380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
Zie http://www.tennet.eu/nl/nl/net-projecte ... kelen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Op 4 juli verscheen een en ander in de Staatscourant.
Hier: http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/ ... n-kortrijk" onclick="window.open(this.href);return false; wordt je doorverwezen naar een shitload aan documenten.
Afgelopen maandag reed ik weer eens voorbij aan die mast met vier traversen langs de A2 - die al deels in gebruik is.
Op 4 juli verscheen een en ander in de Staatscourant.
Hier: http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/ ... n-kortrijk" onclick="window.open(this.href);return false; wordt je doorverwezen naar een shitload aan documenten.
Afgelopen maandag reed ik weer eens voorbij aan die mast met vier traversen langs de A2 - die al deels in gebruik is.
Laatst gewijzigd door Mark op 22 mar 2017 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerptitel aangepast, bouw is immers al tijdje bezig.
Reden: Onderwerptitel aangepast, bouw is immers al tijdje bezig.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Start 380/150 kV Breukelen-Kortrijk begin 2015
das goed nieuws.
dit kan na Eemshaven (2011), Wateringen (2012), Helmond (2013) en de SAA (2014) de meest interressante project van aankomende jaar worden.
dit kan na Eemshaven (2011), Wateringen (2012), Helmond (2013) en de SAA (2014) de meest interressante project van aankomende jaar worden.
Thuis in zijn EGD gebied
Re: Start 380/150 kV Breukelen-Kortrijk begin 2015
Ben er diverse malen via de A2 langs gereden en het verbaasde me al dat er nog geen activiteit te zien was. Nu is dat in elk geval duidelijk
De 380kV verbinding is enkele jaren geleden al voorbereid met een nieuwe eindmast die nu nog dienst doet als afspanmast. Er moet alleen nog een nieuwe 150kV eindmast met drie traversen komen. Heb er al een tekening van gezien.
De 380kV verbinding is enkele jaren geleden al voorbereid met een nieuwe eindmast die nu nog dienst doet als afspanmast. Er moet alleen nog een nieuwe 150kV eindmast met drie traversen komen. Heb er al een tekening van gezien.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 23 apr 2013 22:31
- Dichtstbijzijnde trafo: Druten
Re: Start 380/150 kV Breukelen-Kortrijk begin 2015
Mooi nieuws. Die plaatjes maken nu ook eindelijk eens duidelijk waarom die huidige mast is zoals deze is .
Re: Start 380/150 kV Breukelen-Kortrijk begin 2015
Inderdaad. Dat is goed nieuws. Dan gaat die investering die is gedaan in het opschalen van de bestaande 150 kV-lijn zich eindelijk eens uitbetalen. Wellicht dat een en ander na een paar jaar stilstand in een stroomversnelling terecht is gekomen door de plannen voor het sluiten van oude kolencentrales. Nog los van de brandstofdiscussie, ooit houdt de centrale aan de Lage Weide in Utrecht ermee op, en dan moet het net het zelf kunnen doen zonder lokale invoeding.
Ergens zwerft ook nog een documentje rond (afkomstig van een firma ter bevordering van grondkabels, zo vermoed ik) waarin gerept wordt over het aanpassen van de bestaande viervlaksmast tot een opstijgpunt, om dan de laatste tweehonderd meter geleiders als grondkabels uit te voeren naar het nieuwe station. Maar met dit ontwerp op til wordt de kans op zo'n kabeldrama bijzonder klein. Fijn op een indrukwekkende manier de A2 overkruisen, zoals het hoort.
Ergens zwerft ook nog een documentje rond (afkomstig van een firma ter bevordering van grondkabels, zo vermoed ik) waarin gerept wordt over het aanpassen van de bestaande viervlaksmast tot een opstijgpunt, om dan de laatste tweehonderd meter geleiders als grondkabels uit te voeren naar het nieuwe station. Maar met dit ontwerp op til wordt de kans op zo'n kabeldrama bijzonder klein. Fijn op een indrukwekkende manier de A2 overkruisen, zoals het hoort.
Het is niet heel groot, maar als ze vlot aan de gang gaan valt het precies mooi in het gat dat gaat ontstaan tussen de oplevering van SAA en de aanvang van Doetinchem-Wesel 380. Wat dat betreft zou de planning minder kunnen.bas380 schreef:dit kan na Eemshaven (2011), Wateringen (2012), Helmond (2013) en de SAA (2014) de meest interressante project van aankomende jaar worden.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Start 380/150 kV Breukelen-Kortrijk begin 2015
hoe kan dat nou op de manier die op het tekeningetje staat? er moeten toch twee circuits de snelweg over en dan is een donaumast of een hamerkop toch ook goed? en als er vier circuits moeten kruisen dan moet er gewoon een tweevlaksmast komen zoals ze verderop in die lijn ook al staan.Peter schreef:Er moet alleen nog een nieuwe 150kV eindmast met drie traversen komen. Heb er al een tekening van gezien.
op de tekening lijkt het wel een combinatiemast, donau met horizontaal eronder.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!
Re: Start 380/150 kV Breukelen-Kortrijk begin 2015
Op de tekening lijkt het inderdaad net een Oostring combinatie-hoekmast maar er komt een drievlaksmast voor zes circuits, vier circuits voor de richting Lage Weide en twee circuits voor de richting Diemen. Waarom er naast de A2 een viervlaksmast staat begrijp ik ook wel. Op de onderste traversen komen de circuits uit Diemen binnen en die worden doorverbonden met de circuits op de verdieping daarboven en via die traversen gaan ze straks de A2 over naar het nieuwe trafostation. De bovenste twee verdiepingen zijn voor de vier circuits uit Lage Weide.
Re: Start 380/150 kV Breukelen-Kortrijk begin 2015
Wat gaat het ook allemaal hard in ineens. Het leek nog wel gisteren dat ik als 17/18 jarig mannetje naar Blanes ging met de bus via de A2. Toen stonden de donaumastjes er nog heel normaal bij.
en nu zijn ze al weer bijna aan het volgende project omtrent deze verbinding begonnen.
en nu zijn ze al weer bijna aan het volgende project omtrent deze verbinding begonnen.
'your personal grid modeler'
Re: Start 380/150 kV Breukelen-Kortrijk begin 2015
dat heb ik als 13 jarig mannetje ook al hoor. ik weet nog dat voordat we naar Gieten verhuisden dat bij de weteringkade nog gewoon de vier hamerkoppen stonden. Maar we woonden daar iets meer dan twee en een half jaar en toen zijn we weer terugverhuist naar Zwolle naar bijna dezelfde plek als eerst en daar staan al weer een poosje de tweevlaksmasten met kattenoortjes. en ook bij Hessenweg en bij harculo zijn heel veel dingen veranderd maar telkens steeds een klein dingetje zodat het van dag op dag niet opvalt, maar vergeleken met zes jaar geleden echt wel.Max schreef:Wat gaat het ook allemaal hard in ineens. Het leek nog wel gisteren dat ik als 17/18 jarig mannetje naar Blanes ging met de bus via de A2. Toen stonden de donaumastjes er nog heel normaal bij.
zes circuits, alle machtigPeter schreef:Op de tekening lijkt het inderdaad net een Oostring combinatie-hoekmast maar er komt een drievlaksmast voor zes circuits, vier circuits voor de richting Lage Weide en twee circuits voor de richting Diemen. Waarom er naast de A2 een viervlaksmast staat begrijp ik ook wel. Op de onderste traversen komen de circuits uit Diemen binnen en die worden doorverbonden met de circuits op de verdieping daarboven en via die traversen gaan ze straks de A2 over naar het nieuwe trafostation. De bovenste twee verdiepingen zijn voor de vier circuits uit Lage Weide.
eerst dacht ik zonet, wat gek dat ze daar dan 1 zo'n monster overkruising voor gebruiken en dat ze niet gewoon de lijn uit diemen Breukelen al eerder laten afbuigen en zelf de snelweg over laten steken. maar het is wel logisch opeens als je bedenkt dat het station waar hij naartoe moet nog niet eens klaar is en dat men het dus dan maar zoals nu doet.
zouden ze het lijndeel van de 150 kV lijn tussen Breukelen en diemen ook gaan afbreken? er zit nu al een netopening in en wanneer ze de aansluiting op de 380 kV lijn niet als harde aftak maar als volwaardig station vanuit twee richtingen uitvoeren komt het ook vrijwel nooit meer voor dat het nieuwe station Breukelen Kortrijk geen invoeding meer heeft vanuit Krimpen of Diemen. dus dan is de lijn Breukelen-Diemen 150 kV overbodig geworden.
of zouden ze hem daarna nog steeds aanhouden voor noodgevallen?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!
Re: Start 380/150 kV Breukelen-Kortrijk begin 2015
Joulz mag het station gaan bouwen in opdracht van Tennet. nieuwsberichtje