Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Had van de week even op de netkaart gekeken en nog drie masten gevonden met telecom:
Eemsdelta: 100 en 77
Hogeland: 41
Zouden er nog meer kunnen zijn omdat niet alle masten op de foto staan.
Eemsdelta: 100 en 77
Hogeland: 41
Zouden er nog meer kunnen zijn omdat niet alle masten op de foto staan.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Als je het plaatje op pagina 98 van het rapport netbeheer Nederland goed bekijkt, zie je dat het werk gebied van station Winsum-Ranum in de toekomst zo zwaar wordt belast dat een eigen 380-110kv station nodig wordt. Waarschijnlijk in de buurt van Brillerij als dat gebeurd heb je ook geen 110kv verbinding Brillerij Vierverlaten meer nodig
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Update 13-05-2021 en 22-05-2021: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
13 mei heb ik vanaf Vierverlaten en Brillerij de hamerkoppen en lijnstukken 12-20-26 gefotografeerd, omdat het er tijdelijk best apart uitziet met alleen de P2 pylonen, doordat de hamerkoppen nog op het tracé van de P1 pylonen staan.
Steunmasten 22 23 staan inmiddels en steunmast 25 in aanbouw.
Vandaag heb ik lijnstuk 6-9 gefotografeerd dat inmiddels aan de ene pyloon alle geleiders heeft en daarnaast heeft lijnstuk 115-120 inmiddels ook al zijn geleiders en is gereed. Tevens staat steunmast 107 nu.
Hieronder begin ik met de foto's van 13 mei.
Dat waren de foto's van 13 mei.
Hieronder de foto's van vandaag.
Steunmasten 22 23 staan inmiddels en steunmast 25 in aanbouw.
Vandaag heb ik lijnstuk 6-9 gefotografeerd dat inmiddels aan de ene pyloon alle geleiders heeft en daarnaast heeft lijnstuk 115-120 inmiddels ook al zijn geleiders en is gereed. Tevens staat steunmast 107 nu.
Hieronder begin ik met de foto's van 13 mei.
Dat waren de foto's van 13 mei.
Hieronder de foto's van vandaag.
Laatst gewijzigd door Bram Gaastra op 22 jan 2023 18:42, 14 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooie update weer, in het nogal wisselvallige (regenachtige en koude) weer deze maand.
Met die enkele palenrij een bijzonder gezicht.
De vergezichten met zon in de rug laten wel duidelijk het verschil zien tussen een massieve buis met witte kleur en een grijze doorzichtige vakwerkmast.
Met die enkele palenrij een bijzonder gezicht.
De vergezichten met zon in de rug laten wel duidelijk het verschil zien tussen een massieve buis met witte kleur en een grijze doorzichtige vakwerkmast.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Update 13-06-2021: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Lijnstuk 6-9 heeft inmiddels al zijn geleiders en in lijnstuk 9-12 hangen nu de eerste katrollen, maar dan wel alleen in de P2 pylonen doordat lijnstuk 12-20 tijdelijk eerst alleen P2 pylonen op elke locatie heeft staan doordat de hamerkoppen nog op het tracé van de P1 pylonen staan.
Hoekmast 20 en steunmast 24 staan nu ook. Verder zijn ze bij hoekmast 32 van 110 kV Vierverlaten-Winsum bezig voor een nieuw versterkt broekstuk, omdat de ondergrondse verbinding naar Grijpskerk die nu nog op de huidige aftak Brillerij bij steunmast 28 zit op dit nieuwe opstijgpunt bij hoekmast 32 gaat aansluiten. Datzelfde geldt voor de 110 kV verbinding, die gaat hier straks ondergronds naar hoekmast 26 om het laatste stukje in de wintracks mee te liften naar Vierverlaten, waarna de hamerkoppen tussen Vierverlaten en Brillerij vervolgens gaan verdwijnen.
De hamerkoppen tussen Brillerij en Winsum blijven wel gewoon. Verder staan steunmasten 101 en 103 nu ook en hoekmast 102 is in aanbouw, en daarnaast heeft hoekmast 120 nu ook de bretellen.
Hieronder de foto's van 13 juni.
Hoekmast 20 en steunmast 24 staan nu ook. Verder zijn ze bij hoekmast 32 van 110 kV Vierverlaten-Winsum bezig voor een nieuw versterkt broekstuk, omdat de ondergrondse verbinding naar Grijpskerk die nu nog op de huidige aftak Brillerij bij steunmast 28 zit op dit nieuwe opstijgpunt bij hoekmast 32 gaat aansluiten. Datzelfde geldt voor de 110 kV verbinding, die gaat hier straks ondergronds naar hoekmast 26 om het laatste stukje in de wintracks mee te liften naar Vierverlaten, waarna de hamerkoppen tussen Vierverlaten en Brillerij vervolgens gaan verdwijnen.
De hamerkoppen tussen Brillerij en Winsum blijven wel gewoon. Verder staan steunmasten 101 en 103 nu ook en hoekmast 102 is in aanbouw, en daarnaast heeft hoekmast 120 nu ook de bretellen.
Hieronder de foto's van 13 juni.
Laatst gewijzigd door Bram Gaastra op 30 sep 2022 13:32, 9 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooie foto's en weer een paar primeurtjes, waaronder mast 32
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Onduidelijkheid over telecommasten bij Aduard houdt nog even aan
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/831481/o ... g-even-aan
#RTV Noord
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/831481/o ... g-even-aan
#RTV Noord
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 02 mei 2021 22:09
- Dichtstbijzijnde trafo: Groningen Hunze
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
In Vierverlaten is een nieuwe 380kV/220kV-transformator aangekomen. Aan de beelden te zien is deze uit een schip gelost op het Aduarderdiep, ten noorden van de spoorbrug. Kennelijk was het niet mogelijk om een stukje het Hoendiep op te varen tot het HS-station van Tennet, dat immers ook aan het water ligt.
Filmpje en artikel van het Dagblad van het Noorden.
Filmpje en artikel van het Dagblad van het Noorden.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
‘Wethouder zet raad op verkeerde been in zaak hoogspanningsmasten Aduard’
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/831967/w ... ten-aduard
#RTV Noord
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/831967/w ... ten-aduard
#RTV Noord
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Welke belangen spelen hier nu eigenlijk? Willen de omwonenden kost wat het kost die gekortwiekte masten kwijt, en daarmee dan ook een slechtere GSM-dekking aksepteren? Lijkt mij niet zo slim...
Verder snap ik niet waarom die antennes niet in de nieuw gebouwde wintracks opgehangen kunnen worden, is dat ooit als optie in gesprek geweest?
Verder snap ik niet waarom die antennes niet in de nieuw gebouwde wintracks opgehangen kunnen worden, is dat ooit als optie in gesprek geweest?