Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Ook groot in de krant vandaag. Maar als ik het goed heb is zo’n voorbereidingsbesluit vooral een wettelijk middel om te voorkomen dat er ondertussen iets anders op de route gebouwd wordt. En omdat de oude bijna verloopt was dus een nieuwe nodig.
- Bijlagen
-
- 1A9BA405-9792-4420-B533-B40E2C4FF7A5.jpeg (254.78 KiB) 4792 keer bekeken
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Eerder was er nog aangegeven dat de nieuwe 380 kV-verbinding een andere route om Oud Gastel heen nu er tussen Oud Gastel en Roosendaal door.
Dus waarschijnlijk 150kV verder ingekort.
Dus waarschijnlijk 150kV verder ingekort.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20211006-163210_Drive.jpg (64.15 KiB) 4764 keer bekeken
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Vanaf vandaag officieel ter inzage: het ontwerp-inpassingsplan bij de RVO en daar staan onder het kopje ‘inpassingsplan’ ook nog meer begeleidende documenten.
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Hier zijn een paar interessante screenshots uit de projectatlas, waarvan een aantal visualisaties is vernieuwd.
Bij Standdaarbuiten zien we hoge masten over de betoncentrale in de verplaatste huidige lijn Geertruidenberg - Rilland. Let ook op de achtergrond. Inderdaad, wisselmasten, deze is voor 150 kV. De nabijheid van de buisleidingenstraat is hier een van de redenen voor. Deze mast direct langs de snelweg zal wel een eye-catcher worden. Bij Geertruidenberg komt een hoge kruisingsmast voor die al iets verraad van een slankere vormgeving. Ook hier een wisselmast, deze is voor 380 kV. Met een verticale opstelling geen gemakkelijke opgave .
Bij Standdaarbuiten zien we hoge masten over de betoncentrale in de verplaatste huidige lijn Geertruidenberg - Rilland. Let ook op de achtergrond. Inderdaad, wisselmasten, deze is voor 150 kV. De nabijheid van de buisleidingenstraat is hier een van de redenen voor. Deze mast direct langs de snelweg zal wel een eye-catcher worden. Bij Geertruidenberg komt een hoge kruisingsmast voor die al iets verraad van een slankere vormgeving. Ook hier een wisselmast, deze is voor 380 kV. Met een verticale opstelling geen gemakkelijke opgave .
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Dus daarom stond die haalbaarheidsstudie naar fasewissels in dit document met overige bijlagen…
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
als je met de bus vanuit Breda naar GTB gaat was het al een indrukwekkend gezicht, dat zal zo te zien alleen nog maar indrukwekkender worden!
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Mooie visualisaties! Dat gaat een mooi project worden
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Waar afgelopen zomer de Zeeuwen zich afvroegen waarom zij geen vakwerkmasten kregen maar met de Wintracks zitten opgezadeld, denken ze in Brabant nu andersom: “ Waarom krijgen wij geen Wintracks en zitten met de Moldaumasten opgescheept?”
Re: Geen wintracks maar vakwerk naar Tilburg
Bijzonder... Hier tussen Beverwijk en Vijfhuizen staat nog een rijtje Wintracks, wat mij betreft mogen die paar verongelijkte Brabanders deze graag overnemen, moeten ze wel Moldau's terugleveren...