Belgische hoogspanningsmasten

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
BaDu
Globale moderator
Loads: 1707
Aangesloten op: 18 mar 2014 13:55
Favoriete mastsoort: Deltamast
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Belgische hoogspanningsmasten

Load door BaDu » 29 mei 2018 08:29

Shrek voegde de load toe:
28 mei 2018 22:41
Niet echt een mast, maar een unieke inkijk in een oud 70kV-AIS in Antwerpen dat afgebroken wordt.
In Antwerpen worden zowel de 6,6 kV als de 70kV langzamerhand afgebouwd. Eén voor één gaan de 70/6.6 stationnetjes er dus tussenuit.
Hier zien we de post Moonstraat. foto (c) Princen
Kijk aan daat gaat mijn hart sneller van kloppen :D Masten etc OK, maar metname indoorstations hebben echt wel wat qua vormgeving en esthetiek (ook al is het nooit zo bedoeld).
KML-generator generator

Mastbeeld van deze aansluiting
Johan
220 kV
Loads: 310
Aangesloten op: 12 sep 2014 20:15
Favoriete mastsoort: Oude schakelinstallaties

Load door Johan » 29 mei 2018 16:45

Hier wordt ik blij van, als je de monteur ziet zitten dan zie je pas hoe groot alles is. :voldaan: :voldaan:
Alleen begrijp het aantal velden niet, links zijn de twee inkomende kabels en op het eind mogelijk een railkoppeling.
Rechts tel ik zeker vijf velden, een aantal zijn luchtschakelaars gezien de tank aan de onderzijde en als ik op Google Earth zie ik maar plaats voor twee trafo's 70/6.6kV.

Johan

Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 855
Aangesloten op: 29 apr 2012 18:19
Favoriete mastsoort: Gaffelmast
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Load door Knarvel » 01 jun 2018 19:52

Meer als deze foto heb ik ook niet, maar het reeds gedemonteerde gele bordje heeft de tekst Transformator 3, dus moeten er meer dan 2 trafocellen te vinden zijn...

Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 1632
Aangesloten op: 18 mei 2012 17:53
Favoriete mastsoort: dubbelvlag mast
Dichtstbijzijnde trafo: Boortmeerbeek

Load door Shrek » 02 jun 2018 01:07

Normaal gezien heeft zo'n hoogspanningspost ook een 70/0,4 kV hulptransfo om de eigen systemen te laten draaien. Bijna alle posten gebouwd in die periode (jaren '30) hebben slecht één rail, in 2 gedeeld door 2 scheiders en een vermogensschakelaar, dus de kans is heel groot dat dat hier ook zo is.

Helaas heb ik niet meer info over deze post in kwestie en kan ik niet helpen met deze foto.

Plaats reactie