Namen en rugnummers
Re: Namen en rugnummers
Hmm, interessant. Ik wist niet dat het stationnetje op Wijster Oosterscheveld eigenlijk een provisorium is. Het is een piepklein maar uitstekend functioneel stationnetje en het oogt niet bepaald als tijdelijk.
Hoewel het natuurlijk wel slim is om daar het net een beetje te verzwaren. Er zullen in die regio waarschijnlijk een aantal grote zonneparken de kop op steken. De grondkabel naar Beilen en die naar Hoogeveen zijn beiden loeders van 300 MVA, zodat er met de nodige aanpassingen op Beilen, Hoogeveen (en Zeyerveen wellicht) best wat potentie in deze verlaten hoek van Drenthe zit.
Hoewel het natuurlijk wel slim is om daar het net een beetje te verzwaren. Er zullen in die regio waarschijnlijk een aantal grote zonneparken de kop op steken. De grondkabel naar Beilen en die naar Hoogeveen zijn beiden loeders van 300 MVA, zodat er met de nodige aanpassingen op Beilen, Hoogeveen (en Zeyerveen wellicht) best wat potentie in deze verlaten hoek van Drenthe zit.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Namen en rugnummers
En zo werd een raadsel vanzelf opgelost:
We hebben ooit ergens een discussie gevoerd over de plaats van dit station, daarbij kwam de nieuwbouw locatie naar voren uit de vergunningaanvragen, maar werd het station aangetroffen op de tijdelijke locatie. We hebben dat destijds afgedaan als een quirk in de vergunningaanvraag.
Nu blijkt het huidige station gewoon een provisorium te zijn en komt er een echt station op de nieuwbouw locatie.
We hebben ooit ergens een discussie gevoerd over de plaats van dit station, daarbij kwam de nieuwbouw locatie naar voren uit de vergunningaanvragen, maar werd het station aangetroffen op de tijdelijke locatie. We hebben dat destijds afgedaan als een quirk in de vergunningaanvraag.
Nu blijkt het huidige station gewoon een provisorium te zijn en komt er een echt station op de nieuwbouw locatie.
KML-generator generator
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Namen en rugnummers
Almeerderzand
Vanaf de plek van de Libelle Zomerweek heb je best wel een mooi uitzicht op de 380kV-lijn Ens - Lelystad - Diemen. Aan de horizon houden de masten niet op, maar begint de vogelcorridor. Verder Mast 40, vanaf een ongebruikelijk standpunt gefotografeerd.
Vanaf de plek van de Libelle Zomerweek heb je best wel een mooi uitzicht op de 380kV-lijn Ens - Lelystad - Diemen. Aan de horizon houden de masten niet op, maar begint de vogelcorridor. Verder Mast 40, vanaf een ongebruikelijk standpunt gefotografeerd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Namen en rugnummers
BFBB380kV
Beter Fotografisch Benutten Bestaande 380 kV bij mij in de buurt.
Voor wat betreft Diemen - Lelystad beginnen de aanpassingen ongeveer een jaar na nu. Een goede reden om nu de huidige toestand te 'nemen'. Bovendien is langs de vluchtweg van de geluidsschermen bij de spoorweg ter hoogte van Muiderberg veel begroeiing verwijderd. Dat biedt mogelijkheden voor nieuwe foto's, die wellicht ook bruikbaar zijn voor Peters postzegelverzameling.
Update Drie foto's vervangen door een bewerkte versie.
Beter Fotografisch Benutten Bestaande 380 kV bij mij in de buurt.
Voor wat betreft Diemen - Lelystad beginnen de aanpassingen ongeveer een jaar na nu. Een goede reden om nu de huidige toestand te 'nemen'. Bovendien is langs de vluchtweg van de geluidsschermen bij de spoorweg ter hoogte van Muiderberg veel begroeiing verwijderd. Dat biedt mogelijkheden voor nieuwe foto's, die wellicht ook bruikbaar zijn voor Peters postzegelverzameling.
Update Drie foto's vervangen door een bewerkte versie.
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 30 mar 2019 09:46, 6 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Namen en rugnummers
Bedankt ET, met deze foto's heb ik in ieder geval de portaalmastenstraat bij Muiderberg nu compleet kunnen maken op de netkaart
Ik hoop alleen maar dat met het verzwaren van de verbinding het mastbeeld niet al te sterk veranderd. Ik heb wel begrepen dat de nieuwe masten van het SAAL-project al op deze verzwaring zijn voorbereid.
Ik hoop alleen maar dat met het verzwaren van de verbinding het mastbeeld niet al te sterk veranderd. Ik heb wel begrepen dat de nieuwe masten van het SAAL-project al op deze verzwaring zijn voorbereid.
Re: Namen en rugnummers
Mooie foto's, klein beetje aan de donkere kant, dat wel.
Vind mast 32 wel de stroerste uit de serie, met het onschuldige schaapje ervoor.
Vind mast 32 wel de stroerste uit de serie, met het onschuldige schaapje ervoor.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Namen en rugnummers
@Tom Drie foto's worden vervangen door een bewerkte versie.
@Peter De masten die al rond 2014 zijn aangepast zijn: 4, 5N, 6N, 7N, 8N, 9 en 10; 14N, 15N, 16N, 17N, 18N en 19. Evenzo 154 en 155 voor 380 kV richting Krimpen aan de IJssel. Ik neem aan dat al deze masten in het postzegelalbum staan. Zo nee, laat het even weten.
@Peter De masten die al rond 2014 zijn aangepast zijn: 4, 5N, 6N, 7N, 8N, 9 en 10; 14N, 15N, 16N, 17N, 18N en 19. Evenzo 154 en 155 voor 380 kV richting Krimpen aan de IJssel. Ik neem aan dat al deze masten in het postzegelalbum staan. Zo nee, laat het even weten.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Namen en rugnummers
Ja hoor, voor zover ik weet staan al deze masten al in het "postzegelalbum" en van de verbinding Diemen - Lelystad hebben we de masten nu compleet t/m rugnummer 85 en dat is ook een aardige prestatie
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Namen en rugnummers
Mast 56
Mast 56 is een van de drie masten die in het Almeerse Weerwater staan: 54 en 56 als 'schiereilandmasten' en de 'eilandmast' 55. Mast 56 is een afspanmast, dus hij moet sowieso steviger in zijn schoenen staan. Vermoedelijk zijn sinds het graven van het Weerwater in de jaren '80 de fundamenten zwaar verstevigd. getuige een aantal foto's hier en nu. Vermoedelijk hoeft mast 56 in het kader van BBB380kV Diemen - Lelystad niet verder verstevigd te worden.
Mast 56 is een van de drie masten die in het Almeerse Weerwater staan: 54 en 56 als 'schiereilandmasten' en de 'eilandmast' 55. Mast 56 is een afspanmast, dus hij moet sowieso steviger in zijn schoenen staan. Vermoedelijk zijn sinds het graven van het Weerwater in de jaren '80 de fundamenten zwaar verstevigd. getuige een aantal foto's hier en nu. Vermoedelijk hoeft mast 56 in het kader van BBB380kV Diemen - Lelystad niet verder verstevigd te worden.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Namen en rugnummers
Mooie foto's ET, die laatste met strijklicht is prachtig.