Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West

Bericht door Hans » 21 apr 2021 07:48

Zo dan. Dronefoto's zetten die twee nieuwe masten inderdaad in een heel ander perspectief dan we gewend zijn. Het is een genoegen om naar te kijken. (Zie ik nou een paar mensen aan het werk in die verbinding?)
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

PJK
380 kV
Berichten: 761
Lid geworden op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West

Bericht door PJK » 21 apr 2021 10:40

Dat klopt; er waren in mast 1061 mensen aan het werk. Maar wat ze er deden kon ik niet echt zien. Ze bleven in het mastlichaam, heb ze niet op de traversen gespot.

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West

Bericht door Tom » 21 apr 2021 11:06

@PJK: ik bedoelde inderdaad Borssele.

Misschien schilderwerk, kan nu nog mooi zonder uitbedrijfname.
De mastpoot bij de voet lijkt al te zijn geschilderd.

CM
36 kV
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jan 2020 01:08

Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West

Bericht door CM » 21 apr 2021 20:57

Tom schreef:
20 apr 2021 20:33
De reden hiervan is dat nabij station Rilland de twee mastparen uit elkaar gaan om op de twee portalen van Rilland aan te sluiten. Door de grotere tussenafstand is voor bliksembescherming een extra bliksemgeleider nodig. Ook bij de overgang van de viercircuitmast naar 380/150 kV bij Goes zal er ook zo'n alleenstaande Wintrackmast verschijnen.
Komt in deze mast vier maal 380 te hangen ?

Peter_S
110 kV
Berichten: 120
Lid geworden op: 01 sep 2014 21:40

Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West

Bericht door Peter_S » 21 apr 2021 20:59

Schilderwerk? Ik mag hopen dat TenneT daar masten bouwt die de eerste 50 jaar niet geschilderd hoeven te worden. Denk eerder dat men de bouten nog aan het natrekken, op voorspanning, aan het brengen is op de plekken waar twee delen aan elkaar zijn gemonteerd.

PJK
380 kV
Berichten: 761
Lid geworden op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West

Bericht door PJK » 21 apr 2021 21:05

CM schreef:
21 apr 2021 20:57
Komt in deze mast vier maal 380 te hangen ?
Nee, 2x 380 binnen en 2x 150 buiten.

Gebruikersavatar
ktf
110 kV
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 feb 2020 19:47
Dichtstbijzijnde trafo: Bergen op Zoom

Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West

Bericht door ktf » 22 apr 2021 20:36

Mooie foto's :voldaan:
PJK schreef:
21 apr 2021 21:05
Nee, 2x 380 binnen en 2x 150 buiten.
Precies andersom t.o.v. hoe men Zuidwest 380kV oost gaat doen. Deze crossingsmasten zijn verder denk ik wel een mooi voorproefje hoe de Moldau-masten eruit gaan zien, hoewel de tonvorm hier wel lijkt te ontbreken.

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West

Bericht door Tom » 22 apr 2021 21:12

Als de vraag ging over de Wintrackmast dan is daar wel sprake van 4 x 380 kV.

Schilderwerk is nog best mogelijk, als ik de foto zie is de mast verzinkt, en moet na samenstellen nog worden geschilderd, niet heel ongebruikelijk. Zeker als er nog tijd is.

CM
36 kV
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jan 2020 01:08

Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West

Bericht door CM » 22 apr 2021 21:40

Wat is de reden dat bij die kanaalkruising in Zeeland er gekozen is om het met masten te doen maar dat bij
Beverwijk de kabels onder het kanaal doorgaan ?

PJK
380 kV
Berichten: 761
Lid geworden op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Re: Voortgang bouw Zuidwest 380kV -West

Bericht door PJK » 22 apr 2021 23:02

Tom schreef:
22 apr 2021 21:12
Schilderwerk is nog best mogelijk, als ik de foto zie is de mast verzinkt, en moet na samenstellen nog worden geschilderd, niet heel ongebruikelijk. Zeker als er nog tijd is.
Schilderwerk lijkt me erg logisch, ik mag het zelfs hopen. Er zit erg veel kleurverschil in vooral mast 1061. Op de schuine foto (foto 10) is het het beste te zien. Onderste deel is meer bruin en bovenste deel grijs.

Plaats reactie