https://youtu.be/_z_rF6LAT-I
Ik hoop niet dat er gecombineerd word met de bestaande 380 kV
Tweede lijn Diemen - Ens 380kV
Re: Tweede lijn Diemen - Ens 380kV
Dat zou me voor alles ten noorden van Almere toch juist wel logisch lijken... Alleen vanuit Diemen langs Almere zal nog wel wat hoofdpijn gaan kosten. Iets zegt me dat het nieuwe 380kV-station in Almere, volgens mij zuidelijk van de A6, daarbij om de hoek komt kijken.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Tweede lijn Diemen - Ens 380kV
Netbeheerder: 'Nieuwe hoogspanningsmasten in Flevoland nodig' https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/2 ... land-nodig
Re: Tweede lijn Diemen - Ens 380kV
Ik vraag me af of het niet handiger is om naast Vierverlaten - Ens vlak voor de kust nog een DC kabel van de Eemshaven naar de Maasvlakte aan te leggen. Ik denk dat een tweede lijn tussen Diemen en Ens een beetje te veel van het goede is en lastig in te passen wordt.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 27 jun 2021 20:22
- Dichtstbijzijnde trafo: Sassenheim
Re: Tweede lijn Diemen - Ens 380kV
Ik ben bang dat de capaciteit en de betrouwbaarheid van een HVDC-kabel niet in de buurt komt van een bovengrondse hoogspanningslijn.
Re: Tweede lijn Diemen - Ens 380kV
Een kleine voorzet maar even… uit de losse pols, zonder veel doordenken…
Bij Weesp moet een 380kV-station komen volgens de investeringsplannen; dus de 150kV naar ‘s Graveland kan daar ondergronds; vrij komt dan het tracé tot Muiderberg - via een nieuw 380kV Weesp. Bij Muiderberg aan de andere kant van de A6 het water over en zo oostelijk langs de A6, via een eveneens nieuw Almere-380kV, langs Lelystad (station Lelystad overslaan lijkt me) en een shortcut via Swifterbant, richting Ens. Laatste stukje weer parallel.
Maar dat zal wel een hoop heisa geven.
Bij Weesp moet een 380kV-station komen volgens de investeringsplannen; dus de 150kV naar ‘s Graveland kan daar ondergronds; vrij komt dan het tracé tot Muiderberg - via een nieuw 380kV Weesp. Bij Muiderberg aan de andere kant van de A6 het water over en zo oostelijk langs de A6, via een eveneens nieuw Almere-380kV, langs Lelystad (station Lelystad overslaan lijkt me) en een shortcut via Swifterbant, richting Ens. Laatste stukje weer parallel.
Maar dat zal wel een hoop heisa geven.
Re: Tweede lijn Diemen - Ens 380kV
Was het niet beter geweest om de 220 kV op te waarderen naar 380 kV en dan via de afsluitdijk (ondergronds misschien) naar Noord-Holland te gaan? 380 kV van Beverwijk naar het noorden zal ook helpen voor de netverzwaring in Noord-Holland.
380 kV Ens-Oudehaske-Louwsmeer-Bergum-Vierverlaten-Eemshaven, daarmee heb je een ring met de lijn Eemshaven-Meeden-Zwolle. De 220 kV Zwolle - Vierverlaten kun je naar wens later nog ombouwen.
Ik gok dat je de ombouw van 220 kV naar 380 kV op de zelfde masten kunt doen met alleen periodieke uitschakeling van een circuit.
380 kV Ens-Oudehaske-Louwsmeer-Bergum-Vierverlaten-Eemshaven, daarmee heb je een ring met de lijn Eemshaven-Meeden-Zwolle. De 220 kV Zwolle - Vierverlaten kun je naar wens later nog ombouwen.
Ik gok dat je de ombouw van 220 kV naar 380 kV op de zelfde masten kunt doen met alleen periodieke uitschakeling van een circuit.
Re: Tweede lijn Diemen - Ens 380kV
Update: https://lelystad.nieuws.nl/nieuws/23338 ... ichterbij/
Mijn wens is eigenlijk de paarse tracé, anders ben ik bang dat de Maas-Waalmastjes verdwijnen.
Mijn wens is eigenlijk de paarse tracé, anders ben ik bang dat de Maas-Waalmastjes verdwijnen.