Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Re: Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Mag je zo dichtbij die nuke komen met een hemelpoliep?
Ik kan me herinneren dat de beveiligers in Doel al nerveus werden als je zelfs maar wat te langzaam langs rijdt. (Goed, stekeltjeshaar en een brak busje werkt nooit mee op veldwerk, maar Borssele is een klasse apart waar waarschijnlijk de beste levensverzekering het meenemen van vrouw of kinderen is.)
Ik kan me herinneren dat de beveiligers in Doel al nerveus werden als je zelfs maar wat te langzaam langs rijdt. (Goed, stekeltjeshaar en een brak busje werkt nooit mee op veldwerk, maar Borssele is een klasse apart waar waarschijnlijk de beste levensverzekering het meenemen van vrouw of kinderen is.)
Re: Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Het enige voordeel aan een verboden zone is dat er ook een grens aan zit.
Op deze kaart hieronder is de paarsblauwige kleur het havengebied van Vlissingen; geel is de centrale en groen de Natura2000-status van de Westerschelde. De eerste twee zijn in principe verboden, bij Natura2000 hangt dat af van wat er in het actuele beheerplan van dat gebied over drones is vastgelegd.
Nou kijk ik natuurlijk altijd vantevoren op de kaart. Maar in plaats van me alleen te richten op wat allemaal niet mag, kijk ik liever ook even wat er wél mag… En dus concludeer ik dat ik de drone prima in het hoekje kan parkeren waar de gele cirkel het groene gebied raakt… En van daaruit oostelijk heb je dan in principe geen probleem.
[attachment=0]8A4EE478-49A2-4B3A-998A-5F0925C920B6.jpeg[/attachment]
Op deze kaart hieronder is de paarsblauwige kleur het havengebied van Vlissingen; geel is de centrale en groen de Natura2000-status van de Westerschelde. De eerste twee zijn in principe verboden, bij Natura2000 hangt dat af van wat er in het actuele beheerplan van dat gebied over drones is vastgelegd.
Nou kijk ik natuurlijk altijd vantevoren op de kaart. Maar in plaats van me alleen te richten op wat allemaal niet mag, kijk ik liever ook even wat er wél mag… En dus concludeer ik dat ik de drone prima in het hoekje kan parkeren waar de gele cirkel het groene gebied raakt… En van daaruit oostelijk heb je dan in principe geen probleem.
[attachment=0]8A4EE478-49A2-4B3A-998A-5F0925C920B6.jpeg[/attachment]
- Bijlagen
-
- 8A4EE478-49A2-4B3A-998A-5F0925C920B6.jpeg (166.41 KiB) 2117 keer bekeken
Wijk aan Zee 220kV/380kV in aanbouw
Aan de Zeestraat tussen Beverwijk en Wijk aan Zee verrijst een nieuw 220kV/380kV-station. Daar komt dan het windvermogen van de Noordzee op uit dat wordt opgewekt in de windparken Hollandse Kust Noord en Hollandse Kust West A en West B.
Er is nu voorzien in aanlanding van vier kabels, elk met hun eigen 220/380-trafo. De andere zijde wordt aangesloten op het 380kV-gedeelte dat aan de oostkant wordt gebouwd. Daar komen ook twee klantvelden voor het Tata-Steel-terrein. En uiteraard gaan er 380kV-kabelverbindingen naar station Beverwijk.
Er wordt al druk gebouwd. De trafo's (uit Oostenrijk) staan er al.
Tijd om eens te gaan kijken wat de stand van zaken nu is.
Op het westelijk deel staan nu vier 220-380 trafo's. Dat worden er uiteindelijk zes.
Hier een blijk op wat spoedig het 380kV-deel aan de oostelijke kant wordt:
En zo moet het uiteindelijk allemaal gaan worden. Tekening vanuit het zuiden; de foto's zijn vanuit het noorden. (bron)
En als laatste nog een blik richting de hoogovens van Tata Steel:
Er is nu voorzien in aanlanding van vier kabels, elk met hun eigen 220/380-trafo. De andere zijde wordt aangesloten op het 380kV-gedeelte dat aan de oostkant wordt gebouwd. Daar komen ook twee klantvelden voor het Tata-Steel-terrein. En uiteraard gaan er 380kV-kabelverbindingen naar station Beverwijk.
Er wordt al druk gebouwd. De trafo's (uit Oostenrijk) staan er al.
Tijd om eens te gaan kijken wat de stand van zaken nu is.
Op het westelijk deel staan nu vier 220-380 trafo's. Dat worden er uiteindelijk zes.
Hier een blijk op wat spoedig het 380kV-deel aan de oostelijke kant wordt:
En zo moet het uiteindelijk allemaal gaan worden. Tekening vanuit het zuiden; de foto's zijn vanuit het noorden. (bron)
En als laatste nog een blik richting de hoogovens van Tata Steel:
Harselaar 150kV
150kV-station Harselaar. Zijn alle trafo's nou 150kV aan de primaire zijde? Of hangen de linkertrafo's primair aan de secundaire van de rechtertrafo's?
Re: Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Vlak voor de 150/10 trafos (links) staan nieuwe witte kabeleindsluitingen naar de nieuwere 150/20 trafos (rechts). Dus ik vermoed dat hier twee trafos achter een 150 kV veld staan.
Driebergen-150kV
Station Driebergen
Daarna nog even ietsje oostelijker gereden om te zien wat daar nog te fotograferen was en ik kwam op mast 82 van Driebergen-Veenendaal, en verder. Niets geen vrijgehouden groenstrook zoals we bv in Flevoland wel zien...
Daarna nog even ietsje oostelijker gereden om te zien wat daar nog te fotograferen was en ik kwam op mast 82 van Driebergen-Veenendaal, en verder. Niets geen vrijgehouden groenstrook zoals we bv in Flevoland wel zien...
150kV station De Weel
Station De Weel 150kV
Re: Driebergen-150kV
Zo, als je mensen zenuwachtig wil maken rond magneetvelden, HAARP en hele enge pylon geeks, dan is dit de manier. Een vierpuntige ster pal onder de mast, allemaal stenen erbij voor het occulte Germaanse druïden-oergevoel, beetje water erbij, heuveltje... Ja, dat wil wel.
Ville Electrodes zou er ook wel raad mee weten.
Wolvega 110kV
Station Wolvega 110kV, eindpunt van deze lijn. Allemaal uitstappen...