De afgelopen 3 weekenden heb ik bij Vierverlaten Brillerij en Eemshaven veldwerk gedaan en gefotografeerd.
8 november ben ik begonnen bij Enumatil bij de overgebleven 110 kV mast van Vierverlaten Opperkooten, vervolgens heb ik rondom de hele hoekmast 3 van de 220 kV verbinding gefotografeerd. Ook heb ik hoekmast 5 van de 110 kV verbinding gefotografeerd.
15 november heb ik de hele hoekmast 29 bij Brillerij gefotografeerd en de 110 kV aftak die tijdelijk bij 29 zit.
22 november heb ik in Eemshaven het tijdelijke 380 220 kV station Hogeland met de tijdelijke aftak bij Mammoethoekmast 4 gefotografeerd.
Vervolgens aangekomen bij hoekmast 3 met een hoek van 110 graden. Omdat het echt een blikvanger is, heb ik verschillende foto’s gemaakt.
Vervolgens heb ik hem recht van onderen gefotografeerd, zodat de hoek mooi zichtbaar is.
Na de foto’s vanaf onderaf nog wat vanuit andere perspectieven.
Hieronder nog 3 foto’s van hoekmast 3.
Tot slot nog 2 foto's van de Lijnstukken van de 110 en 220 kV verbinding richting Vierverlaten.
Op 15 november ben ik begonnen op de brug bij de 110 en 220 kV crossings bij Aduard over het Van Starkenborghkanaal.
Vervolgens aangekomen bij Hoekmast 29 waar nu tijdelijk een aftak zit voor de 110 kV verbinding Vierverlaten-Winsum die hier in het 220 kV stuk meeloopt naar Vierverlaten, doordat de 380 kV verbinding op het tracé van de 110 kV verbinding Vierverlaten-Winsum tussen Brillerij en Vierverlaten gaat lopen.
Vanaf hoekmast 29 loopt de 110 kV verbinding nu ondergronds door naar hoekmast 32 van de verbinding naar Winsum.
Net als hoekmast 3 heb ik ook hoekmast 29 die 119 graden is rondom gefotografeerd. Uiteraard heb ik ook de tijdelijke 110 kV aftak rondom gefotografeerd.
Eerst wat foto’s van hoekmast 29 zelf.
Nu wat foto’s van de tijdelijke 110 aftak.
Tussen de hekken loopt hij ondergronds naar hoekmast 32 van de 110 kV verbinding. Waarschijnlijk gaan de hamerkoppen van het stuk tussen hoekmast 32 en steunmast 3 bij Vierverlaten eerder weg doordat de wintracks op het tracé van de hamerkoppen gaan lopen.
Dan draaien we om en zien we lijnstuk 29-46 met de hoge steunmast 34 die behouden blijft en in de toekomst een uitkijktoren gaat worden. Dat is te lezen op de project atlas in het landschapsprogramma.
Tot zover deel 1, we gaan verder in deel 2.
Vierverlaten-Eemshaven - deel 1
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Vierverlaten-Eemshaven - deel 1
Mooie reportage, daar is best wat tijd in gaan zitten! Je hebt je in aardig wat bochten gewrongen zo te zien. En fijn dat je de aftak bij hoekmast 29 hebt meegenomen. Ik kijk uit naar deel 2...
Re: Vierverlaten-Eemshaven - deel 1
Interessante foto's, ook van erg dichtbij zo te zien.
Zo te zien ook met wat filtertjes .
Zo te zien ook met wat filtertjes .