Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West
Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West
Zo dan. Dronefoto's zetten die twee nieuwe masten inderdaad in een heel ander perspectief dan we gewend zijn. Het is een genoegen om naar te kijken. (Zie ik nou een paar mensen aan het werk in die verbinding?)
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West
Dat klopt; er waren in mast 1061 mensen aan het werk. Maar wat ze er deden kon ik niet echt zien. Ze bleven in het mastlichaam, heb ze niet op de traversen gespot.
Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West
@PJK: ik bedoelde inderdaad Borssele.
Misschien schilderwerk, kan nu nog mooi zonder uitbedrijfname.
De mastpoot bij de voet lijkt al te zijn geschilderd.
Misschien schilderwerk, kan nu nog mooi zonder uitbedrijfname.
De mastpoot bij de voet lijkt al te zijn geschilderd.
Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West
Komt in deze mast vier maal 380 te hangen ?Tom schreef: ↑20 apr 2021 20:33De reden hiervan is dat nabij station Rilland de twee mastparen uit elkaar gaan om op de twee portalen van Rilland aan te sluiten. Door de grotere tussenafstand is voor bliksembescherming een extra bliksemgeleider nodig. Ook bij de overgang van de viercircuitmast naar 380/150 kV bij Goes zal er ook zo'n alleenstaande Wintrackmast verschijnen.
Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West
Schilderwerk? Ik mag hopen dat TenneT daar masten bouwt die de eerste 50 jaar niet geschilderd hoeven te worden. Denk eerder dat men de bouten nog aan het natrekken, op voorspanning, aan het brengen is op de plekken waar twee delen aan elkaar zijn gemonteerd.
Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West
Mooie foto's
Precies andersom t.o.v. hoe men Zuidwest 380kV oost gaat doen. Deze crossingsmasten zijn verder denk ik wel een mooi voorproefje hoe de Moldau-masten eruit gaan zien, hoewel de tonvorm hier wel lijkt te ontbreken.
Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West
Als de vraag ging over de Wintrackmast dan is daar wel sprake van 4 x 380 kV.
Schilderwerk is nog best mogelijk, als ik de foto zie is de mast verzinkt, en moet na samenstellen nog worden geschilderd, niet heel ongebruikelijk. Zeker als er nog tijd is.
Schilderwerk is nog best mogelijk, als ik de foto zie is de mast verzinkt, en moet na samenstellen nog worden geschilderd, niet heel ongebruikelijk. Zeker als er nog tijd is.
Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West
Wat is de reden dat bij die kanaalkruising in Zeeland er gekozen is om het met masten te doen maar dat bij
Beverwijk de kabels onder het kanaal doorgaan ?
Beverwijk de kabels onder het kanaal doorgaan ?
Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West
Schilderwerk lijkt me erg logisch, ik mag het zelfs hopen. Er zit erg veel kleurverschil in vooral mast 1061. Op de schuine foto (foto 10) is het het beste te zien. Onderste deel is meer bruin en bovenste deel grijs.