Bing Maps

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Bing Maps

Bericht door ElektroThriller » 29 okt 2012 10:43

Naast Windows 8 heeft Microsoft ook nuttige zaken gebracht, zij het nog in de bètafase: Bing Maps. Helaas is de software nog niet zo stabiel, maar ik heb een birdeye's view geproduceerd van masten die ik zaterdag had gefotografeerd.
Ook in andere situaties heb ik er profijt van gehad. Maar YMMV.
Je ziet dat alle vier portalen een geel bordje bezitten, dus als een mast worden gekwalificeerd (net als bij Muiderberg).
Schermafbeelding 2012-10-28 om 13.18.01.png
Bing Maps. Onderlangse kruising van Diemen - Ens met Harderwijk - Lelystad en Hattem - Lelystad.
Schermafbeelding 2012-10-28 om 13.18.01.png (1.31 MiB) 4447 keer bekeken
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Bing Maps

Bericht door Knarvel » 30 okt 2012 11:57

Interessante ontwikkeling, het kaart- en beeldmateriaal is veel actueler dan GoogleEarth, dus misschien dat die nu de noodzaak zien voor updates... Tekenmogelijkheden zijn mogelijk iets uitgebreider, stippellijnen (bv voor ondergrondse delen van een lijnverbinding) zijn mogelijk. Im- en export met .kml is mogelijk. Maar om het gemakkelijk te gebruiken moet je bij MS-live (=Passport) een id aanmaken. Net als Google willen die meteen je tel.nr. weten, je vraagt je af waarvoor...

Grappig zijn de verschillen tussen "Aerial" en "Birdeye" vieuw, kijk maar eens op de locaties van Wateringen en Simonshaven.

Als het allemaal stabiel in bedrijf is, kunnen we de snk eens laden en kijken hoe het smoelt en wat de verschillen met GE in de praktijk zijn.

Plaats reactie