Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Ik begin me steeds meer af te vragen of die wintracks wel zo minder storend zijn in het landschap dan de vakwerkmasten.
Vooral waar er bochten in een lijn zitten geven die palen een buitengewoon rommelig beeld. Ik zat laatst met iemand in de auto die niks van mijn mastinteresse weet. Toen we op de A4 zaten hoorde ik opeens zeggen at een vreselijke palen ( ik reageerde niet) en het kwam spontaan op bij die persoon zonder dat er aanleiding voor was. Dit zegt mij wel genoeg. Ik blijf het een foeilelijke aanfluiting vinden die satéprikkers.
Vooral waar er bochten in een lijn zitten geven die palen een buitengewoon rommelig beeld. Ik zat laatst met iemand in de auto die niks van mijn mastinteresse weet. Toen we op de A4 zaten hoorde ik opeens zeggen at een vreselijke palen ( ik reageerde niet) en het kwam spontaan op bij die persoon zonder dat er aanleiding voor was. Dit zegt mij wel genoeg. Ik blijf het een foeilelijke aanfluiting vinden die satéprikkers.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Update 24-02-2021: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Afgelopen maandag ben ik naar Eemshaven geweest en vandaag bij Vierverlaten.
Steunmasten 117 en 119 staan inmiddels ook en is lijnstuk 115-120 compleet, tevens staat steunmast 114 nu ook. En bij Vierverlaten is vandaag hoekmast 9 afgekomen en is lijnstuk 6-9 compleet, tevens staat steunmast 10 nu ook.
Hieronder de foto's van 22 februari bij Eemshaven.
Ook ben ik weer even op mastlocatie bij steunmast 116 geweest, ook deze is inmiddels gereed.
Hieronder begin ik met de foto's van vandaag bij Vierverlaten.
Steunmasten 117 en 119 staan inmiddels ook en is lijnstuk 115-120 compleet, tevens staat steunmast 114 nu ook. En bij Vierverlaten is vandaag hoekmast 9 afgekomen en is lijnstuk 6-9 compleet, tevens staat steunmast 10 nu ook.
Hieronder de foto's van 22 februari bij Eemshaven.
Ook ben ik weer even op mastlocatie bij steunmast 116 geweest, ook deze is inmiddels gereed.
Hieronder begin ik met de foto's van vandaag bij Vierverlaten.
Laatst gewijzigd door Bram Gaastra op 30 sep 2022 11:31, 13 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Aha op de laatste zien we de eerste steunmast met katrollen, nu gaat het echt gebeuren.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooi om de voortgang zo te volgen. Ga zo door Bram! Zo te zien wordt er in dit geval vanaf 2 kanten gebouwd, zo ging het ruim 30 jaar geleden met de delen van de oostring ook
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Het zicht in het groene hart zou een stuk minder rumoerig zijn als ze voor de 2-circuits 380kV lijnen gewoon een single-variant van deze wintracks hadden neergezet.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Dat had inderdaad een wat minder druk beeld opgeleverd zonder de dubbelingen in de palen. Hoewel de isolatoren van de 4-circuitmasten wel een stuk groter zijn en daarmee het voordeel wat vermindert.
Belangrijkste probleem zal zijn dat de breedte van de magneetveldzone dan groter was geweest, omdat de twee circuit wintracks toch aanzienlijk compacter zijn.
Belangrijkste probleem zal zijn dat de breedte van de magneetveldzone dan groter was geweest, omdat de twee circuit wintracks toch aanzienlijk compacter zijn.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Update 07-03-2021: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Na steunmast 3 zijn steunmasten 4 en 5 nu ook helemaal voorzien van katrollen, tevens hangen de eerste geleiders ook in lijnstuk 2-6.
Ook zijn ze begonnen met de aanbouw van de P2 pyloon van hoekmast 12.
Hieronder de foto's van vandaag.
Ook zijn ze begonnen met de aanbouw van de P2 pyloon van hoekmast 12.
Hieronder de foto's van vandaag.
Laatst gewijzigd door Bram Gaastra op 30 sep 2022 11:44, 8 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Deze wintracks zien er volgens mij toch een stuk beter uit dan die in de Randstad
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Ook las ik dat er in lijnstuk 12-20 per mastlocatie tijdelijk eerst alleen de P2 pyloon komt te staan doordat nu de hamerkoppen van 110 kV Vierverlaten Winsum nog op het tracé van de P1 pylonen staan.
Laatst gewijzigd door Bram Gaastra op 30 sep 2022 11:57, 3 keer totaal gewijzigd.