Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
ds23man
380 kV
Loads: 679
Aangesloten op: 11 okt 2020 12:29

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door ds23man » 12 jul 2021 15:24


Bram Gaastra
70 kV
Loads: 84
Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49

Update 14-07-2021: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Bram Gaastra » 16 jul 2021 09:44

Hoekmast 6 heeft inmiddels zijn bretellen. Hoekmast 26 staat en dat betekent dat het stuk (1-26) Vierverlaten Brillerij compleet is en dat we nu de bocht naar het noordoosten op kunnen. Daarnaast zijn ze al begonnen met lijnstuk 26-37. Steunmasten 29 30 en 35 staan nu en lijnstuk 9-12 heeft inmiddels alle geleiders in één mast, nog niet in de andere mast omdat lijnstuk 12-20 nu op dit moment nog dicht langs de hamerkoppen loopt. Dat gaat veranderen, het stuk Vierverlaten Brillerij gaat straks mee in de wintracks en bij hoekmast 26 gaat het ondergronds naar hamerkop 32 en gaat het met de overgebleven hamerkoppen naar Winsum. Lijnstuk 108-115 hangen bovenin nu de eerste geleiders, lijnstuk 102-108 ontbreekt nog steeds steunmasten 104 en 105. En in lijnstuk 95-102 staan inmiddels steunmasten 99-101.

Hieronder de foto's van woensdag 14 juli.


IMG-202107-14 01.jpg
Hoekmast 6 met bretellen.
IMG-202107-14 01.jpg (136.41 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 02.jpg
Lijnstuk 6-2.
IMG-202107-14 02.jpg (123.14 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 03.jpg
IMG-202107-14 03.jpg (136.08 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 04.jpg
IMG-202107-14 04.jpg (133.08 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 05.jpg
Lijnstuk 6-2.
IMG-202107-14 05.jpg (127.01 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 06.jpg
Hoekmast 6 en steunmast 8.
IMG-202107-14 06.jpg (136.1 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 07.jpg
Lijnstuk 12-9 met alle geleiders in één mast.
IMG-202107-14 07.jpg (105.4 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 08.jpg
IMG-202107-14 08.jpg (117.33 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 09.jpg
IMG-202107-14 09.jpg (82.39 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 10.jpg
IMG-202107-14 10.jpg (122.66 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 11.jpg
Lijnstuk 12-20 en de hamerkoppen.
IMG-202107-14 11.jpg (105.25 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 12.jpg
IMG-202107-14 12.jpg (139.21 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 13.jpg
Steunmast 19 en lijnstuk 20-26.
IMG-202107-14 13.jpg (73.6 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 14.jpg
Links de nieuwe hoek bij hoekmast 26 en rechts de bestaande hoek bij hoekmast 29 van de 220 kV verbinding.
IMG-202107-14 14.jpg (134.36 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 15.jpg
Hoekmast 26.
IMG-202107-14 15.jpg (78.9 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 16.jpg
Lijnstuk 29-46 van de 220 kV verbinding.
IMG-202107-14 16.jpg (137.25 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 17.jpg
Lijnstuk 29-46 van de 220 kV verbinding.
IMG-202107-14 17.jpg (137.96 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 18.jpg
IMG-202107-14 18.jpg (123.01 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 19.jpg
Lijnstuk 26-37.
IMG-202107-14 19.jpg (98.71 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 20.jpg
Lijnstuk 26-37.
IMG-202107-14 20.jpg (102.32 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 21.jpg
IMG-202107-14 21.jpg (147.07 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 22.jpg
Dan komen we bij hamerkop 32 waar het nieuwe broekstuk al klaar is en het nieuwe opstijgpunt al zichtbaar is.
IMG-202107-14 22.jpg (134.99 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 23.jpg
IMG-202107-14 23.jpg (173.72 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 24.jpg
Het oude broekstuk is door het nieuwe heen te zien.
IMG-202107-14 24.jpg (212.38 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 25.jpg
IMG-202107-14 25.jpg (187.42 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 26.jpg
IMG-202107-14 26.jpg (161.62 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 27.jpg
De hamerkoppen en lijnstuk 26-20.
IMG-202107-14 27.jpg (115.33 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 28.jpg
De hamerkoppen en lijnstuk 26-20.
IMG-202107-14 28.jpg (104.9 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 29.jpg
De hamerkoppen en lijnstuk 26-20.
IMG-202107-14 29.jpg (92.54 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 30.jpg
Op de voorgrond steunmast 27 in aanbouw en daarachter hoekmast 26 en steunmast 25.
IMG-202107-14 30.jpg (97.13 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 31.jpg
Op de voorgrond steunmast 28 in aanbouw en daarachter steunmasten 29 30 en 35.
IMG-202107-14 31.jpg (100.82 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 32.jpg
Op de voorgrond steunmast 28 in aanbouw en daarachter steunmasten 29 30 en 35.
IMG-202107-14 32.jpg (131.63 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 33.jpg
Links de bestaande hoek bij hoekmast 29 van de 220 kV verbinding en rechts de nieuwe hoek bij hoekmast 26.
IMG-202107-14 33.jpg (130.78 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 34.jpg
Op de voorgrond steunmast 30 en op de achtergrond steunmast 35.
IMG-202107-14 34.jpg (81.53 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 35.jpg
Op de voorgrond steunmast 29 en daarachter steunmasten 28 27 in aanbouw en hoekmast 26.
IMG-202107-14 35.jpg (78.32 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 36.jpg
IMG-202107-14 36.jpg (76.22 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 37.jpg
IMG-202107-14 37.jpg (107.5 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 38.jpg
Op de voorgrond steunmast 35 en daarachter steunmasten 30 29 en hoekmast 26.
IMG-202107-14 38.jpg (71.37 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 39.jpg
Lijnstuk 46-29 van de 220 kV verbinding.
IMG-202107-14 39.jpg (150.22 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 40.jpg
IMG-202107-14 40.jpg (147.31 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 41.jpg
Links steunmasten 99-101 en hoekmast 102 en rechts masten 106-110 van de 220 kV verbinding.
IMG-202107-14 41.jpg (133.15 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 42.jpg
IMG-202107-14 42.jpg (86.49 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 43.jpg
Links de nieuwe hoek bij hoekmast 102 en rechts de bestaande hoek bij hoekmast 110 van de 220 kV verbinding.
IMG-202107-14 43.jpg (108.26 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 44.jpg
IMG-202107-14 44.jpg (93.71 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 45.jpg
Lijnstuk 102-108.
IMG-202107-14 45.jpg (93.4 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 46.jpg
IMG-202107-14 46.jpg (103.1 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 47.jpg
Op de voorgrond steunmasten 107 106 en op de achtergrond steunmast 103 en lijnstuk 102-95 met masten 101-99.
IMG-202107-14 47.jpg (106.97 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 48.jpg
IMG-202107-14 48.jpg (105.9 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 49.jpg
Hoekmast 108.
IMG-202107-14 49.jpg (127.03 KiB) 1276 keer geschouwd


IMG-202107-14 50.jpg
Lijnstuk 108-115 met de eerste geleiders.
IMG-202107-14 50.jpg (121.45 KiB) 1276 keer geschouwd
Laatst gewijzigd door 2 op Bram Gaastra, in totaal 22 keer gewijzigd.

Bram Gaastra
70 kV
Loads: 84
Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49

Update 14-07-2021: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Bram Gaastra » 16 jul 2021 09:46

IMG-202107-14 51.jpg
IMG-202107-14 51.jpg (110.57 KiB) 1275 keer geschouwd

IMG-202107-14 52.jpg
IMG-202107-14 52.jpg (182.87 KiB) 1275 keer geschouwd


IMG-202107-14 53.jpg
IMG-202107-14 53.jpg (125.29 KiB) 1275 keer geschouwd


IMG-202107-14 54.jpg
IMG-202107-14 54.jpg (117.72 KiB) 1275 keer geschouwd


IMG-202107-14 55.jpg
IMG-202107-14 55.jpg (117.88 KiB) 1275 keer geschouwd

JarnoS
middenspanning
Loads: 35
Aangesloten op: 02 feb 2017 19:32
Dichtstbijzijnde trafo: Stadskanaal

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door JarnoS » 16 jul 2021 11:17

Mooie foto's.

Vooral die mast 32 van de 110 kV-verbinding vind ik wel indrukwekkend.

Ik zou binnenkort ook even kijken als we naar Friesland gaan rijden bij Aduard.

Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 2356
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Tom » 16 jul 2021 17:27

Mooie reportage weer. Leuk om ook de steunmasten met een lijnhoek te herkennen.
En dat je dichtbij mast 32 bent geweest. Bijzonder hoe ze dat uitvoeren met de nieuwe constructie eromheen gebouwd.

Bram Gaastra
70 kV
Loads: 84
Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Bram Gaastra » 16 jul 2021 17:42

Tom voegde de load toe:
16 jul 2021 17:27
Mooie reportage weer. Leuk om ook de steunmasten met een lijnhoek te herkennen.
En dat je dichtbij mast 32 bent geweest. Bijzonder hoe ze dat uitvoeren met de nieuwe constructie eromheen gebouwd.

Het grappige bij hamerkop 32 is dat er meteen naast de mast een fietspad loopt. Vandaar dat ik ook mooi dichtbij kon fotograferen 🙂

Mastbeeld van deze aansluiting
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Loads: 3578
Aangesloten op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Hans » 16 jul 2021 18:00

Tom voegde de load toe:
16 jul 2021 17:27
Mooie reportage weer. Leuk om ook de steunmasten met een lijnhoek te herkennen.
En dat je dichtbij mast 32 bent geweest. Bijzonder hoe ze dat uitvoeren met de nieuwe constructie eromheen gebouwd.

Zeg dat wel. Ik heb nog nooit eerder een mast met een onderbroek onder zijn broekstuk gezien. :hamer:

Het roept ook de vraag op of men het oude broekstuk werkelijk eronder wil laten staan of dat het op termijn de bedoeling is om die er toch maar onderuit te slopen. Op dit moment wekt dat niet die indruk.

ds23man
380 kV
Loads: 679
Aangesloten op: 11 okt 2020 12:29

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door ds23man » 16 jul 2021 18:36

Wat is eigenlijk de bedoeling van deze Tena Lady oplossing?

JarnoS
middenspanning
Loads: 35
Aangesloten op: 02 feb 2017 19:32
Dichtstbijzijnde trafo: Stadskanaal

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door JarnoS » 16 jul 2021 19:42

Of wordt totaal een nieuwe mast?

Wordt die 110 kV verbinding nog verzwaard?

Ik had liever dat die mast 32 eruit zag als mast 2 van Meeden-Winschoten.

Bram Gaastra
70 kV
Loads: 84
Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Bram Gaastra » 16 jul 2021 21:22

JarnoS voegde de load toe:
16 jul 2021 19:42
Of wordt totaal een nieuwe mast?

Wordt die 110 kV verbinding nog verzwaard?

Ik had liever dat die mast 32 eruit zag als mast 2 van Meeden-Winschoten.

Zo gaat hij er uiteindelijk ook uitzien.
Nu loopt de 110 kV verbinding nog met hamerkoppen naar Vierverlaten maar straks gaat het stuk hamerkoppen tussen Vierverlaten en Brillerij weg en gaat het vanaf hamerkop 32 ondergronds naar hoekmast 26 en daar gaat de 110 kV verbinding het laatste stukje mee in de wintracks naar Vierverlaten.
De hamerkoppen tussen Brillerij en Winsum blijven en vanaf het nieuwe opstijgpunt gaat de 110 kV verbinding met de overgebleven hamerkoppen naar Winsum.

Plaats reactie