Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
...het zijn geen superlelijke masten
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Ik vind het ook wel meevallen. Gaan mooi op in de windmolens.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Houston, we hebben beeld van de derde generatie wintracks.
Bram, dank voor het vastleggen. Over een paar dagen gaan we daar wat mee doen op de voorpagina.
De ongelijke driehoek geeft de mast iets meer een traditionele mastvorm. Zonder de katrollen, te zien op enkele foto's, is de aanblik nog wat rustiger. Maar aan de andere kant zijn deze grote brede V-braces dominanter dan de exemplaren op de W1S en in mindere mate de W2S. Of dit nu een echte verbetering is... Het is wel omvangrijk zo. Op zich een goede zet dat de bovenste diagonaal omlaag stekende zwarte koker waar de isolator op vast zit een tapse vorm heeft gekregen. Subtiele detaillering met een opvallend groot effect.
Het blijft uiteraard geen match voor een goed verzorgde vakwerkmast. Maar ja, dat kan je verwachten op deze plek.
Bram, dank voor het vastleggen. Over een paar dagen gaan we daar wat mee doen op de voorpagina.
De ongelijke driehoek geeft de mast iets meer een traditionele mastvorm. Zonder de katrollen, te zien op enkele foto's, is de aanblik nog wat rustiger. Maar aan de andere kant zijn deze grote brede V-braces dominanter dan de exemplaren op de W1S en in mindere mate de W2S. Of dit nu een echte verbetering is... Het is wel omvangrijk zo. Op zich een goede zet dat de bovenste diagonaal omlaag stekende zwarte koker waar de isolator op vast zit een tapse vorm heeft gekregen. Subtiele detaillering met een opvallend groot effect.
Het blijft uiteraard geen match voor een goed verzorgde vakwerkmast. Maar ja, dat kan je verwachten op deze plek.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooie foto's! Ruige omstandigheden, maar hoort erbij in deze maand.
Ik vind de aanblik ook beter dan verwacht, met door de naast elkaar uitgelijnde basissen van de driehoeken toch een duidelijke horizontale lijn die in de W2 en W4 ontwerpen minder aanwezig is. De schaal van de masten blijft wel lastig in te schatten vanaf foto's.
Nu is het nog wachten op de eerste bretellen in de hoekmasten en dan is het plaatje compleet.
Ik vind de aanblik ook beter dan verwacht, met door de naast elkaar uitgelijnde basissen van de driehoeken toch een duidelijke horizontale lijn die in de W2 en W4 ontwerpen minder aanwezig is. De schaal van de masten blijft wel lastig in te schatten vanaf foto's.
Nu is het nog wachten op de eerste bretellen in de hoekmasten en dan is het plaatje compleet.
Blij dat je dit opmerkt, want technisch gezien geen noodzaak deze oplossing. En de meerkosten van zo'n conische buis betalen zich hiermee uit.Op zich een goede zet dat de bovenste diagonaal omlaag stekende zwarte koker waar de isolator op vast zit een tapse vorm heeft gekregen. Subtiele detaillering met een opvallend groot effect.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Bij Borssele liggen sinds maandag ook de eerste bonenstaken van Zuidwest 380-West klaar bij mastpositie 1002. Weet niet of dat dezelfde generatie is als in Groningen maar ik hoop er binnenkort eens langs te kunnen rijden. Ook de twee vakwerkmasten bij het kanaal daar schijnen al (deels) te staan. (Foto’s in de Tennet Bouwapp)
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Update van 11-04-2021 :
Masten 13 t/m 15 zijn geplaatst en mast 16 is in aanbouw. Mast 18 en 19 zijn ook geplaatst.
Het zijn enkelvoudige pylonnen. De tweede kan pas worden geplaatst als (een deel van)
de huidige 110kv lijn wordt opgeruimd.
Masten 13 t/m 15 zijn geplaatst en mast 16 is in aanbouw. Mast 18 en 19 zijn ook geplaatst.
Het zijn enkelvoudige pylonnen. De tweede kan pas worden geplaatst als (een deel van)
de huidige 110kv lijn wordt opgeruimd.
- Bijlagen
-
- Mast 18 & 19.JPG (989.47 KiB) 7102 keer bekeken
-
- Mast 11 -16.JPG (1.03 MiB) 7102 keer bekeken
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooie foto's daar in lijnstuk 12-20.
Zelf ben ik benieuwd naar crossingsmasten 16 en 17.
Bij hoekmast 20 gaat de verbinding later een stukje naar het oosten om meer afstand tot de hamerkoppen te houden en om aan het korte lijnstuk 20-26 te beginnen.
Zelf ben ik benieuwd naar crossingsmasten 16 en 17.
Bij hoekmast 20 gaat de verbinding later een stukje naar het oosten om meer afstand tot de hamerkoppen te houden en om aan het korte lijnstuk 20-26 te beginnen.
Laatst gewijzigd door Bram Gaastra op 16 jun 2021 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Update: 15-04-2021
Mast 16 is nu helemaal opgebouwd. Deze is flink hoger dan de rest, zal ik maar zeggen.
Moet natuurlijk ook wel i.v.m. het van starkenborgkanaal.
Morgen of zaterdag zal ik wat foto's maken van deze steunmast
Mast 16 is nu helemaal opgebouwd. Deze is flink hoger dan de rest, zal ik maar zeggen.
Moet natuurlijk ook wel i.v.m. het van starkenborgkanaal.
Morgen of zaterdag zal ik wat foto's maken van deze steunmast
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Aha ik kijk uit naar je foto's.
Zelf ben ik van plan om binnenkort ook weer die kant op te gaan.
Dan denk ik dat de geleiders dan ook wel in lijnstukken 6-9 en 9-12 hangen.
Deze (16 en 17) zijn 75 meter hoog en bij het Reitdiep komen ook twee hogere wintracks (31 en 32) met precies deze hoogte.
Zelf ben ik van plan om binnenkort ook weer die kant op te gaan.
Dan denk ik dat de geleiders dan ook wel in lijnstukken 6-9 en 9-12 hangen.
Deze (16 en 17) zijn 75 meter hoog en bij het Reitdiep komen ook twee hogere wintracks (31 en 32) met precies deze hoogte.