2012 20:05

Ik heb de vernieuwde lijn al eens vanuit de auto gezien. Die vier-evenmast? bij Breukelen is erg apart maar het opstijgpunt bij Lage Weide is ook de moeite waard

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2492
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: de versterkte mastverbinding lageweide - breukelen.

Bericht door Shrek » 22 mei 2012 13:06

MarkNL schreef:IMG_0411.jpg by Mark van der Meer, on Flickr
Hangen daar nu niet iets teveel traversen aan?

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: de versterkte mastverbinding lageweide - breukelen.

Bericht door Peter » 22 mei 2012 18:15

Shrek schreef:Hangen daar nu niet iets teveel traversen aan?
Nog wel maar het is de bedoeling dat er straks zes circuits over de A2 gaan via een nog te bouwen drie-evenmast naar een nieuw 380kV-150kV trafostation. Op de onderste traversen (die ook kattenoren hebben) komen dan de 2 circuits te zitten voor de lijn naar Breukelen en Diemen.

Plaats reactie