Hoogspanningsnet Hardware: De HSNetMeter

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Gebruikersavatar
Fierr
middenspanning
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 apr 2018 20:19

Re: Hoogspanningsnet Hardware: De HSNetMeter

Bericht door Fierr » 06 jun 2020 17:42

Interessant website. Ik had het nog niet gezien.

Ook grappig dit zinnetje:
For the first time the power system frequencies of several locations in Europe are being time-synchronised and made publicly accessible with a high degree of precision in one common system.
This is the result of many years of close collaboration between Swissgrid and the grid operators from Austria (APG), Denmark (Energinet.dk), Portugal (REN), Slovenia (ELES), Croatia (HEP), Italy (TERNA) and Greece (IPTO).
Alsof dit super geavanceerd is.

Ik vraag me af of deze website laat zien of er uberhaupt lokaal frequentie verschillen meetbaar zijn. Hoeveel cijfers achter de komma heb je nodig en hoe precies is dat?

Gebruikersavatar
Dave
110 kV
Berichten: 135
Lid geworden op: 11 sep 2015 17:56
Dichtstbijzijnde trafo: Nederweert

Re: Hoogspanningsnet Hardware: De HSNetMeter

Bericht door Dave » 07 sep 2020 19:31

Vroeg me eerlijk gezegd af of er nog een paar kleine updatejes zijn.

Wil via deze weg ook laten weten dat ik mog steeds ben bereid om mee te werken

Allowee
70 kV
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 mar 2018 15:24
Dichtstbijzijnde trafo: Delft

Re: Hoogspanningsnet Hardware: De HSNetMeter

Bericht door Allowee » 12 jan 2021 17:41

Na de recente frequentie dip dacht ik weer aan dit project.

Toch maar even een oude Aplus power monitor aan geslingerd, haal nu elke minuut via modbus de frequentie en spanning op voor in een grafiekje.
Met een testje zag ik dat elke seconde ook prima kan. :grin:

Zou toch wel leuk zijn als we de verschillende frequentie over elkaar kunnen leggen.
Voor nu sla ik elke 10 seconden de frequentie en spanning op de SD kaart op, misschien komt het nog eens van pas voor een leuk grafiekje

Plaats reactie