Er hangt iets moois in de lucht

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Hans » 29 feb 2016 21:37

Afbeelding

Aankomende mei is het twintig jaar geleden dat de spanning werd gezet op het grootste hoogspanningsproject dat in de jaren 90 werd ondernomen. Drie stations, twee verbindingen, één project. Een verbinding die niet alleen een belangrijke rol speelt in het landelijk hoogspanningsnet, maar ook in het leven van (tenminste) twee mensen op dit forum. En een verbinding zonder welke deze hele website inclusief het forum misschien wel nooit had bestaan!

Twintig jaar Zwolle-Meeden-Eemshaven.

Dat laten we niet ongemerkt passeren op HoogspanningsNet.
Op de achtergrond zijn er al enige tijd werkzaamheden aan de gang om er een bescheiden doch waardige jubileumviering van te maken, die grafisch net wat lekkerder in elkaar zit dan de standaard informatiepagina's op de site. Als ik zeg "ga met ons mee op reis door twintig jaar Zwolle-Meeden-Eemshaven", dan heb je wellicht enig idee van welke richting dat grafisch ongeveer op gaat.

In tegenstelling tot wat we meestal doen op deze site (veel techniek en weinig koppen) is er in de jubileumviering vooral veel ruimte gereserveerd voor de verhalen van mensen. Zij die erbij waren: mensen van twintig jaar geleden tot mensen van vandaag de dag. Hun link, hun ervaringen, hun verhaal. Naast een paar usual suspects probeer ik ook een paar minder usual suspects te pakken te krijgen om een kort woord te doen. Dat is niet gemakkelijk: twintig jaar is bijna een halve carrière, het is langer dan het lijkt. In hoeverre een en ander slaagt is dus nog even afwachten, maar het wordt wel geprobeerd. (Enkele namen uit de SEP-tijd zijn bekend.)

De bedoeling is er een bescheiden viering van te maken. Niet teveel hooi op de vork, daar waak ik wel voor. Een viering waarin iedereen iets kan bijdragen of aandragen, en die ook na mei 2016 online blijft staan. En om misschien wel iets te ondernemen als zich een idee voordoet en men er zin aan heeft.
Heb je zelf een tip, een verhaal, een document of misschien gewoon een foto waarvan je vindt: dat mag niet ontbreken op reis van Zwolle via Meeden naar de Eemshaven? Deel het en vier het MEE.

Afbeelding

Er hangt iets moois in de lucht!

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Peter » 29 feb 2016 23:07

Dat ziet er veel belovend uit! Ik ben erg benieuwd

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Ruben » 01 mar 2016 08:03

Zéér leuk initiatief Hans! Ziet er ook veel belovend uit voor de 20e verjaardag van Zwolle-Meeden-Eemshaven. Dit mag zeker wel een beetje gevierd worden!

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Ot » 10 mar 2016 20:49

We vieren het op de site met onder ander een eigen pagina set.
Ik zeg nog niks maar hans kwam met een heel mooie oplossing om het uiterlijk indrukwekkend te maken en toch ook voor heel veel inhoud te kunnen gaan. en daar kunnen we ook nog eens allebei tegelijk aan werken zonder dat ik van de techniek hoef te weten dus dit is helemaal perfect.

Nu de T shirts nog drukken he?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door bas380 » 04 apr 2016 20:01

Grappig dat die lijn en ik dezelfde leeftijd hebben.
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Hans » 04 apr 2016 20:14

bas380 schreef:Grappig dat die lijn en ik dezelfde leeftijd hebben.
Als je er ook iets over te vertellen hebt, je mag gerust meedoen. Tenslotte woon je er vlak in de buurt en een half A4'tje is al lang goed. Hoe meer verhalen vanuit hoe meer achtergronden, hoe leuker. Achter de schermen loopt er al flink wat.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door michel » 04 apr 2016 21:54

Hans schreef:
bas380 schreef:Grappig dat die lijn en ik dezelfde leeftijd hebben.
Als je er ook iets over te vertellen hebt, je mag gerust meedoen. Tenslotte woon je er vlak in de buurt en een half A4'tje is al lang goed. Hoe meer verhalen vanuit hoe meer achtergronden, hoe leuker. Achter de schermen loopt er al flink wat.
Ik wil ook graag een duit in het zakje doen.Iets in de trend van een mooie foto-reportage,incl de aftakkingen.
En wel een leuk idee om(vooral de bijzondere delen van) de lijn met een paar forumleden te fotograferen.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door BaDu » 04 apr 2016 22:41

Mocht iemand de behoefte niet kunnen onderdrukken om alle masten van deze verbinding op de gevoelige plaat vast te leggen. Graag! Voor de nieuwe netkaart v5.0 zouden deze goed gebruikt kunnen worden. . De foto's worden dan verkleind getoond in de baloons. Natuurlijk voorzien van copyrights.

Als er een foto beschikbaar is van de drie stations houdt ik me ook aanbevolen.

Foto's graag van de volledige mast in portrait. Liefst met een stukje omgeving er omheen.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door bas380 » 04 apr 2016 23:07

Bedankt voor de suggestie Hans.



Ik heb helaas veel te druk met andere dingen privé en hoogspanningsmasten zijn niet meer zo mijn interesse als vroeger maar ik kom nog hier wel op terug als ik me ooit bedenk. Voor nu wens ik iedereen succes om ZW-Mee-Eem zoveel mogelijk in de spotlight te zetten.
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Er hangt iets moois in de lucht

Bericht door Ruben » 05 apr 2016 08:03

Ik zou wel mee willen helpen om de gehele lijn proberen vast te leggen. Ik ben al langzaam een tocht aan het plannen voor het deel Meeden-Eemshaven. De Mammoet-masten moet ik ook eens goed op de foto zetten, en de grote jongens ook met eigen ogen.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Plaats reactie