Transport Tennet in Meeden gaat toch door
Re: Transport Tennet in Meeden gaat toch door
Zijn dit alledrie trafo’s van 380 naar 220? Ik kan het in dit draadje nergens vinden. Lijkt me het meest logisch… Of dwarsregelaars?
EDIT: HIER kan ik ook niet uit opmaken welke deze dit zijn, want daar maak ik uit op dat er 6 nieuwe komen (3 van elk…)
EDIT: HIER kan ik ook niet uit opmaken welke deze dit zijn, want daar maak ik uit op dat er 6 nieuwe komen (3 van elk…)
- Bijlagen
-
- CFB2900B-F80A-4FBD-9E3D-F1EDE32E35E6.jpeg (336.13 KiB) 3201 keer bekeken
Re: Transport Tennet in Meeden gaat toch door
Volgens deze webstee gaat het om de 380Kv met Duitsland:
https://www.menterwolde.info/regio/veen ... n-veendam/
https://www.menterwolde.info/regio/veen ... n-veendam/
Re: Transport Tennet in Meeden gaat toch door
https://www.tennet.eu/nl/ons-hoogspanni ... on-meeden/
De 380 dus. Valt wel op dat ze vreselijk achter lopen met dit project.
De 380 dus. Valt wel op dat ze vreselijk achter lopen met dit project.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 02 mei 2021 22:09
- Dichtstbijzijnde trafo: Groningen Hunze
Re: Transport Tennet in Meeden gaat toch door
Zijn dit “380 kV-transformatoren” om 380 kV in iets anders om te zetten, of dwarsregeltransformatoren om de verbinding met Duitsland te kunnen “sturen”? Aangezien er ook drie “220 kV-transformatoren” komen zou ik zeggen het laatste.
Staan er ergens anders in Nederland ook van dit soort dwarsregeltransformatoren of is Meeden daarin vrij uniek?
Staan er ergens anders in Nederland ook van dit soort dwarsregeltransformatoren of is Meeden daarin vrij uniek?
Re: Transport Tennet in Meeden gaat toch door
In de interconnectoren naar België staan drt's in de ontvangende zijde in de stations Zandvliet en van Eyck. In de verbindingen vanaf Hengelo, Doetinchem en Maasbracht heb ik geen drt's kunnen ontdekken, ook niet in de duitse stations aan de andere zijde vd verbinding, Dus, Meeden lijkt idd een voor Nederland unieke situatie te zijn. Los daarvan zijn er drt's in het 150 kV net, zie daarvoor het artikel op de mainsite.Staan er ergens anders in Nederland ook van dit soort dwarsregeltransformatoren of is Meeden daarin vrij uniek?
Re: Transport Tennet in Meeden gaat toch door
De DRT's zijn nodig om zgn "Loop-flows" te voorkomen/beperken.
Dit zijn vermogensstromen die parallel lopen aan het bedoelde pad. Ze belasten dus een parallel verbinding fysiek extra bovenop de bedoelde/geplande flow. DRT's zijn/waren een beproefd middel om vermogensstromen te "sturen", de laatste jaren is daar een HVDC verbinding (in de juiste configuratie) bij gekomen.
In geval van Meeden en vEyck/Zandvliet zijn daar DRT's geplaatst om te voorkomen dat bijv. de vermogenstransporten van Noord naar Zuid Duitsland (deels) een alternatief pad gaan volgen via NL, BE ,FR. Of om te voorkomen dat er vermogen van Borssele naar Limburg gaat lopen via België.
Een toepassing van een HVDC om loop-flows te voorkomen is bijvoorbeeld de AleGro verbinding (tussen BE en DE).
Dit zijn vermogensstromen die parallel lopen aan het bedoelde pad. Ze belasten dus een parallel verbinding fysiek extra bovenop de bedoelde/geplande flow. DRT's zijn/waren een beproefd middel om vermogensstromen te "sturen", de laatste jaren is daar een HVDC verbinding (in de juiste configuratie) bij gekomen.
In geval van Meeden en vEyck/Zandvliet zijn daar DRT's geplaatst om te voorkomen dat bijv. de vermogenstransporten van Noord naar Zuid Duitsland (deels) een alternatief pad gaan volgen via NL, BE ,FR. Of om te voorkomen dat er vermogen van Borssele naar Limburg gaat lopen via België.
Een toepassing van een HVDC om loop-flows te voorkomen is bijvoorbeeld de AleGro verbinding (tussen BE en DE).
KML-generator generator