Nederland van Boven

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lemland
middenspanning
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mar 2012 15:56
Dichtstbijzijnde trafo: A15 afslag 20

Nederland van Boven

Bericht door Lemland » 04 apr 2012 12:04

De originele beelden van de VPRO serie Nederland van Boven, zonder geluid en zonder veel montage. Voor niets te downloaden bij de VPRO.

Met name de aflevering Energie http://www.vpro.nl/nlvanbovendownload_energie en dan weer met name vanaf 7:00 minuten. Let op: 300 MB groot.
O.a. mooie beelden van de situatie bij Breukelen.

(mocht dit ergens anders thuis horen of helemaal niet: sorry moderator)

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Nederland van Boven

Bericht door Max » 04 apr 2012 22:22

zo dat zijn echt mooie beelden zeg!
bedankt voor het delen!

ik heb gelijk weer wat details gezien die ik in toekomstige modellen kan stoppen
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Nederland van Boven

Bericht door Peter » 05 apr 2012 14:14

Dat zijn inderdaad mooie beelden en het is ook duidelijk te zien dat de 380kV masten bij Breukelen alweer de nodige jaren oud zijn.

Jacob K
50 kV
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 dec 2011 23:47

Re: Nederland van Boven

Bericht door Jacob K » 05 apr 2012 14:26

De hele serie heb ik gezien. Zeer de moeite waard. Dat de beelden (zonder geluid) zomaar online zouden staan had ik niet gedacht, omdat ze de serie mét geluid juist commercieel verkopen op DVD.

Maar dit is toch helemaal fantastisch? Voor je werk met een helikopter over een zware hoogspanningslijn (dit is Diemen-Krimpen) heen mogen vliegen en er ook nog voor betaald krijgen! Waar kan ik solliciteren?
Oud-sitebeheerder. Mothballing sinds 2013.

Gebruikersavatar
Lemland
middenspanning
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mar 2012 15:56
Dichtstbijzijnde trafo: A15 afslag 20

Re: Nederland van Boven

Bericht door Lemland » 05 apr 2012 17:59

@Jacob: de serie is ook anders. Het geluid is niet het enige verschil, dit is echt ruw materiaal waar dan weer de serie van gemaakt is. Het boeiende is dat je door het inzoomen en focus kiezen bijna de regie-keuze ziet. Bij Breukelen zie je bijvoorbeeld dat die tractor gekozen wordt (want lekker contrast masten <-> grondgebruik) als onderwerp en dan even gevolgd wordt.

Bart

Plaats reactie