Eindejaarstopic van Ruben en Michel.

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Eindejaarstopic van Ruben en Michel.

Bericht door Hans » 22 dec 2019 09:47

Tom schreef:
21 dec 2019 22:37
Fraai hoor Ruben, krijg alweer zin in de zomer bij deze kleurrijke platen.

Precies dat.
Hoewel de winter ook zo zijn nut heeft, want dan kan onze lijnfietser weer even op adem komen.

De PGEM en later Nuon hadden geen fiducie in randstaafschildering. Tennet denkt daar anders over en brengt het (gelukkig!) alsnog aan. Hoewel bij Hattem - Woudhuis II de term compensatiegedrag naast een spoel of condensatorbank ook een derde invulling heeft gekregen in het hoogspanningsnet.

Stagiair tegen de opzichter: ja maar meneer, deze gele verf gebruiken ze toch voor wijzerplaten van horloges?
Opzichter: dus?


Afbeelding
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Eindejaarstopic van Ruben en Michel.

Bericht door ElektroThriller » 22 dec 2019 11:40

Ik val in herhalingen als ik zeg dat je mastfoto's kwalitatief en kwantitatief meer dan dik in orde zijn. Samen met Tom lever je het meeste(r)werk. Michel heeft andere keuzes gemaakt die mede zijn ingegeven door zijn hartgrondige hekel aan aspergemasten. (Ruben en Tom bewijzen nog steeds ons rijke arsenaal vakwerkmasten.) En zelf hobbel ik er zo'n beetje achteraan met nog steeds mijn Nikon D3300 plus twee redelijke lenzen plus de bewerkingssoftware van Nikon, en met vooral foto's van masten op e-bikeafstand. Een doodenkele keer fotografeer ik iets omdat wij daar heen of terug langskomen.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Eindejaarstopic van Ruben en Michel.

Bericht door Ruben » 22 dec 2019 14:59

@Peter, bedankt! Ja dit jaar heb ik heel wat kilometers afgelegd met de OV-fiets! Het PGEM-project is in ieder geval al een stuk opgeschoten.

@Peter_S, bedankt! Ik heb nog wat foto's gemaakt tussen Boekend en Blerick van de originele masten, maar tussen Boekend en Venray ben ik nog niet geweest, dit staat nog wel in de planning.

@Tom, bedankt! Zelf verlang ik ook meer richting de lente & zomer, mede doordat je langer de tijd hebt om een bepaalde lijn langs te gaan.

@Hans, het is voor mij nu letterlijk even rust nemen aangezien ik met die slijmbeursontsteking thuis zit... Zelf vind ik het wel goed dat de PGEM masten nu toch een randstaafbeschildering krijgen, zo komen we toch sneller achter de circuitkleuren.

@ET, bedankt! Michel is inderdaad bezig met andere zaken betreft de fotografie, maar hij geniet nog altijd van als ik weer de fiets pak. Van de masten moet ik het hedendaags toch van de weekenden hebben aangezien ik nu ook een baan heb (zoals de meeste hier).

We gaan verder met het derde deel.
DSC_8291.jpg
We gaan verder in de bossen bij Venray. Ten tijde dat ik deze lijn voor de derde keer bezocht waren ze druk bezig met het inhangen van de derde bliksemgeleider in de top van de mast. Hier zien we mast 137 op de grens tussen Brabant en Limburg.
DSC_8291.jpg (996.8 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_8453.jpg
Even verderop bij mast 128 is duidelijk de nieuwe derde draad te zien. Zijn originele beeld is weer compleet.
DSC_8453.jpg (765.31 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_8623.jpg
In de buurt van Boxmeer komen we deze hoekmast tegen met het nummer 115. Duidelijk zijn de Gelderse kenmerken te zien in deze ET-mast die ver buiten de Gelderse grens nog te zien zijn.
DSC_8623.jpg (858.26 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_8789.jpg
Bij Boxmeer takt zowel één circuit uit Venray als één circuit vanuit Haps af naar het gecombineerde 380/150kV station Boxmeer. Dat gebeurt tussen masten 104 & 103 bij portaal 103A.
DSC_8789.jpg (855.09 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_8906.jpg
Het station van Haps, gebouwd ten tijde van de aanleg van de lijn tussen Haps en Gennep. Hedendaags stopt de lijn uit Nijmegen hier met twee circuit. En eindigen één circuit vanuit Boxmeer en Gennep. Het circuit vanuit Venray gaat door naar Gennep.
DSC_8906.jpg (928.63 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_8910.jpg
Mast 87 is een later gebouwde mast wat duidelijk te zien is. Het is een gecombineerde steunmast, hoekmast & eindmast.
DSC_8910.jpg (666.13 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_8935.jpg
Het deel tussen Haps en Nijmegen heeft nieuwe isolatoren gekregen. Hier zien we masten 83 & 84. Vroeger overspande de lijn hier het Duitse Lijntje tussen Boxtel & Wesel. Wat wel opvalt is dat de spoorlijn hier op de PGEM manier werd overspannen, terwijl we op PNEM gebied staan.
DSC_8935.jpg (814.17 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_9213.jpg
De lijn overspant bij Linden de Maas. Helaas heeft de crossing in 2016 geleiderverhoging gekregen bij de onderste traversen. Ook de hoekmasten zijn aangepast. Die hebben in 2014 preekstoelen gekregen. Dit is alleen het geval tussen Cuijk en Teersdijk, hedendaags hebben de masten hier ook hun derde bliksemgeleider terug gekregen.
DSC_9213.jpg (764.05 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_9232.jpg
Beide crossingmasten met de afspanmast in Brabant
DSC_9232.jpg (862.3 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_9702.jpg
In Nijmegen is de tweede crossing te vinden over het Maas-Waal kanaal. Hier zijn de masten gelukkig nog origineel! De crossingmasten wijken wel iets af dan hun evenknieën aan de Maas.
DSC_9702.jpg (881.42 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_0732.jpg
We gaan nu richting de grotere jongens, de 380kV-masten. Voor het PGEM project ben ik in oktober van Weesp naar Kampen gefietst, een rit van uiteindelijk 105km! Een van de hoogtepunten in de ochtend was de portaalstraat bij Muiden. Hier zien we mast 32 aan de Almeerse uiteinde van de portaalstraat.
DSC_0732.jpg (1007.53 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_0803.jpg
Met een aantal masten van het type SB+12 komt de lijn aan in Flevoland. Hier zien we mast 37.
DSC_0803.jpg (828.66 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_0840.jpg
De lijn loopt hedendaags dwars door Almere heen. De aanstaande verzwaring van Diemen - Lelystad hebben vele vragen doen opdoemen bij de inwoners.
DSC_0840.jpg (877.16 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_0996.jpg
Bij mast 53 kwam de zon even door zodat deze mooie wilg fraai werd belicht door de zon!
DSC_0996.jpg (1.09 MiB) 11176 keer bekeken
DSC_1278.jpg
Een van de hotspots van de lijn is wisselmast 81 die goed te fotograferen is.
DSC_1278.jpg (1.1 MiB) 11176 keer bekeken
DSC_1533.jpg
Maar ook de rij S-7 bij Lelystad mogen niet ontbreken! Bij mast 102 begint de lange rij aan lage masten.
DSC_1533.jpg (945.36 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_1584.jpg
Vanaf mast 113 zijn de kleine masten van dichtbij te benaderen. Hier zien we mast 115.
DSC_1584.jpg (712.73 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_1641.jpg
Mast 120 is de laatste S-7 met enkele kettingen. Mast 121 is de bekende Ooievaarsmast. Bij ieder punt waar de isolatorkettingen zit daar zit ook een nest.
DSC_1641.jpg (741.15 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_1940.jpg
De lijn tussen Lelystad & Ens is hedendaags in verbouwing. Er worden nieuwe geleiders ingehangen en de isolatoren worden allemaal vervangen. Hier zien we mast 163.
DSC_1940.jpg (876.83 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_2051.jpg
De lijn tussen Lelystad & Ens staat ook bekend om de Ketelmeercrossing die bestaat uit vijf crossingmasten van gevarieerde hoogtes.
DSC_2051.jpg (1.03 MiB) 11176 keer bekeken
DSC_2157.jpg
Vanaf de andere zijde van het Ketelmeer zien we alle vijf de crossingmasten.
DSC_2157.jpg (1.12 MiB) 11176 keer bekeken
DSC_2583.jpg
Dan gaan we richting de Oostring. Het sluitingsstuk van de landelijke 380kV-ring. Hier zien we hoekmast 5 van Dodewaard - Doetinchem nabij het verdeelstation van Dodewaard.
DSC_2583.jpg (847.45 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_2916.jpg
Waar Dodewaard - Doetinchem vooral om bekend staat zijn de verschillende overspanningen van andere lijnen zoals hier tussen mast 30 & 31 de lijn tussen Nijmegen & Apeldoorn wordt overspannen.
DSC_2916.jpg (716.71 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_2974.jpg
Mast 30 is nu de enige S+15 in deze lijn. Rechts zien we mast 17 van Nijmegen - Apeldoorn.
DSC_2974.jpg (701.51 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_3001.jpg
De overspanning vanaf de andere zijde gezien met op de voorgrond mast 32.
DSC_3001.jpg (852.67 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_3154.jpg
Bij Bemmel kruiste de 380kV-lijn de aloude 50kV-lijn Nijmegen - Bemmel. Maar door de bouw van de Betuweroute is de lijn onder de grond gebracht. De S+3 die voor de overspanning werd gebruikt is verplaatst.
DSC_3154.jpg (779.56 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_3307.jpg
Dodewaard - Doetinchem is ook de enige lijn in de Oostring die nu nog masten heeft met V-ophanging. Zwolle - Hengelo had dat aan één circuit toen de oude 220kV-lijn Harculo - Almelo nog bestond.
DSC_3307.jpg (745.48 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_3358.jpg
De crossing over het Pannerdensch Kanaal bij Loo en Angeren is uitgevoerd met twee masten van het type S+12. Op de voorgrond hoekmast 55 van het type HB+0
DSC_3358.jpg (820.23 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_3372.jpg
Mast 54 samen met de nieuw gebouwde mast 53A voor de A15, maar die laat zich nog even op zich wachten. Mast 53A is de enige S+18 die zich in de Oostring bevindt.
DSC_3372.jpg (669.05 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_3391.jpg
Crossingmast 57 met het vervolg van de lijn richting Duiven & Zevenaar.
DSC_3391.jpg (792.88 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_3461.jpg
De bebouwing van Groessen & Duiven wordt zoveel mogelijk vermeden, daarom is er in dit stukje van de lijn zoveel hoeken aanwezig. Op de voorgrond mast 62.
DSC_3461.jpg (801.86 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_3558.jpg
De rechtstand tussen masten 65 & 70 is voor mij een hele bekende. De twee masten met de half-verankering staan bij de spoorlijn tussen Arnhem en Emmerich.
DSC_3558.jpg (650.87 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_3615.jpg
Ten noorden van Zevenaar begint de lijn zich door de open weilanden zich een weg naar Doetinchem te banen. Wat opvalt zijn de grote verschillen tussen mast 76 & 77. Mast 76 is een S+3 & mast 77 een S-6.
DSC_3615.jpg (736.6 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_4270.jpg
Een paar dagen later heb ik het laatste stuk gedaan van de lijn vanaf mast 92 tot het eindpunt bij Langerak die de afgelopen paar dagen flink in het nieuws is geweest. Hier zien we mast 102 die als crossingmast dient voor de overspanning van de Oude IJssel.
DSC_4270.jpg (1010.12 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_4504.jpg
De kleine rechtstand van mast 83 tot mast 78 ten noorden van Zevenaar.
DSC_4504.jpg (961.37 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_4562.jpg
Mast 73 is de grote HC+0 die bij de A12 staat.
DSC_4562.jpg (1.06 MiB) 11176 keer bekeken
DSC_5035.jpg
Daarna was Doetinchem - Hengelo aan de beurt. Hier zien we mast 121 nabij Wiene.
DSC_5035.jpg (926.74 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_5114.jpg
Nabij Goor overspant de 380kV-lijn de 110kV-lijn van Goor naar Haaksbergen. Hier zien we mast 10.
DSC_5114.jpg (848.63 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_5231.jpg
De lijn tussen Doetinchem en Hengelo staat vooral bekend om de vele hoge masten. Hier zien we steunmast 103 & hoekmast 102 net buien Goor. Tussen deze twee masten wordt de spoorlijn Zutphen - Hengelo overspannen.
DSC_5231.jpg (836.54 KiB) 11176 keer bekeken
DSC_5285.jpg
Hoekmast 102 is een van de drie grote HB+9 hoekmasten bij Goor. Op de achtergrond zijn de andere twee te zien met de nummers 106 & 107.
DSC_5285.jpg (2.16 MiB) 11173 keer bekeken
Dit was het derde deel. In het laatste deel komen de laatste reportagefoto's van 2019 aan de orde.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Nico uit Gouda
380 kV
Berichten: 410
Lid geworden op: 13 jun 2014 14:05

Re: Eindejaarstopic van Ruben en Michel.

Bericht door Nico uit Gouda » 22 dec 2019 16:56

Hallo Ruben. Onder een van jouw foto's staat

Het station van Haps, gebouwd ten tijde van de aanleg van de lijn tussen Haps en Gennep. Hedendaags stopt de lijn uit Nijmegen hier met twee circuit. En eindigen één circuit vanuit Boxmeer en Gennep. Het circuit vanuit Venray gaat door naar Gennep.

Moet dit misschien zijn

Het station van Haps, gebouwd ten tijde van de aanleg van de lijn tussen Haps en Gennep. Hedendaags stopt de lijn uit Nijmegen hier met twee circuits. En eindigt één circuit vanuit Boxmeer en Gennep. Het circuit vanuit Venray gaat door naar Gennep.

Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. :-)

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Eindejaarstopic van Ruben en Michel.

Bericht door Tom » 22 dec 2019 17:52

Prachtige foto's en inderdaad knappe prestatie al deze tochten.
Valt me ineens op dat mast 53A geen topstuk heeft :o .

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Eindejaarstopic van Ruben en Michel.

Bericht door BaDu » 22 dec 2019 18:52

Nico uit Gouda schreef:
22 dec 2019 16:56
Hallo Ruben. Onder een van jouw foto's staat

Het station van Haps, gebouwd ten tijde van de aanleg van de lijn tussen Haps en Gennep. Hedendaags stopt de lijn uit Nijmegen hier met twee circuit. En eindigen één circuit vanuit Boxmeer en Gennep. Het circuit vanuit Venray gaat door naar Gennep.

Moet dit misschien zijn

Het station van Haps, gebouwd ten tijde van de aanleg van de lijn tussen Haps en Gennep. Hedendaags stopt de lijn uit Nijmegen hier met twee circuits. En eindigt één circuit vanuit Boxmeer en Gennep. Het circuit vanuit Venray gaat door naar Gennep.

Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. :-)
Zeuren tot kunst verheven, Nico kijk eerst even naar je eigen posts voor je anderen gaat verbeteren.
Dit is een hoogspanningsforum geen Tien-voor-taal of het Groot dictee.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Eindejaarstopic van Ruben en Michel.

Bericht door Ruben » 23 dec 2019 09:50

@Tom, bedankt! Blijft apart waarom mast 53A geen topstuk heeft, lijkt wel of ze een GSM-antenne gepland hadden, aangezien zijn voorganger die heeft gehad.

We gaan naar het laatste deel van 2019.
DSC_5597.jpg
Nabij Lochem lopen de 380kV-lijn en de 150kV-lijn Lochem - Borculo een stukje naast elkaar. Links mast 74 en rechts mast 4.
DSC_5597.jpg (986.17 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_5640.jpg
De lijn Zutphen - Lochem is met de komst van Doetinchem - Hengelo flink ingekort en bestaat nu nog uit twee korte stukken. Hier zien we mast 32 & portaal 31A.
DSC_5640.jpg (1.47 MiB) 11089 keer bekeken
DSC_5656.jpg
Hoekmast 68 naast mast 31.
DSC_5656.jpg (1012.65 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_5788.jpg
Bij Warnsveld komt de 150kV-lijn weer boven de grond bij portaal 12A en mast 11.
DSC_5788.jpg (1.93 MiB) 11089 keer bekeken
DSC_5794.jpg
De zon liet zich nog even van zijn beste kant zien bij mast 50.
DSC_5794.jpg (957.03 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_5850.jpg
De bekende bocht om Warnsveld heen bij masten 41 & 42. De fraaie zonsondergang maakt het plaatje af!
DSC_5850.jpg (730.84 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_5901.jpg
De twee hoekmasten vanaf de andere kant gezien. De avond begint te vallen.
DSC_5901.jpg (780.81 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_5948.jpg
Mast 40 met een fraai wolkendek!
DSC_5948.jpg (873.11 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_6071.jpg
Uiteraard mag een foto van de krachtpatsers van Zwolle - Meeden niet ontbreken! Hier zien we mast 3 nabij Hessenweg.
DSC_6071.jpg (2.06 MiB) 11089 keer bekeken
DSC_6084.jpg
Het eindpunt van de lijn uit Zeyerveen. Mast 294 (29B) blijft een apart geval hoe hij georiënteerd staat naar het station toe. Mast 293 (30) is de enige in zijn soort. De mast is verhoogd vanwege de voormalige overspanningen van zowel de 110kV-lijn naar Hoogeveen als de 110kV-lijn richting Ommen.
DSC_6084.jpg (833.32 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_6241.jpg
Vanaf Hessenweg tot Sekdoorn lopen de lijnen naar Hengelo en Harculo parallel naast elkaar. Bij masten 22 (links) en 9 (rechts) wordt de spoorlijn Zwolle - Emmen overspannen.
DSC_6241.jpg (919.17 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_6294.jpg
Masten 18 & 13 mooi naast elkaar met een doorkijk richting de polder.
DSC_6294.jpg (1.02 MiB) 11089 keer bekeken
DSC_6391.jpg
Bij masten 20 & 21 wordt de oude 220kV-lijn (hedendaags 110kV) overspannen door een HC+9 en een S+21.
DSC_6391.jpg (888.97 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_6411.jpg
Mast 11 is in 2018 verbouwd van Dennenboommast naar Donaumast. De reden zou wel zijn geweest aangezien mast 34 van Weteringskade - Harculo verhoogd is.
DSC_6411.jpg (748.03 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_6423.jpg
Links mast 34 die een extra broekstuk heeft gekregen, terwijl mast 22 niet verhoogd is.
DSC_6423.jpg (877.33 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_6465.jpg
Links het einde van de Jukkenlijn. Rechts van mast 19 stond vroeger mast 9 van de 220kV-lijn Harculo - Hengelo. Op de achtergrond is mast 5 van die lijn te zien, die nu onderdeel is van Harculo - Hessenweg.
DSC_6465.jpg (1006.22 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_6522.jpg
Het knooppunt Sekdoorn vanuit een heel ander perspectief gezien. Duidelijk is te zien dat de 380kV-lijn van het tracé van Harculo - Hessenweg naar het tracé van Harculo - Hengelo gaat.
DSC_6522.jpg (1.08 MiB) 11089 keer bekeken
DSC_6604.jpg
Vlakbij de N35 staat afspanmast 34 in de lange rechtstand tussen hoekmasten 22 & 46. Maar bij masten 30, 31 & 39 maakt de lijn wel een paar knikken.
DSC_6604.jpg (943.3 KiB) 11089 keer bekeken
DSC_6738.jpg
Hoekmast 46 terugkijkend richting mast 22.
DSC_6738.jpg (1.02 MiB) 11089 keer bekeken
DSC_6891.jpg
Bij Lemelerveld staat de enige mast van het Meeden - Diele type, dit komt vanwege dat dit stukje eerder is gebouwd dan de rest van de lijn. De 220kV-lijn moest hier omgelegd worden.
DSC_6891.jpg (2.16 MiB) 11089 keer bekeken
DSC_6927.jpg
Bij mast 61 is nog altijd te zien waar de extra traversen hebben gezeten voor de 220kV-lijn.
DSC_6927.jpg (1.07 MiB) 11089 keer bekeken
DSC_6952.jpg
Mast 61 in staatsieportret. Voor & achter deze mast hebben twee kleine 220kV masten gestaan.
DSC_6952.jpg (1.06 MiB) 11089 keer bekeken
DSC_6962.jpg
Na Lemelerveld volgt de 380kV-lijn nog altijd grotendeels het tracé van de oude lijn.
DSC_6962.jpg (1.07 MiB) 11089 keer bekeken
DSC_7114.jpg
Als laatste foto zien we hier mast 78 in de buurt van Hellendoorn.
DSC_7114.jpg (1.11 MiB) 11089 keer bekeken
Dit was een klein deel aan foto's wat ik in 2019 heb gemaakt. Grotendeels staat al in het PGEM-topic, maar er zullen nog veel meer volgen. Naast het PGEM-project wil ik ook proberen de complete Oostring in beeld te krijgen.

Dat schiet al aardig op aangezien Dodewaard - Doetinchem compleet is. Doetinchem - Hengelo compleet is vanaf mast 40 t/m 138. En Zwolle - Hengelo is al gefotografeerd van mast 1 t/m 92. Maar ik ga Zwolle - Hengelo weer langs vanaf mast 54, de weersomstandigheden vanaf die mast werd met de minuut minder...

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Eindejaarstopic van Ruben en Michel.

Bericht door Peter » 23 dec 2019 18:25

Leuke fotoserie maar wel jammer dat er zoveel ruis in zit door het donkere weer...

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Eindejaarstopic van Ruben en Michel.

Bericht door Tom » 23 dec 2019 22:01

Leuk dat je bij Lochem ook het andere portaal bij Groot Dochteren hebt kunnen fotograferen, ben ik nog nooit geweest :oops: .
Die foto's bij Warnsveld in het licht van de ondergaande zon zijn en met herfstkleuren zijn erg mooi!
Die mogen een volgende keer wat mij betreft eerder op het forum :) (en in het betreffende lijntopic voor de terugvindbaarheid).

Plaats reactie