Maasbracht - Eindhoven Beter Benutten
Re: Maasbracht - Eindhoven Beter Benutten
Hee daar staat iemand foto's te maken!
Die wieltjes hadden helemaal omhoog gemoeten: En was de handrem er nou al af?
Die wieltjes hadden helemaal omhoog gemoeten: En was de handrem er nou al af?
- Bijlagen
-
- Hoogspanningsmast MBT-EHV-180-132 20240905 Werkzaamheden IMG_0922.jpg (87.02 KiB) 1021 keer bekeken
Foto hebben in hoge resolutie? Gewoon even vragen!
Nou, daar gaan we dan.
En daar is de bundelafstandhouder.Foto hebben in hoge resolutie? Gewoon even vragen!
Met de hulpwieltjes voor komen de aandrijfwielen er wel overheen:
Losdraaien bovenaan: En onderaan:
En voor ik het zag is het ding weg. Van arriveren bij de afstandhouder (laatste foto vorige post) tot doorrijden hieronder duurde maar ZESTIG SECONDEN. Ik heb geeneens gezien dat hij de derde bout (of wat het ook is) losdraaide, en ook niet waar hij de afstandhouder gelaten heeft.
Losdraaien bovenaan: En onderaan:
En voor ik het zag is het ding weg. Van arriveren bij de afstandhouder (laatste foto vorige post) tot doorrijden hieronder duurde maar ZESTIG SECONDEN. Ik heb geeneens gezien dat hij de derde bout (of wat het ook is) losdraaide, en ook niet waar hij de afstandhouder gelaten heeft.
Op naar de volgende:
Bijna:
En weer met neergeklapte voorste hulpwieltjes er overheen:
En de rest als eerder al getoond.
Bijna:
En weer met neergeklapte voorste hulpwieltjes er overheen:
En de rest als eerder al getoond.
Dit alles speelt tussen mast 132 (waar dit verhaal begon) en mast 133 (de eindmast bij station Eindhoven-Oost). De gondels aan de onderste bundels waren eerder klaar (die hoefden ook minder hoog te klimmen) en komen alweer terug bij mast 132.
Daarna, een poosje later was ik verderop een keek terug naar mast 131, met 132 meer op de achtergrond. Uiterst rechts is nog iets te zien van de eindmast van de lijn naar Geertruidenberg.
Ik kon nog een plaatje schieten van een gondel vanuit een andere hoek:
Ik kon nog een plaatje schieten van een gondel vanuit een andere hoek:
Laatst gewijzigd door 1 op Alex P, in totaal 5 keer gewijzigd.
Alle gondels zijn weer terug bij mast 132, en men stapt uit, en klimt op de mast en naar beneden.
Er werd nog wat met touwen gezwierd voor de laatste naar beneden kwam. Beetje groot voor een lunchtrommeltje, geen idee wat er in zat.
Tot zover mijn berichtgeving over vandaag.
En anderhalve minuut later zat daar weer een aardklem naast het hondenbot. Hoe die daar zo snel gekomen is heb ik geheel gemist.
Tot slot zag ik ook (al dagen trouwens) wat activiteit bij de apparatuur van dit circuit op station Eindhoven-Oost. Geen idee wat daar gebeurt.Tot zover mijn berichtgeving over vandaag.
Wat zullen de lijnwerkers in zo'n karretje een hekel hebben aan hondenbotjes, halfverankering en aan lijnhoeken.
De juiste benaming: geen gondels maar invaarbakken
Even over de terminologie:
De gondels die ik "bundelafstandhouderverwijderingsmonteurtransportgondels" noemde, heten anders in een Tennet-document van gisteren (voor omwonenden): Tennet noemt ze "invaarbakken". Dat woord kom ik bij het jargonboek nog niet tegen.
De gondels die ik "bundelafstandhouderverwijderingsmonteurtransportgondels" noemde, heten anders in een Tennet-document van gisteren (voor omwonenden): Tennet noemt ze "invaarbakken". Dat woord kom ik bij het jargonboek nog niet tegen.