Hoogspanningsmasten in Zuid-Holland

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2493
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Hoogspanningsmasten in Zuid-Holland

Bericht door Shrek » 21 aug 2013 18:36

Wow zalige fotos

Jullie hebben het hier allemaal over een 50 kV-lijntje, maar dit is toch eigenlijk een 150kV die nog niet op volle spanning draait?

MartijnD
laagspanning
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:01
Dichtstbijzijnde trafo: Wageningen

Re: Hoogspanningsmasten in Zuid-Holland

Bericht door MartijnD » 21 aug 2013 19:59

Shrek schreef:Wow zalige fotos

Jullie hebben het hier allemaal over een 50 kV-lijntje, maar dit is toch eigenlijk een 150kV die nog niet op volle spanning draait?
Dat is correct. Er loopt momenteel 50 kV over, maar hij is technisch uitgevoerd als een 150kV lijn. Maar of dit in de praktijk zal gaan gebeuren is de vraag.
Dit is namelijk omdat er tussen Geervliet en Middelharnis momenteel gewerkt wordt aan een 150kV kabelverbinding.
Situatie is denk ik afhankelijk van de grote hoeveelheid windmolens die nog geplaatst gaan worden op het Goeree Overflakkee (toekomstig worden er 26 nieuwe windmolens op de lijn van Klaaswaal naar Middelharnis gekoppeld)

http://www.joulz.nl/nieuws-media/nieuws ... ddelharnis


Link

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Hoogspanningsmasten in Zuid-Holland

Bericht door Hans » 10 sep 2013 23:04

Ruben schreef: Afbeelding
Een overzicht van de hele crossing.
Cheers Ruben
In de loop der tijd heb ik al een groot aantal van de rivierkruisingen in het westen van het land mogen bekijken, maar er ontbreken er nog een aantal. Vandaag ben ik voor het eerst in mijn leven een keer in Sliedrecht geweest vanwege een bruiloft van een oud-ganggenoot hier in de studentenflat. (Ergo: dan kom je als Drent nog eens ergens.) En de route liep door blind toeval precies zo dat ik vanuit de richting Hardinxveld over de weg heenkwam die op de bovenstaande foto op de voorgrond de A15 oversteekt.

Dat was een machtig gezicht zeg! Ik vond het bijna jammer toen dat verkeerslicht op groen sprong - het uitzicht was zo mooi dat ie van mij gerust nog tien minuten rood had mogen blijven...

Het is daar prima wonen in Sliedrecht. Mooi uitzicht op de rivier en de 380 kV overhead waarbij er ook nog eens goed zicht op is. Een snufje bovengrondse 50 kV en nog wat middenspanning zoou het helemaal afmaken, maar een setje van deze kanjers is op zichzelf al prima natuurlijk.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Hoogspanningsmasten in Zuid-Holland

Bericht door Peter » 10 sep 2013 23:09

Dat is ook de reden dat ik de A15 een mooie route vind om naar Rotterdam te rijden, zeker als je aan de zuidkant van Rotterdam moet wezen. Eerst is bij Dodewaard de Waalcrossing goed te zien en dan een eind verderop bij Sliedrecht de Merwedecrossing met zelfs vier enorme crossingsmasten omdat de 380kV verbinding Krimpen - Geertruidenberg daar over de Beneden Merwede en Nieuwe Merwede gaat. Tot slot komen we de crossing van Krimpen - Crayenstein over de Beneden Merwede ook nog tegen bij Papendrecht

voltron
380 kV
Berichten: 785
Lid geworden op: 25 apr 2012 13:28

Re: Hoogspanningsmasten in Zuid-Holland

Bericht door voltron » 11 sep 2013 14:22

en het 50 kv lijntje vlak bij een shell tankstationnetje

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Hoogspanningsmasten in Zuid-Holland

Bericht door Ot » 12 sep 2013 11:41

dat ding op het topstuk is geen gsm-ontvanger. In Zwolle hebben we ook een paar zendmasten en daar staat helemaal bovenop ook zo'n ding, het zijn dus normale radiozenders. steunzenders ofzo, ik weet het niet precies.
Maar die op de afspanmast wel en daar is het verschil aan te zien.

wat moet het daar toch mooi wonen zijn! vlakbij de stad, een rivier, rustig dorpje, 50 kV in de buurt en van die mega donaumasten die het aangezicht van het dorp van heel ver weg tekenen.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Hoogspanningsmasten in Zuid-Holland

Bericht door Max » 13 sep 2013 21:07

Ik woon er in de buurt en het is idd een machtig gezicht.. Je kan de masten echt al van flinke afstand bewonderen.
dat 50kv lijntje dat daar loopt is inderdaad ook een bijzonder geval als je het mij vraagt.
Het is jammer dat de lijn naar klaaswaal is aangepast.. Vroeger waren daar namelijk 2 rivier overspanningen naast elkaar. (380 richting simonshaven)
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Hoogspanningsmasten in Zuid-Holland

Bericht door Hans » 15 sep 2013 22:20

voltron schreef:en het 50 kv lijntje vlak bij een shell tankstationnetje
Eh.. welke bovengrondse 50 kV-lijn is dat? Het exemplaar door Ridderkerk of die gefragmenteerde naar Klaaswaal? Want als jullie nog een andere bedoelen staat die niet op de kaart. Dat moeten we niet hebben. (Ik krijg al zo'n Lingo-gevoel. '50. staat... niet op de kaart.')
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Hoogspanningsmasten in Zuid-Holland

Bericht door Peter » 15 sep 2013 22:25

Het gaat toch echt om het lijntje tussen Ridderkerk en Hendrik Ido Ambacht. Best wel bijzonder dat het nog steeds bestaat.

Vanmiddag moest ik overigens wat ophalen in Ypenburg en vanaf de A12 heb ik nog eens een blik geworpen op de nieuwe wintracks richting Pijnacker, maar die hoekmasten zijn echt extreem kromgetrokken Heb het nu ook in werkelijkheid gezien.

voltron
380 kV
Berichten: 785
Lid geworden op: 25 apr 2012 13:28

Re: Hoogspanningsmasten in Zuid-Holland

Bericht door voltron » 16 sep 2013 00:45

Staat op de kaart idd, A15 tussen knooppunt ridderkerk (zuidelijke deel) en de Noordtunnel bij Dordrecht. Staat een tankstation en daar in de buurt gaat de lijn over de snelweg

Plaats reactie