Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Ha, die was mij ook opgevallen. Leuk toeval inderdaad dat ie stalen profielen vervoert, maar ja, ook virtueel staat ie in de weg.
De visualisaties zijn best goed in orde. Hoewel de details van de masten (knikverkorters, V-fixatie in de hoekmasten) wat te wensen overlaat, geeft het verder een prima idee van hoe deze grote en indrukwekkende masten straks in het landschap zullen staan.
Voor mensen uit het 110 kV-gebied is Brabant vaak een soort terra incognita, maar wanneer men aan het bouwen gaat zullen we er wellicht een stuk bekender raken, want dit lijkt zeer de moeite waard te worden. Een soort van ZL-MEE op herhaling, maar wel met nieuwe eigentijdse details. Met grote stukken combi en een paar sologedeelten, opstijgpunten, een reconstructie van een bestaande lijn en een aantal kabels en overkruisingen.
We zitten geramd.
De visualisaties zijn best goed in orde. Hoewel de details van de masten (knikverkorters, V-fixatie in de hoekmasten) wat te wensen overlaat, geeft het verder een prima idee van hoe deze grote en indrukwekkende masten straks in het landschap zullen staan.
Voor mensen uit het 110 kV-gebied is Brabant vaak een soort terra incognita, maar wanneer men aan het bouwen gaat zullen we er wellicht een stuk bekender raken, want dit lijkt zeer de moeite waard te worden. Een soort van ZL-MEE op herhaling, maar wel met nieuwe eigentijdse details. Met grote stukken combi en een paar sologedeelten, opstijgpunten, een reconstructie van een bestaande lijn en een aantal kabels en overkruisingen.
We zitten geramd.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
België en het Verenigd Koninkrijk bouwen al decennia dubbelvlaggen, Duitsland kiest er de laatste jaren ook steeds meer voor. Frankrijk bouwt vreemde driehoeken en nu gaat ook Nederland voor de bijl. Komt het Donau-tijdperk stilaan aan zijn einde?
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Alles is beter dan die wintracks natuurlijk maar die railings op de traversen van die nieuwe masten
vind ik echt geen gezicht.
vind ik echt geen gezicht.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Zouden er geen railings komen op alle traversen? Zoals de oostring
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Vandaag viel me ineens (pas) op - op een andere tekening - dat er ook een grondkabel naar Tilburg West ingepland staat. Dus één trafo zal direct aan Tilburg West hangen en twee aan Tilburg Noord. De bovengrondse verbinding tussen West en Noord blijft bij mijn weten gewoon staan.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Achter de schermen stond ‘ie al een poos online, maar nu ook officieel opengesteld via de website van ZuidWest 380kV Oost: de visualisatie van het nieuwe 380kV station Tilburg. Hier alvast wat screenshots.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Interessant! Eerste indruk ik had van die nieuwe 380 kV-eindmast was dat het een verschaalde 150 kV-mast was, waarschijnlijk door de vrij kort getekende isolatoren. Bij het standpunt vanaf de autoweg kun je zien dat ze twee circuits digitaal uitgegumd hebben .
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Eerlijk gezegd betwijfel ik of dit al openbaar zou moeten zijn, maar een routine google op “zuidwest 380kv moldau” en hij staat op nummer 3 in de resultaten. Dus plaats ik hem hier toch maar... Met onder meer extra plaatjes van de opstijgpunten. Gedateerd 4 dagen geleden.
KLIK voor het concept landschapsplan (PDF, 44MB)
KLIK voor het concept landschapsplan (PDF, 44MB)
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49