Het mastenclopedie (ideeën aanmerkingen etc)

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Het mastenclopedie (ideeën aanmerkingen etc)

Bericht door Ruben » 02 sep 2013 20:20

Zoiets had ik ook al ingedacht Tom. Dit komt ook duidelijk over hoe ze (ge)lopen heb(ben).

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Het mastenclopedie (ideeën aanmerkingen etc)

Bericht door Hans » 03 sep 2013 17:27

TomBorger schreef:Wat mij persoonlijk nog wel mooi lijkt, is van elke lijn bestaand of niet bestaand, een half A4-tje met daarop een kaartje met het tracé, twee mastbeelden van de basis steunmast en hoekmast, en wat kenmerken zoals bouwjaar, lengte, hoogte, capaciteit, etc.
Dat is eigenlijk wat ikzelf ook in gedachte had.
De mastbeelden zoals Peter ze tekent kunnen er dan een plek in vinden en er is ruimte voor wat foto's en enkele zinnen beschrijving (let op, enkele zinnen en niet meer dan dat). Voor diepgaandere informatie kan dan op elke pagina eenvoudig worden doorverwezen naar het betreffende naslagwerk als er eentje is. Voor vier, bijna vijf concessiegebieden lijkt dat inmiddels het geval te zijn, want Tom heeft duidelijk de pen gevonden.

Voordeel is dat we ons dan geen hele hooimijt op de vork halen, wat de kans op jezelf verliezen in ambitie en daarna met een half afgemaakt project blijven zitten kleiner maakt. (Wat dat betreft heeft het sitebeheer wel geleerd van het jargonboek: dat is weliswaar gelukt, maar ook dat was zoiets waarmee je niet halverwege kan zeggen dat het wel af is.)
Zodra de Netkaart V4.0 in gebruik kan worden genomen heb ik de handen weer vrij om eens te kijken hoe e.e.a. technisch van opzet moet worden. We hebben momenteel een classificatie die niet (meer) rammelt, de server is dit voorjaar verzwaard en er is steeds meer informatie.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Het mastenclopedie (ideeën aanmerkingen etc)

Bericht door Max » 04 sep 2013 09:25

Oh kijk eens aan! Ik had die naslagwerken ook nog niet gezien! Mooi hoor!
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Het mastenclopedie (ideeën aanmerkingen etc)

Bericht door Hans » 05 sep 2013 22:45

Eerlijk gezegd wist ik niet eens van het bestaan van de naslagwerken
Oh kijk eens aan! Ik had die naslagwerken ook nog niet gezien
De main site is groter dan je denkt.

Er staan achter de schermen nog wat meer dingen in de ontwikkelingsstatus, maar Jacc heeft zijn huisjeboompjebeestje net verworven, Ot heeft het druk op school en ikzelf probeer er een studietje bij te doen, dus tsja... sommige dingen hebben een lange aanloop- en ontwikkelingstijd. Maar om een indicatie te geven, er staan nog zo'n vijf andere "grote" dingen in de steigers en daarmee gaat het net als met continentendrift: langzaam maar onstuitbaar drukken we een heel gebergte op.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Plaats reactie