PGEM project
Re: PGEM project
Weer een prachtige serie, top!
Ik houdt wel van het 2 dimensionale karakter van de schaarmasten, wat mooi is weergegeven in foto 37
Ik houdt wel van het 2 dimensionale karakter van de schaarmasten, wat mooi is weergegeven in foto 37
KML-generator generator
Re: PGEM project
We kunnen nu zeker wel spreken van een XXXL project Maar idd het zijn wel erg veel foto's in één topic en daar heeft mijn browser soms moeite mee. Maar goed, dan bekijk ik de foto's gewoon in Google Earth bij de mastbollen Maar de schaarmasten blijven bijzondere en fraai vormgegeven hoogspanningsmasten. Ook de hoekmasten vind ik erg geslaagd!
Re: PGEM project
Zeer mooie platen.
Re: PGEM project
@Tom, bedankt! Het was tweede Paasdag perfect weer om foto's te maken. Het stuk tussen Wageningen & Ede zijn prima te fotograferen.
Op een aantal plekken mist de lijn inderdaad één bliksemdraad.
@Bas, bedankt! Het blijven interessante masten om naar te kijken!
@Peter, dank je wel! Het PGEM-project is zeker een best omvangrijk project! Het duurt nog even voordat het voltooid is. De hoekmasten zijn zeker geslaagd te noemen!
@Dave, bedankt!
We gaan verder met het derde deel van de lijn!
Dit was het derde deel van de lijn. In het laatste deel het laatste stuk naar het station naar Ede.
Cheers Ruben
Op een aantal plekken mist de lijn inderdaad één bliksemdraad.
@Bas, bedankt! Het blijven interessante masten om naar te kijken!
@Peter, dank je wel! Het PGEM-project is zeker een best omvangrijk project! Het duurt nog even voordat het voltooid is. De hoekmasten zijn zeker geslaagd te noemen!
@Dave, bedankt!
We gaan verder met het derde deel van de lijn!
Dit was het derde deel van de lijn. In het laatste deel het laatste stuk naar het station naar Ede.
Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: PGEM project
De Lijnfietser is weer bezig geweest.
Wat een perfect weer had je bij de laatste trip. Het licht is goed, maar niet staalhard zoals eerder dit jaar. Een pril waasje groen op de bomen, zacht windje over de velden, de lucht vol met hooikoortsmiddelen (en dat is gunstig, want dan blijft het rustiger fietsen op de dijk voor wie er géén last van heeft ) en een gevarieerd landschap met een uniek lijntje die bovendien netjes in de verf zit. Zo zien we het graag.
Je hebt leuke perspectieven weten te vinden bij de Zwarte Giraf. Ik zal 'm zelf nog een keer in het bewuste avondschemer op de foto zetten zodat duidelijk is waar hij zijn naam aan dankt, maar met dit mooie voorjaarslicht is het eigenlijk een nog beter gezicht.
De graffiti op de betonnen voet verandert elke week wel een beetje. We hebben al eens foto's vergeleken die maar een week na elkaar waren genomen en dan zie je de tags al veranderen.
Wel jammer dat die bliksemdraden telkens maar gejat worden en niet worden hersteld. Dat is misschien wel de vloek van twee bliksemdraden zo dichtbij elkaar: er kan er technisch gezien vrij goed eentje gemist worden en dan is de noodzaak tot herstel ook minder urgent.
Het modelbouwen van een schaarmast geldt al een paar jaar als de nieuwe heilige graal, welhaast een nieuw Zwolle - Meeden. Een stap verder gaan dan wat ik tot nu toe gewend was. Maar die complexe vorm, de klinknagels, het fundament... ooit komt het ervan, maar ik durf nog niet.
Het laatste stuk door Ede zometeen is in theorie bedreigd. We zijn benieuwd naar hoe dit stukje levende historie in beeld zal komen.
Momenteel staat er voor ongeveer 15 GB aan bijlagen in het forum en daarmee vormt het qua datavolume bijna driekwart van het totale EB-cluster. Maar qua belasting van de server (CPU- en memory) is de netkaart met kop en schouders nummer één, gevolgd door de mainsite (met name tijdens stroomstoringen). Pas op enige afstand hobbelt het forum erachteraan. Men duikt niet massaal op de fotohoek van het forum bij een stroomstoring en zodoende draait het forum bijna basislast op de server.
Wat een perfect weer had je bij de laatste trip. Het licht is goed, maar niet staalhard zoals eerder dit jaar. Een pril waasje groen op de bomen, zacht windje over de velden, de lucht vol met hooikoortsmiddelen (en dat is gunstig, want dan blijft het rustiger fietsen op de dijk voor wie er géén last van heeft ) en een gevarieerd landschap met een uniek lijntje die bovendien netjes in de verf zit. Zo zien we het graag.
Je hebt leuke perspectieven weten te vinden bij de Zwarte Giraf. Ik zal 'm zelf nog een keer in het bewuste avondschemer op de foto zetten zodat duidelijk is waar hij zijn naam aan dankt, maar met dit mooie voorjaarslicht is het eigenlijk een nog beter gezicht.
De graffiti op de betonnen voet verandert elke week wel een beetje. We hebben al eens foto's vergeleken die maar een week na elkaar waren genomen en dan zie je de tags al veranderen.
Wel jammer dat die bliksemdraden telkens maar gejat worden en niet worden hersteld. Dat is misschien wel de vloek van twee bliksemdraden zo dichtbij elkaar: er kan er technisch gezien vrij goed eentje gemist worden en dan is de noodzaak tot herstel ook minder urgent.
Het modelbouwen van een schaarmast geldt al een paar jaar als de nieuwe heilige graal, welhaast een nieuw Zwolle - Meeden. Een stap verder gaan dan wat ik tot nu toe gewend was. Maar die complexe vorm, de klinknagels, het fundament... ooit komt het ervan, maar ik durf nog niet.
Het laatste stuk door Ede zometeen is in theorie bedreigd. We zijn benieuwd naar hoe dit stukje levende historie in beeld zal komen.
Dat is niet zo'n probleem, daar wordt dat ding tenslotte voor gehuurd.
Momenteel staat er voor ongeveer 15 GB aan bijlagen in het forum en daarmee vormt het qua datavolume bijna driekwart van het totale EB-cluster. Maar qua belasting van de server (CPU- en memory) is de netkaart met kop en schouders nummer één, gevolgd door de mainsite (met name tijdens stroomstoringen). Pas op enige afstand hobbelt het forum erachteraan. Men duikt niet massaal op de fotohoek van het forum bij een stroomstoring en zodoende draait het forum bijna basislast op de server.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: PGEM project
@Hans, ja ik ben de laatste tijd flink bezig in het PGEM gebied!
Ik mocht die dag zeker niet klagen toen ik langs Hemmen - Ede ging! Het was perfect! De masten staan er nog goed bij voor hun leeftijd!
Het was zeker leuk om de Zwarte Giraf weer te bezoeken na maar liefst 7 jaar, dat was de laatste keer dat ik naast mast 17 heb gestaan! Verder heb ik bijna elk jaar wel foto's gemaakt van de Schaarmasten...
Op delen van de lijn is inderdaad de bliksemdraad gestolen wat toch wel te betreuren is...
Het is denk ik best gecompliceerd om een Schaarmast in model te maken vooral al door het gebruik van klinknagels. Maar het is denk ik ook een kwestie van oefenen & proberen lijkt mij.
Het stuk in Ede wordt inderdaad al jaren bedreigd door verkabeling, maar er is nog steeds niks van gekomen. Misschien met die subsidie van de overheid dat dat misschien de doorslag zou geven, in ieder geval staat het deel op foto!
We gaan het laatste deel van Hemmen - Ede bekijken, het deel wat dwars door de woonwijken van Ede-West heen loopt.
Dit was het laatste deel van de nieuwe tocht langs Hemmen - Ede. We blijven nog in 50kV-land want de volgende lijn die ik ga bespreken is Tiel - Culemborg.
Cheers Ruben
Ik mocht die dag zeker niet klagen toen ik langs Hemmen - Ede ging! Het was perfect! De masten staan er nog goed bij voor hun leeftijd!
Het was zeker leuk om de Zwarte Giraf weer te bezoeken na maar liefst 7 jaar, dat was de laatste keer dat ik naast mast 17 heb gestaan! Verder heb ik bijna elk jaar wel foto's gemaakt van de Schaarmasten...
Op delen van de lijn is inderdaad de bliksemdraad gestolen wat toch wel te betreuren is...
Het is denk ik best gecompliceerd om een Schaarmast in model te maken vooral al door het gebruik van klinknagels. Maar het is denk ik ook een kwestie van oefenen & proberen lijkt mij.
Het stuk in Ede wordt inderdaad al jaren bedreigd door verkabeling, maar er is nog steeds niks van gekomen. Misschien met die subsidie van de overheid dat dat misschien de doorslag zou geven, in ieder geval staat het deel op foto!
We gaan het laatste deel van Hemmen - Ede bekijken, het deel wat dwars door de woonwijken van Ede-West heen loopt.
Dit was het laatste deel van de nieuwe tocht langs Hemmen - Ede. We blijven nog in 50kV-land want de volgende lijn die ik ga bespreken is Tiel - Culemborg.
Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: PGEM project
Die schaarmasten zien er wel heel leuk uit !
Re: PGEM project
Vooral de laatste schaarmasten in Ede zijn stuk voor stuk kunstwerken! Hopelijk blijven deze nog lang behouden
Gaat goed zo met het PGEM-gebied!
Gaat goed zo met het PGEM-gebied!
Re: PGEM project
Hele mooi foto's vanuit Ede, ik herken sommige mastposities wel, maar ben er voor het laatst al weer een tijd geleden geweest. Zo is de omgeving van die verhoogde mast bijvoorbeeld op het parkeerterrein nogal veranderd. Het zijn heel kleine masten maar toch tussen de huizen zijn ze nog een stukje groter. Ik vind het wel bijzonder dat ze bij de aanleg van die wijken er totaal geen rekening mee te lijken hebben gehouden met het tracé, alsof ze spoedig zouden verdwijnen .
Ik kijk uit naar je reportage over Tiel-Culemborg.
Ik kijk uit naar je reportage over Tiel-Culemborg.
Re: PGEM project
@Shrek, bedankt! Het zijn echt schitterende masten om te zien. En als je ze mag fotograferen met zulk mooi weer maakt het je dag helemaal goed!
@Peter, bedankt! Het laatste stukje door Ede is zeker bijzonder te noemen. Op deze schaal zie je eigenlijk bijna niet meer een hoogspanningsmast in de bebouwde kom staan.
@Tom, bedankt! De omgeving rondom mast 68 is inderdaad veranderd. In 2016 was het nog een kale vlakte waar nu het verzorgingshuis staat.
Je zou inderdaad kunnen spreken dat Ede de huizen toen de tijd zo gebouwd heeft dat ze de lijn al snel weg had willen hebben, maar tijd nam een andere richting en ze staan er gelukkig nog steeds!
Cheers Ruben
@Peter, bedankt! Het laatste stukje door Ede is zeker bijzonder te noemen. Op deze schaal zie je eigenlijk bijna niet meer een hoogspanningsmast in de bebouwde kom staan.
@Tom, bedankt! De omgeving rondom mast 68 is inderdaad veranderd. In 2016 was het nog een kale vlakte waar nu het verzorgingshuis staat.
Je zou inderdaad kunnen spreken dat Ede de huizen toen de tijd zo gebouwd heeft dat ze de lijn al snel weg had willen hebben, maar tijd nam een andere richting en ze staan er gelukkig nog steeds!
Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.