Dat moet een beste klap geweest zijn...
http://www.steenwijkercourant.nl/nieuws ... smast.html
Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
Oei, niet best inderdaad.
Ook voor het wel of niet aanbrengen van nog meer valbeveilingen.
Ook voor het wel of niet aanbrengen van nog meer valbeveilingen.
Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
Weer eentje dus. Zo te zien zijn er nog weinig details bekend, maar je gaat je haast afvragen of al die valbeveiligingen wel het beoogde nut hebben. Het zou interessant zijn als er getallen zouden bestaan over het aantal valpartijen in bijvoorbeeld de jaren 80 (voordat er zekeringsdraden of gangbare railings waren) en vandaag de dag.
Nu maar hopen dat de persoon in kwestie het overleefd heeft.
Nu maar hopen dat de persoon in kwestie het overleefd heeft.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
Het lijkt erop dat er helemaal geen valbeveiliging is. Ik bedoel van RVS gemaakte voorzieningen op twee tegenoverliggende randstaven.
Graag jullie oordeel. Wellicht geldt die verplichting vanaf een zekere minimale masthoogte.
Zie ook http://www.latchways.com/sites/default/ ... tch%29.pdf
Graag jullie oordeel. Wellicht geldt die verplichting vanaf een zekere minimale masthoogte.
Zie ook http://www.latchways.com/sites/default/ ... tch%29.pdf
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
Je ziet onder het nummerbord een klein glimmend pixeltje, op de flickr-site zie ook bij de eindmast bij Hasselt een aantal RVS stripjes, volgens mij is er dus wel valbeveiliging.
Maar je zal toch altijd als monteur je haak moeten verplaatsen, er is altijd een moment dat je even ongezekerd bent.
Maar je zal toch altijd als monteur je haak moeten verplaatsen, er is altijd een moment dat je even ongezekerd bent.
Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
Als het goed is niet. De monteurs dragen twee haken.
Het is ze niet toegestaan die beiden tegelijk los te hebben. Wanneer de haken een staaf verplaatst moeten worden of wanneer een andere lat in de weg zit, moeten ze eerst de ene haak losmaken en verplaatsen en daarna hetzelfde doen met de andere haak. Wellicht dat dat niet altijd gebeurt vanwege het omslachtige gedoe, maar in principe zou er dus nooit een moment van ongezekerdheid mogen optreden.
Het is ze niet toegestaan die beiden tegelijk los te hebben. Wanneer de haken een staaf verplaatst moeten worden of wanneer een andere lat in de weg zit, moeten ze eerst de ene haak losmaken en verplaatsen en daarna hetzelfde doen met de andere haak. Wellicht dat dat niet altijd gebeurt vanwege het omslachtige gedoe, maar in principe zou er dus nooit een moment van ongezekerdheid mogen optreden.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
Klopt, ik bedacht het me later ook . Blijft dan vreemd.
Re: Verzwaring 110 kV Vollenhove-Zwartsluis
Andere landen, andere gewoontes... in Amerika gebruiken ze natuurlijk ook valbeveiligingen, maar als dat dan eventjes teveel tijd kost, mag het ook zonder.. Brrr, mij niet gezien