Pagina 14 van 22

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 09 mar 2018 20:17
door arie
Ik vermoed dat ze deze periode ook gebruiken om de andere 150 kv kabels van het oude 150kv station vijfhuizen naar het nieuwe station om te zetten.

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 15 mar 2018 19:50
door Nico uit Gouda
Lees en zie nu ook https://www.randstad380kv-noordring.nl/ ... -van-start Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. :-)

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 21 mar 2018 16:45
door arie
Ze hebben nu de hoogste masten geplaatst bij de zuidelijke ringvaart van de Haarlemmermeer 80 meter hoog
goed zichtbaar vanaf afstand (ik reed over A4)

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 27 mar 2018 19:43
door marcello
arie schreef:Ze hebben nu de hoogste masten geplaatst bij de zuidelijke ringvaart van de Haarlemmermeer 80 meter hoog
goed zichtbaar vanaf afstand (ik reed over A4)
Inmiddels staan alle windracks vanaf kruising N207/N205 bij Nieuw Vennep tot aan deze joekels bij de ringvaart. Ze zijn nu alle geleiders in deze masten aan het trekken bij Nieuw Vennep. Ik rij er dagelijks langs dus ik kan heel goed de voortgang en het proces volgen zo.

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 10 apr 2018 20:13
door Nico uit Gouda

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 13 apr 2018 18:30
door Paullus
Voor wat betreft de ontwikkelingen rond de 150 kV verbinding vanuit Velsen over Waarderpolder naar Vijfhuizen heb ik aan TenneT gevraagd wat de planning is. Ik kreeg het volgende antwoord:

"In de huidige situatie word: Station Waarderpolder deels gevoed vanuit Vijfhuizen en deels vanuit Velsen. In het najaar van 2018 starten we met het afbreken van de verbinding Velsen- Vijfhuizen. Dit zal naar verwachting zijn afgerond in het voorjaar van 2019.
We zijn ook bezig met het ombouwen van de velden op station Vijfhuizen (oud naar nieuw), dit zal ook in het voorjaar 2019 zijn gerealiseerd. Hierna moeten we de netopening Velsen-Waarderpolder creëren. De transportcapaciteit van het 150kV-kabelcircuit Vijfhuizen – Waarderpolder wit (bestaand) is 200 MVA. De transportcapaciteit van het 150kV-kabelcircuit Vijfhuizen – Waarderpolder zwart (nieuw) is 220 MVA".

Nieuwe informatie dus. Waarderpolder wordt blijkbaar momenteel gesegmenteerd gevoed. Eén transformator vanuit Velsen en een tweede uit Vijfhuizen. De derde zal op reserve staan. Er zijn twee 10 kV schakelinstallaties die los van elkaar gevoed kunnen worden. Dat heb ik al kunnen opmaken uit eerdere informatie.

Verder natuurlijk het nieuws dat het nieuwe circuit Vijfhuizen-Waarderpolder zwart 220 MVA is. Als laatste de bevestiging dat de 150 kV dubbelcircuit luchtlijn Velsen-Vijfhuizen het komende najaar buiten dienst zal worden gesteld om in de maanden er na te worden afgebroken.

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 18 apr 2018 23:17
door marcello
Inmiddels worden de geleiders uit de masten gehaald van de 150kV verbinding Sassenheim - Hoofddorp. Helaas worden deze donaumasten vervangen door de wintracks.

Dus ik vermoed dat hoofddorp nu ook kan worden gevoed via de nieuwe 150kV wintracks verbinding vanuit Vijfhuizen om genoeg redudantie te hebben.

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 10 mei 2018 14:35
door Knarvel
Paullus schreef:
13 apr 2018 18:30
Voor wat betreft de ontwikkelingen rond de 150 kV verbinding vanuit Velsen over Waarderpolder naar Vijfhuizen heb ik aan TenneT gevraagd wat de planning is. Ik kreeg het volgende antwoord:

"In de huidige situatie word: Station Waarderpolder deels gevoed vanuit Vijfhuizen en deels vanuit Velsen. In het najaar van 2018 starten we met het afbreken van de verbinding Velsen- Vijfhuizen. Dit zal naar verwachting zijn afgerond in het voorjaar van 2019.
We zijn ook bezig met het ombouwen van de velden op station Vijfhuizen (oud naar nieuw), dit zal ook in het voorjaar 2019 zijn gerealiseerd. Hierna moeten we de netopening Velsen-Waarderpolder creëren. De transportcapaciteit van het 150kV-kabelcircuit Vijfhuizen – Waarderpolder wit (bestaand) is 200 MVA. De transportcapaciteit van het 150kV-kabelcircuit Vijfhuizen – Waarderpolder zwart (nieuw) is 220 MVA".
Ten aanzien daarvan stuitte ik op dit dokument waarin deze kabels zeer goed beschreven worden. De oude kabel (wit) zou 200 MVA zijn en is een 3x 1x800 mm2 AL-kabel (zie pag.17). De nieuwe kabel (zwart) is volgens dit dokument ook 200 MVA, nu echter 3x 1x1200 mm2 Al-kabel. (zie pag.15). Ergens lijkt dit niet te kloppen, bij de 1200 mm2 kabel zou ik een veel hogere MVA-waarde verwachten...

Weet iemand precies wanneer Waarderploder naar 150 kV omgebouwd werd?

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 10 mei 2018 15:09
door arie
volgens dit tropic
"Ombouw middenspanning Haarlem van 6 naar 10 kV"
is station waarderpolder in 2008 op 150kv overgegaan

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 25 mei 2018 06:17
door arie
zie link https://www.tennet.eu/nl/nieuws/nieuws/ ... hoofddorp/
gaat er nog iemand kijken?
en de kaart kan ook worden aangepast