Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Mooie foto's, het perspectief en de lucht laten het goed zien. Dat van die mogelijke vierbundel zou je niet direct voor mogelijk houden omdat de mast verder volkomen identiek is aan de oorspronkelijke masten, hoewel natuurlijk de staalsoort wel hoogwaardiger kan zijn.
Is die foto van mast 4 nu bij een nieuwe mast of een bestaande die een nieuwe funderingspoer heeft?
Is die foto van mast 4 nu bij een nieuwe mast of een bestaande die een nieuwe funderingspoer heeft?
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Mast 4 (HC+9) is de bestaande hoekmast die nu via draagmast 5 gericht is op hoekmast 6 zuidelijk van de A1. Als je in die foto de menselijke maat in acht neemt, moet dat een enorme partij beton gaan worden. Mast 4 in oude staat zie je een paar bijdragen geleden; die foto met het Boze Oog van BouWatch.TomBorger schreef:Is die foto van mast 4 nu bij een nieuwe mast of een bestaande die een nieuwe funderingspoer heeft?
@Peter. Je opmerking over 10N is correct. De extra hoogte ontstaat met name door een extra torenstuk -> twee nieuwe delen. Vraag me ff niet waar dit vandaan komt, maar 10N wordt een S+9. Ook je opmerking over halfverankering klopt. Laterale V's alleen in buitenbochten, en dan alleen 2 x op de ondertraverse. Also Im Westen nichts Neues (geen stijlbreuk). Mast 8N is trouwens een doodgewone S+0 (maar her & der met dikker staal).
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Ok, ik vraag het omdat ik de pootverbanden in het broekstuk mistte, een wat vreemde constructie die ook bij de kruisingsmasten voorkomt.
Het is mij niet geheel duidelijk waarom er zoveel beton over deze poeren heen moet worden gestort, zo te zien wordt de lijnhoek hier niet groter of voldoet de fundering nu al eigenlijk niet aan de laatste voorschriften? De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik het erg lelijk vind, die betonklompen. (Valt voor mij ook onder het noemertje mastverrommeling)
Het is mij niet geheel duidelijk waarom er zoveel beton over deze poeren heen moet worden gestort, zo te zien wordt de lijnhoek hier niet groter of voldoet de fundering nu al eigenlijk niet aan de laatste voorschriften? De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik het erg lelijk vind, die betonklompen. (Valt voor mij ook onder het noemertje mastverrommeling)
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 23 apr 2013 22:31
- Dichtstbijzijnde trafo: Druten
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Vanochtend weer eens over de A1 gereden en de nieuwe mast zit in elkaar. De mast vind ik door de railings echter wel flink afwijken van de rest van de masten. Nu zal dat straks wel minder worden als er nog meer nieuwe masten verschijnen.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Dankzij de railings wordt het wel meteen duidelijk dat het om een nieuwe mast gaat
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de nieuwe masten uiteindelijk echt gaan afwijken van de originele eerste generatie 380kV masten. Ik meende een aantal berichten eerder gelezen te hebben dat men van plan was om v-ophangingen toe te passen, o.a. bij de Vechtkruising en in mast 10N. Vandaar dat ik eigenlijk wel had verwacht dat de nieuwe traversen daar op voorbereid waren. Dit past gelukkig beter bij het lijnbeeld. Toch verwacht ik nog wel enkele steunmasten met v-ophanging, o.a. bij mast 19 die na de verbouwing een kleine lijnhoek gaat krijgen. Bij mast 18N zou het ook nog kunnen als dit een steunmast wordt.
Ik neem aan dat vandaag hoekmast 7N in elkaar wordt gezet?
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de nieuwe masten uiteindelijk echt gaan afwijken van de originele eerste generatie 380kV masten. Ik meende een aantal berichten eerder gelezen te hebben dat men van plan was om v-ophangingen toe te passen, o.a. bij de Vechtkruising en in mast 10N. Vandaar dat ik eigenlijk wel had verwacht dat de nieuwe traversen daar op voorbereid waren. Dit past gelukkig beter bij het lijnbeeld. Toch verwacht ik nog wel enkele steunmasten met v-ophanging, o.a. bij mast 19 die na de verbouwing een kleine lijnhoek gaat krijgen. Bij mast 18N zou het ook nog kunnen als dit een steunmast wordt.
Ik neem aan dat vandaag hoekmast 7N in elkaar wordt gezet?
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
O nee wat een afschuwelijke railing weer. Het lijkt nu wel een soort Sterren Springen
wel een hele mooie foto van de montage van het bovenste torendeel ET. bijna heel SAA zou aan onze neus voorbij gaan als jij er niet was die af en toe foto's zou maken, dank je wel!
wel een hele mooie foto van de montage van het bovenste torendeel ET. bijna heel SAA zou aan onze neus voorbij gaan als jij er niet was die af en toe foto's zou maken, dank je wel!
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Nee, helaas niet. Het beton van de dwarsverbanden moet nog worden gestort.Peter schreef:Ik neem aan dat vandaag hoekmast 7N in elkaar wordt gezet?
De enige activiteit was het aanbrengen van de latchways in 8N. Bij 10N staan de twee nieuwe delen klaar.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Tja die railingen, kan dat nou niet wat minder lomp heren ontwerpers.
Op die laatste foto: dat ziet er mooi uit zo'n compact broekstukje. Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met de mast erop.
Op die laatste foto: dat ziet er mooi uit zo'n compact broekstukje. Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met de mast erop.
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
zou dat niet weer zo'n broek op half zeven worden, een mast met zo'n heel laag klein broekstukje en daar boven een grote hoge toren zodat het er allemaal wat buiten proportie uitziet?
Wel interessant die houten balken, zijn die er soms aan vast geknoopt om te voorkomen dat de twee helften van het broekstuk vervormen bij de centrale knoopplaat wanneer ze overeind worden getakelt totdat ze tegen elkaar aan worden gezet? als dat zo is dan is een van die balken inmiddels mooi een meter of twee verzakt.
Wel interessant die houten balken, zijn die er soms aan vast geknoopt om te voorkomen dat de twee helften van het broekstuk vervormen bij de centrale knoopplaat wanneer ze overeind worden getakelt totdat ze tegen elkaar aan worden gezet? als dat zo is dan is een van die balken inmiddels mooi een meter of twee verzakt.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Mastmutaties rond Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA)
Op de terugweg vanuit de regio Amsterdam naar Almere via de A1 zag ik dat er aan de mast 7N wordt gesleuteld. Het broekstuk stond al rechtop. Dus morgen...
@Ot, ik denk dat die ronde balken geen enkele constructieve betekenis hebben, maar eerder ondersteuning voor de 'hoogwerkers' bieden. Je ziet van die knoopverbindingen met een hoog padvindergehalte.
@Ot, ik denk dat die ronde balken geen enkele constructieve betekenis hebben, maar eerder ondersteuning voor de 'hoogwerkers' bieden. Je ziet van die knoopverbindingen met een hoog padvindergehalte.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013