Mastverhogingen N340
Mastverhogingen N340
In de buurt van Hessenpoort staan er (nieuwe) paaltjes om hoogspanningsmasten te verplaatsen? Wie weet meer?
Re: Lijnen rondom Zwolle
Dat lijkt me sterk. Dat die grote zware masten van de twee parallel lopende verbindingen naar Ens een stukje verplaatst zouden moeten worden is vrijwel uit te sluiten. Er vinden daar inderdaad wat verbouwingen plaats vanwege de aanleg van een stel waterpartijen op het industrieterrein (bluswaterreservoirs en opvang van piekafvoer bij stortbuien), maar daar zal men de twee zware hoogspanningslijnen niet zomaar voor opschuiven.
Ot woont in Zwolle. Misschien kan die het eens in de gaten houden. (Ot, bij dezen!)
Ot woont in Zwolle. Misschien kan die het eens in de gaten houden. (Ot, bij dezen!)
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Lijnen rondom Zwolle
Of zou het om de masten bij de N340 kunnen gaan. Heb ergens gelezen dat voor de verbreding van de N340 de masten van de 380kV en ex-220kV lijn aangepast moesten worden.
Re: Lijnen rondom Zwolle
Ik had al op kaarten gezien dat de aansluiting met de A28 en de N340 gaan aanpassen. Misschien gaat het wel om de vier lijnen die daar lopen. De twee naar Weteringskade met de ET-masten en de denneboommasten en de lijnen naar Harculo en Hengelo met de ex-220kV denneboommasten en de Oostring-masten.
Cheers Ruben
Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: Lijnen rondom Zwolle
Dat is ook mijn idee, zelfs de 380 kV-lijn zou aangepast moeten worden dacht ik gelezen te hebben.
De 380 kV-lijn staat wat onhandig gefundeerd, eigenlijk te laag. Een aanpassing zou ook daarvoor misschien nodig zijn. Bij Almelo zijn ook masten verhoogd, zo ondenkbaar is het niet. Het zou wel jammer zijn, want nu is de overbrugging van de vecht mooi symmetrisch en netjes in het lijnbeeld.
De 380 kV-lijn staat wat onhandig gefundeerd, eigenlijk te laag. Een aanpassing zou ook daarvoor misschien nodig zijn. Bij Almelo zijn ook masten verhoogd, zo ondenkbaar is het niet. Het zou wel jammer zijn, want nu is de overbrugging van de vecht mooi symmetrisch en netjes in het lijnbeeld.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Lijnen rondom Zwolle
Google met "N340 hoogspanningsmast". Heel wat resultaten. Pies of keek. Er komt een viaduct voor de N340 over de spoorlijn van Zwolle naar het noord'n. Enige hoogspanningsmasten moeten daarom worden verhoogd. Ik ken de N340 goed wegens weekendbestemmingen in Lemele en Hellendoorn.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Lijnen rondom Zwolle
Nou ben ik wel benieuwd of er volledig nieuwe masten komen of dat ze alleen maar verhoogd worden zoals dat bij Almelo 10 jaar geleden is gebeurd voor de A35.
Re: Lijnen rondom Zwolle
Uit de tekst in het rapport van de provincie Overijssel valt op te maken dat twee paar 110 kV-masten worden verhoogd. Daarnaast een 220 kV en een 380 kV-mast. Die laatste worden vanaf bestaande fundatie opgehoogd. Dat zal er dan ongeveer als bij de N36 in Almelo uit komen te zien. De 110 kV-masten worden op een nieuw onderstuk met fundatie (dus naast de huidige mastpositie) geplaatst.
Hier is de tekst uit het rapport:" En hier een eigen visualisatie. De ligging van de weg verandert dus!
Hier is de tekst uit het rapport:" En hier een eigen visualisatie. De ligging van de weg verandert dus!
Re: Lijnen rondom Zwolle
De ligging wordt inderdaad dus anders en dan moeten er zeker masten verhoogd worden, alleen al de 380kV mast die dan naast de weg komt te staan, dat is nu een S-6, het laagste type uit de oostring en de andere masten hebben de standaardhoogte.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Lijnen rondom Zwolle
Mastverhoging en -verplaatsing van de Weteringkadelijn (ZLW-ZLH110)
Zoals bekend bestaat deze lijn uit twee deellijnen. Dit als gevolg van het twee aan twee parallel schakelen van circuits. Circuit W (NW) bestaat ter plaatse uit Germaansche masten (toren met veel kleine ruiten en 2 x gelijkbenige donaudriehoek). Circuit Z bestaat uit ET-masten, waarvan er dus twee gaan sneuvelen.
Tussen 17 en 18 (W) en tussen 35 en 36 (Z) komen vier nieuwe en hogere masten - die er zeer waarschijnlijk Germaansch gaan uitzien en die naar verwachting met relingen op de traversen zijn uitgerust.
Op de foto - van veraf vanuit een houtwal genomen - zie je de nieuwe fundamenten. Voor W verplaatst de mast (#18) richting Zwolle. Voor Z verplaatst de mast (#36) richting Meppel.
Edit. Meer foto's van station Hessenweg vind je in Namen & Rugnummers.
De twee masten in de foto van deze bijdrage oostelijk van de spoorlijn (#2 380 kV HGL & #29 110 kV HCL) zijn de masten die op hun ongewijzigd fundament zullen worden verhoogd.
Aangezien de twee westelijke lijnen zich dichter bij de spoorlijn bevinden dan de twee oostelijke, zijn de extra masthoogten ten westen een stuk groter dan die ten oosten (aannemend dat de weghellingen ter weerszijden van het viaduct gelijk zijn).
Zoals bekend bestaat deze lijn uit twee deellijnen. Dit als gevolg van het twee aan twee parallel schakelen van circuits. Circuit W (NW) bestaat ter plaatse uit Germaansche masten (toren met veel kleine ruiten en 2 x gelijkbenige donaudriehoek). Circuit Z bestaat uit ET-masten, waarvan er dus twee gaan sneuvelen.
Tussen 17 en 18 (W) en tussen 35 en 36 (Z) komen vier nieuwe en hogere masten - die er zeer waarschijnlijk Germaansch gaan uitzien en die naar verwachting met relingen op de traversen zijn uitgerust.
Op de foto - van veraf vanuit een houtwal genomen - zie je de nieuwe fundamenten. Voor W verplaatst de mast (#18) richting Zwolle. Voor Z verplaatst de mast (#36) richting Meppel.
Edit. Meer foto's van station Hessenweg vind je in Namen & Rugnummers.
De twee masten in de foto van deze bijdrage oostelijk van de spoorlijn (#2 380 kV HGL & #29 110 kV HCL) zijn de masten die op hun ongewijzigd fundament zullen worden verhoogd.
Aangezien de twee westelijke lijnen zich dichter bij de spoorlijn bevinden dan de twee oostelijke, zijn de extra masthoogten ten westen een stuk groter dan die ten oosten (aannemend dat de weghellingen ter weerszijden van het viaduct gelijk zijn).
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 11 apr 2015 22:17, 6 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013