Was precies ook mijn eerste reactie. De gifbeker was nog niet helemaal leeg blijkbaar. Ik was van plan om komend weekend nog eens te kijken daar, maar ik geloof dat ik dat maar niet doe, deze masten zijn geen foto waard .De nieuwe masten staan NIET naast elkaar.
Mastverhogingen N340
Re: Mastverhogingen N340
Re: Mastverhogingen N340
@Ot: Andere keer maar weer een treinmomentje Mooi dat je in elk geval een paar foto's genomen hebt, nu hebben we in elk geval een indruk van het eindresultaat, ook al vind ik het er niet mooier op geworden.
Nu ik de masten goed bekijk valt me nog wat op, deze donauconfiguratie heeft zo te zien wel een gelijkbenige driehoeksvorm i.t.t. de IJsselmij ET-masten en Duits type donaumasten. Wellicht is dat ook de reden van de v-fixatie van de binnenste bretels. Verder zal ik er maar niet al te veel meer over zeggen want het is en blijft geen fraaie oplossing.
Nu ik de masten goed bekijk valt me nog wat op, deze donauconfiguratie heeft zo te zien wel een gelijkbenige driehoeksvorm i.t.t. de IJsselmij ET-masten en Duits type donaumasten. Wellicht is dat ook de reden van de v-fixatie van de binnenste bretels. Verder zal ik er maar niet al te veel meer over zeggen want het is en blijft geen fraaie oplossing.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastverhogingen N340
Het was al eerder bekend - ook in deze draad - dat de nieuwe mastposities verschoven zijn. Een gevalletje RTFM.
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 16 jun 2015 08:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastverhogingen N340
Goed gedaan Ot. Had je echt twee tussenuren of..... nuja, je bent het broertje van je broer, dus ik zwijg direct. Inderdaad had ik Lars gesproken, want die wil wel mee. En als we dat rondje langs Apeldoorn en Veessen willen maken met drie man, dan hebben we z'n Polo nodig. Ik heb immers maar twee zitplekken in de Donderjager. Over krap twee weken gaan we eerst wel even wat diepe borden bij de Ikea halen en dan een rondje bijzettafels, railings en andere new-age artefacten.
ET heeft de foto's een beetje scherper gekregen zo te zien, maar of het daar nu beter van wordt... Nuja, de waarheid zoals die daar bij Hessenweg staat valt niet te ontkennen.
Dat de masten niet naast elkaar zijn gezet verbaast me. Het klopt dat het eerder is genoemd, maar niet letterlijk. Maar ik was in de veronderstelling dat het projectschetsje een abstracte weergave van zaken was waarop de mastposities niet geheel exact weergegeven stonden. Immers, dat ze niet precies naast elkaar zouden komen te staan was onwaarschijnlijker dan dat dat wel was gebeurd.
Het is niet de brute hoogte, maar de amorfe vormeloze dikheid van deze vier masten die het hem doet. Samen met die railings, hun locatie, de dunne draden (kunnen ze niet helpen maar het is wel zo) en de enkelvoudige afspanning. Het had erger gekund (verkabeling, geef ik direct toe!), maar verder ga ik niet met het verdedigen van deze masten. Voor vakwerk is het m.i. een belediging aan het adres van de generaties die ons voorgingen in zorgvuldige mastontwerpen, zeker in verhouding tot de IJsselmij ET-donaumasten met hun zorgvuldige parapluvorm en speels tapse mastlichaam. Een kostbare gemiste kans, het blijft door mijn hoofd spoken.
ET heeft de foto's een beetje scherper gekregen zo te zien, maar of het daar nu beter van wordt... Nuja, de waarheid zoals die daar bij Hessenweg staat valt niet te ontkennen.
Dat de masten niet naast elkaar zijn gezet verbaast me. Het klopt dat het eerder is genoemd, maar niet letterlijk. Maar ik was in de veronderstelling dat het projectschetsje een abstracte weergave van zaken was waarop de mastposities niet geheel exact weergegeven stonden. Immers, dat ze niet precies naast elkaar zouden komen te staan was onwaarschijnlijker dan dat dat wel was gebeurd.
Het is niet de brute hoogte, maar de amorfe vormeloze dikheid van deze vier masten die het hem doet. Samen met die railings, hun locatie, de dunne draden (kunnen ze niet helpen maar het is wel zo) en de enkelvoudige afspanning. Het had erger gekund (verkabeling, geef ik direct toe!), maar verder ga ik niet met het verdedigen van deze masten. Voor vakwerk is het m.i. een belediging aan het adres van de generaties die ons voorgingen in zorgvuldige mastontwerpen, zeker in verhouding tot de IJsselmij ET-donaumasten met hun zorgvuldige parapluvorm en speels tapse mastlichaam. Een kostbare gemiste kans, het blijft door mijn hoofd spoken.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastverhogingen N340
Inmiddels verwijderd.Hans schreef:(...)ET heeft de foto's een beetje scherper gekregen zo te zien, maar of het daar nu beter van wordt
Ik hoop dat er mensen zijn te vinden die fotoreportages rond de wintracks van Beverwijk-Vijfhuizen gaan maken. (Het fotograferen van de verdwijnende ET-masten is in goede handen.)
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 16 jun 2015 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastverhogingen N340
Het is toch niet omdat sommigen de masten in kwestie niet mooi vinden, dat de fotos op zich niet mooi of interessant kunnen zijn?ElektroThriller schreef:Inmiddels verwijderd.Hans schreef:(...)ET heeft de foto's een beetje scherper gekregen zo te zien, maar of het daar nu beter van wordt
Wie deze draad nog eens doorleest kan niet anders dan vaststellen dat er op het nieuwe masttype westelijk van de spoorlijn karaktermoord is gepleegd. Iets dat trouwens ook voor wintrackmasten geldt.
Ik wens degenen die tegen de Heersende Windrichting op dit forum in fotoreportages rond de wintracks van Beverwijk-Vijfhuizen maken veel sterkte toe. (Het fotograferen van de verdwijnende ET-masten is in goede handen.) Het zal duidelijk zijn dat ik dat niet ben.
Vooralsnog communiceer ik via PB's.
Mij lijkt het hele wintrack-project net heel interessant, ongeacht of het nu mooie masten zijn of niet...
Re: Mastverhogingen N340
Ik vind het ook interessant om de ontwikkelingen rondom de Noordring van Randstad-380 te volgen, ook al had ik zelf liever vakwerkmasten gezien of een andere fraaiere buismast. Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar in hoeverre TenneT de wintrack heeft weten te verbeteren t.o.v. de eerste generatie die o.a. in de omgeving van Bleiswijk en Zoetermeer te zien is en waarvan de hoekmasten bijvoorbeeld nogal doorbuigen. Zo heb ik een paar weken geleden vanuit Assendelft waar ik moest zijn nog even een omweg via de A9 gemaakt om even naar de actuele situatie te kijken.
Re: Mastverhogingen N340
Inderdaad is de nieuwbouw van een HS-lijn altijd een mooie klus, Wintracks, Buismasten, vakwerkmasten of andersinds, het blijft een indrukwekkend gezicht.Shrek schreef:Het is toch niet omdat sommigen de masten in kwestie niet mooi vinden, dat de fotos op zich niet mooi of interessant kunnen zijn?ElektroThriller schreef:Inmiddels verwijderd.Hans schreef:(...)ET heeft de foto's een beetje scherper gekregen zo te zien, maar of het daar nu beter van wordt
Wie deze draad nog eens doorleest kan niet anders dan vaststellen dat er op het nieuwe masttype westelijk van de spoorlijn karaktermoord is gepleegd. Iets dat trouwens ook voor wintrackmasten geldt.
Ik wens degenen die tegen de Heersende Windrichting op dit forum in fotoreportages rond de wintracks van Beverwijk-Vijfhuizen maken veel sterkte toe. (Het fotograferen van de verdwijnende ET-masten is in goede handen.) Het zal duidelijk zijn dat ik dat niet ben.
Vooralsnog communiceer ik via PB's.
Mij lijkt het hele wintrack-project net heel interessant, ongeacht of het nu mooie masten zijn of niet...
Ik hoop dat er forumleden zijn die regelmatig de moeite willen nemen de bouw en voortgang van deze verbinding (incl de bouw van de stations Beverwijk en Vijfhuizen) willen documenteren (het detailniveau van de SAA-aanpassingen zou echt geweldig zijn, maar geen must). Ikzelf woon hier wat verder van weg en heb op het moment ook geen project wat me in de buurt brengt.
Maar goed dit is wat offtopic.
KML-generator generator
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastverhogingen N340
Helemaal mee eens.Shrek schreef:Het is toch niet omdat sommigen de masten in kwestie niet mooi vinden, dat de fotos op zich niet mooi of interessant kunnen zijn?
Mij lijkt het hele wintrack-project net heel interessant, ongeacht of het nu mooie masten zijn of niet...
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 17 jun 2015 05:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013