De zwaardere fundamenten (inclusief dwarsverbanden) hebben er ook mee te maken dat de masten zijn voorbereid op 4kA, dus 4000 A (4-bundelgeleiders).
Er is fotomateriaal van een mast met GSM. Wie meer over de richtlijnen daarvoor wil weten, maakt gebruik van onderstaande link. De NOVEC is een club die zich daarmee bezighoudt. In de pdf vind je ook verwijzingen naar 'veilig werken in hoogspanningsmasten' (Eindtermen).
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7451,d.bGg
Update:
@Knarvel. Ik heb eens wat plaatsen in het zoekscherm ingevuld, inclusief een 110 kV-gebied. De site levert niet alleen de ambtelijke lijnnamen op, maar ook de mastnummers!! We hebben hier een belangrijk hulpmiddel om alle mastnummers in NL vanaf 110 kV te identificeren.
Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Hee, dát is nog eens bijvangst. Nooit gedacht dat die antennes ook vanuit het oogpunt van een mastengek nog eens ergens goed voor zouden zijn.
In ieder geval handig om twijfelgevallen mee na te trekken.
In ieder geval handig om twijfelgevallen mee na te trekken.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Het kan toch haast niet zo zijn dat men dit tot in lengte van jaren zo laat hangen. Hoewel Tom er ook gelijk mee heeft dat men de bout in kwestie zo min mogelijk los wil draaien. Het is misschien wel eerder de vraag hoe men dat bordje daar weer weg krijgt nu hij er eenmaal hangt. (Verondersteld dat het een tijdelijke oplossing is. Als dit de permanente eindtoestand is, dan is dat redelijk bedroevend.)Ot schreef:het lijkt eigenlijk zo klunzig dat het haast wel moet dat dit nog een voorlopige oplossing is en dat ze er binnenkort betere latten voor ophangen want dit kan ik me niet voorstellen.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Mast 10N
Deze mast moest het tot voor kort met het oorspronkelijke smerige en verkreukelde mastbord doen. Nu heeft-ie drie borden in nieuwe stijl. Neem maar van mij aan dat deze bebording hartstikke definitief is.
Tot besluit nog een zonnig staatsieportret.
PS. Aan de verkleurde menie zie je dat deze al een tijd geleden is aangebracht. Er zit geen menie op het circuitbord.
Deze mast moest het tot voor kort met het oorspronkelijke smerige en verkreukelde mastbord doen. Nu heeft-ie drie borden in nieuwe stijl. Neem maar van mij aan dat deze bebording hartstikke definitief is.
Tot besluit nog een zonnig staatsieportret.
PS. Aan de verkleurde menie zie je dat deze al een tijd geleden is aangebracht. Er zit geen menie op het circuitbord.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Er is een stukje definitief A1 sinds 7 september jongstleden in gebruik. Zie:
https://bezoekerscentrum.rijkswaterstaa ... r-gebruik/
Op een van de foto's zie je de verplaatste deltamast 5.
Altijd leuk om te zien waarom ie al weer dik twee jaar geleden een meter of 60 moest worden verplaatst.
PS. Op de site van RWS vind je ook twee tekeningen (inclusief mastbolletjes en -lijntjes) van de definitieve tracés van de A1 en de A6. Dit voor de infrastructuurfreaks die out of the pylon denken.
https://bezoekerscentrum.rijkswaterstaa ... r-gebruik/
Op een van de foto's zie je de verplaatste deltamast 5.
Altijd leuk om te zien waarom ie al weer dik twee jaar geleden een meter of 60 moest worden verplaatst.
PS. Op de site van RWS vind je ook twee tekeningen (inclusief mastbolletjes en -lijntjes) van de definitieve tracés van de A1 en de A6. Dit voor de infrastructuurfreaks die out of the pylon denken.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
A1 helemáál door het aquaduct
Zoals bekend is tijdens het afgelopen weekend de richting Amsterdam van de A1 verlegd naar de route door het aquaduct. De aansluiting op de toerit van de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal kun je goed bekijken vanaf het fietspad plus ventweg langs de A1. Afgelopen zaterdag heb ik ter plaatse foto's gemaakt.
Links is het bekende rijtje masten 5N-6N-7N. En boven de witte auto zie je de een meter of zestig verplaatste mast 6 van de deltamastenlijn naar 's-Graveland. Dit topic begon zo'n beetje met deze mast. Wat mij betreft is er een definitieve afsluiting van dit topic. Eventuele vervolgfoto's komen in N & R.
Zoals bekend is tijdens het afgelopen weekend de richting Amsterdam van de A1 verlegd naar de route door het aquaduct. De aansluiting op de toerit van de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal kun je goed bekijken vanaf het fietspad plus ventweg langs de A1. Afgelopen zaterdag heb ik ter plaatse foto's gemaakt.
Links is het bekende rijtje masten 5N-6N-7N. En boven de witte auto zie je de een meter of zestig verplaatste mast 6 van de deltamastenlijn naar 's-Graveland. Dit topic begon zo'n beetje met deze mast. Wat mij betreft is er een definitieve afsluiting van dit topic. Eventuele vervolgfoto's komen in N & R.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Ik heb afgelopen zaterdag ook over de A1 gereden van Diemen naar Muiderberg, toch wel een groot verschil met het oude tracé en inderdaad, de 380kV verbinding mooi ten noorden van de A1. De mast in de vergroting lijkt mij trouwens 10N