Aan het einde van de dag komt het erop neer dat de meelifters onder Zwolle - Meeden veel te krap bemeten zijn en dat daar eigenlijk tweebundels Bobolinks in moeten. Je kan dan 110 kV tot bijna de technische max van 4 kA gaan benutten en omdat een en ander over een aantal jaar weg te stouwen valt op toekomstig Ter Apelkanaal 110/380 en Veenoord Boerdijk 110/380 zou het no-regret zijn. Hoewel dat op zichzelf dan weer de vraag oproept waarom een reeds door iedereen vergeten plan in het KCD van 2014 nooit bewaarheid is geworden: het stichten van een nieuw trafostation op Vesterswijk, op de plek van die vierwegmast.
jk-5 schreef: ↑06 jul 2021 11:03Misschien kunnen we via een mailtje aan een van deze partijen achterkomen? https://www.bewustebouwers.nl/bouwplaat ... ijk-exloo/
Goed idee, maar als Plan B. We hebben nu geluk met de tijd van het jaar, want tussen grofweg april en oktober zijn er tweewekelijks satellietbeelden beschikbaar met een resolutie van een halve meter. Als het niet bewolkt is heb je dan elke zestien dagen een nieuwe foto. Graafschades komen aardig goed door. Op de nieuwste foto zien we bijvoorbeeld graafschade vanaf het trafostation precies in de richting van het toekomstige Windpark Pottendijk. Maar daar blijkt dan ook direct dat satellietfoto's niet heilig zijn: vanwege veelvuldige passage door dat gebied vanwege scheerklanten weet ik dat men daar bezig is een grote leiding in te graven in plaats van iets waar stroom door kan.