Toekomstbeeld Nederlandse hoogspanningslijnen

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Toekomstbeeld Nederlandse hoogspanningslijnen

Bericht door michel » 17 feb 2018 16:25

:phew: Ik heb maar een aparte topic van gemaakt gezien we een beetje Off-topic raakte.
Laatst gewijzigd door michel op 19 feb 2018 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

peter1954
36 kV
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 dec 2017 19:56

Re: toekomstbeeld Nederlandse hoogspanningslijnen

Bericht door peter1954 » 18 feb 2018 20:44

De toekomst van het Nederlandse hoogspanningsnet is samen te vatten in twee woorden:
Wintracks en verkabeling.

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: toekomstbeeld Nederlandse hoogspanningslijnen

Bericht door michel » 19 feb 2018 05:50

peter1954 schreef:
18 feb 2018 20:44
De toekomst van het Nederlandse hoogspanningsnet is samen te vatten in twee woorden:
Wintracks en verkabeling.
:hoekonje: Die onderbuikgevoelens heersen bij de meeste onder ons.Maar terugkomend op het opwaarderen van de fantastische verbinding Krimpen-Geertruidenberg;Ik denken dat deze lijn zal voortbestaan gezien deze al 200mwa opgewaardeerd is.Tevens zullen ze in de toekomst hoogstwaarschijnlijk naar minimaal 2600mwa gaan,maar net zoals de lijn Westerlee-Wateringen zullen ze gewoon drie-bundel blijven.Ondanks wat kleine aanpassingen zal de lijn gewoon blijven voortbestaan en en hun levensloop van 100 jaar zeker halen.Ook voor 'onze' Zuid-Hollandse 380ers ben ik ook niet echt bang dat ze verdwijnen want ze voldoen ruim aan de norm.@Peter1954;Ik ben het met je eens dat er veel verdwenen is de afgelopen 40 jaar.Met het verschijnen van het 380kv station Crayestein is er veel verdwenen in ons gebied.Maar met de gedachte dat wij 3 (!) geniale crossings rijker zijn in de Drechtsteden(Lek,Baanhoek,Kil),durf ik te zeggen dat dat de offers waard zijn.De offers die nu worden gedaan zijn zeker zuur omdat de netbeheerder het VW-beleid(wintrack/verkabeling)hanteer.Het enige voordeel is dat de reconstructies zoals bijvoorbeeld het SAA-project wel mooi is gedaan.Overigens nabij de A16(zie topic)heeft Stedin ook een geniale zet gedaan om de 50kv mastje van de lijn Sterrenburg-Klaaswaal te vervangen,met een mooi resultaat tot gevolg.

Plaats reactie