Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Mastbeeld van deze aansluiting
CM
middenspanning
Loads: 18
Aangesloten op: 20 jan 2020 01:08

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door CM » 04 mei 2021 14:11

De foto’s zijn beslist mooi en geven een goede indruk van de voortgang van de aanleg.
Nu ik het zo bekijk allemaal vind ik dat hele wintrack gebeuren één grote mislukking, het ziet er niet uit.
Het hele landschap wordt verpest door die afschuwelijke palen en het is gewoon veel storender dan de vakwerkmasten.
Ze hadden die lijn gewoon ondergronds moeten leggen want daar zou ik meer vrede mee gehad hebben dan dit.
Hoe dan ook, het toch al kale landschap in Groningen wordt compleet verziekt.

Mastbeeld van deze aansluiting
ktf
50 kV
Loads: 65
Aangesloten op: 04 feb 2020 19:47
Dichtstbijzijnde trafo: Bergen op Zoom

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door ktf » 04 mei 2021 15:53

Heb ik het misschien gemist bij het laatste Wintrack project, of is de manier van afspannen bij hoekmasten nieuw? Geen horizontaal geleide bogen, maar 'gewoon' hangend? Ik vind het visueel wel een hele verbetering eerlijk gezegd

PJK
150 kV
Loads: 182
Aangesloten op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door PJK » 04 mei 2021 19:27

maurice voegde de load toe:
04 mei 2021 12:40
De twee noordelijke circuits blijven vooralsnog spanningsloos tussen Brillerij en Oudeschip.
Maar werkelijk? Dus twee circuits aan 1 pyloon spanningsloos? Alles gaat over de andere pyloon?

Dat onderstreept nog eens wat hier eens eerder is geroepen: het zijn gewoon twee dubbelcircuits 380kv-lijnen binnen elkaars valbereik...

Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 2324
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Tom » 04 mei 2021 22:01

Klopt, deze bretelle is een noviteit voor het concept Wintrack.
Daardoor lijkt hij nog wel wat meer op een "gewone" hoekmast.
Al is de bekende V-fixatie vervangen door de enkele post-isolator.
Hoewel hij zijn hoekmast-eigenschappen verloochent heeft de originele omloopbretelle ook wel wat binnen het concept, in zijaanzicht minimaal in aanzicht.

maurice
110 kV
Loads: 127
Aangesloten op: 20 jul 2015 21:40
Dichtstbijzijnde trafo: Soest

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door maurice » 05 mei 2021 12:01

PJK voegde de load toe:
04 mei 2021 19:27
maurice voegde de load toe:
04 mei 2021 12:40
De twee noordelijke circuits blijven vooralsnog spanningsloos tussen Brillerij en Oudeschip.
Maar werkelijk? Dus twee circuits aan 1 pyloon spanningsloos? Alles gaat over de andere pyloon?

Dat onderstreept nog eens wat hier eens eerder is geroepen: het zijn gewoon twee dubbelcircuits 380kv-lijnen binnen elkaars valbereik...
Of een vier-circuit lijn die nog maar voor de helft in bedrijf is. Het is maar hoe je er tegen aan kijkt.

Mastbeeld van deze aansluiting
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 2211
Aangesloten op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Boortmeerbeek

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Shrek » 05 mei 2021 13:50

maurice voegde de load toe:
04 mei 2021 12:40
De twee noordelijke circuits blijven vooralsnog spanningsloos tussen Brillerij en Oudeschip.
Echt spanningsloos? Ze gaa' die circuits niet tijdelijk parallel verbinden?

Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 2324
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Tom » 05 mei 2021 17:57

Als het tussen twee circuits op twee verschillende poles is, dan zal parallel schakelen niet eenvoudig te realiseren zijn.

ds23man
220 kV
Loads: 334
Aangesloten op: 11 okt 2020 12:29

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door ds23man » 05 mei 2021 19:07


Mastbeeld van deze aansluiting
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 2211
Aangesloten op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Boortmeerbeek

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Shrek » 05 mei 2021 19:16

Tom voegde de load toe:
05 mei 2021 17:57
Als het tussen twee circuits op twee verschillende poles is, dan zal parallel schakelen niet eenvoudig te realiseren zijn.
Maar dat is toch een heel onlogische configuratie? Je zou toch verwachten dat ze de 110kV aan de buitenkant hangen en de 380 in het midden.

Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 2324
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Tom » 05 mei 2021 20:31

Voor de aansluiting op het station is dit wel meer geschikt, omdat vanaf een pole de 110 kV kan aansluiten. Ook voor het stijgpunt bij Brillerij is dat gemakkelijker. En vanwege lijndansen is het wenselijk om zo min mogelijk koppelingen in het veld tussen geleiders te maken.

Plaats reactie