Pagina 11 van 22

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 25 aug 2017 20:57
door arie
Tijdens de dag van de bouw heb ik hier over gesproken met de mensen daar.
Omdat de verbinding tussen station's Haarlemmermeer en Sassenheim aangepast wordt en hij langdurig uit bedrijf is en ze geen noodlijn willen bouwen.
en moeten ze station Haarlemmermeer toch redundant voeden hebben ze eerst het 380 kv en 150 kv gedeelte tussen Hoofddorp en vijfhuizen gebouwd
en gaan ze het 150 kV station Haarlemmermeer voeden met behulp van de oude lijn en het oude station vijfhuizen
maar ook met behulp van de nieuwe 150 kv lijn en nieuwe station vijfhuizen
pas als dit operationeel is mag de lijn Haarlemmermeer Sassenheim worden aangepast.

Op site van Tennet staan Foto's van een nieuwe 150 kv Gis installatie in een gebouw op het nieuwe 380 kv station Vijfhuizen.

https://www.facebook.com/RandstadNoordr ... =3&theater

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 28 aug 2017 13:11
door maurice
Verreweg de meeste testen worden uitgevoerd op de stations, zie de uitgebreide opsomming van BaDu. Aan de lijn zelf wordt niet zo veel getest. Op zich wel begrijpelijk, want een lijn bouw je op uit tamelijk simpele componenten. Er kan niet zo veel misgaan en herstel is relatief simpel. Op de stations heb je een hoge concentratie van dure apparatuur, dus die beproef je met een hoge testspanning (met laag vermogen) om zeker te zijn dat alles in orde is. Voor de lijn wordt dat vrijwel nooit gedaan.

Uiteraard worden de losse componenten wel getest bij de leverancier, maar als dat goed gaat wordt ervan uitgegaan dat de componenten in orde zijn.
Wat wel wordt gedaan zijn een visuele controle, uitkleuren van de fasen en impedantiemeting (t.b.v. de beveiligingsinstellingen). Maar er worden dus geen hoogspanningstesten e.d. op de lijn uitgevoerd.

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 04 sep 2017 22:00
door marcello
Vandaag zijn de eerste wintracks geplaatst langs de N207 bij nieuw vennep. Het gaat om de hoekmast positie 184. De rest van de funderingen tot aan het opstijgpunt (mast 181) voor de 150kV bij Nieuw Vennep zijn ook af. Ze zijn nu begonnen aan de funderingen richting de A4 (mast posities 180 en lager)

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 04 sep 2017 22:02
door marcello
Nog een aanvulling. Bij de kruising met de A4 bij Leiderdorp zijn ook de werkzaamheden begonnen.

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 05 sep 2017 15:04
door Nico uit Gouda
... https://www.facebook.com/RandstadNoordring/ is nu bijgewerkt. Nico. :-)

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 17 sep 2017 21:02
door Nico uit Gouda
Zie nu ook https://myalbum.com/album/G3FXOpGWkCSu Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. :-)

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 22 sep 2017 20:45
door Nico uit Gouda

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 28 sep 2017 20:24
door Nico uit Gouda

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 29 sep 2017 01:08
door arie
Goede informatie bij omroep west ???
citaat

"De nieuwe hoogspanningsverbinding loopt van Spijkenisse tot aan Harderwijk".

nieuwe lijn?

Re: Voortgang Noordring Randstad 380 kV

Geplaatst: 29 sep 2017 10:11
door Hans
arie schreef:
29 sep 2017 01:08
Goede informatie bij omroep west ???

"De nieuwe hoogspanningsverbinding loopt van Spijkenisse tot aan Harderwijk".

nieuwe lijn?
Als Drent moest ik eerst even opzoeken waar Spijkenisse ook alweer ligt in de heksenketel die het westen heet. :wtvnnks: Maar een directe verbinding tussen Spijkenisse en Harderwijk lijkt me netstrategisch niet bepaald een investering die de leveringszekerheid gaat vergroten of die ons gaat helpen om de congestie aan de kust te bevechten. Bedoelden ze niet gewoon vanaf Lisse tot aan Bleiswijk? Dat komt in grote lijnen namelijk wel overeen met een deel van het tracé.