hoogspanningsmasten 2D

Is een hoogspanningsmast voor jou meccano next level? Kan je goed modelleren? Heeft de netfrequentie geen geheimen meer voor jou? Welkom in de doe-het-zelf hoogspanningshoek
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sander
Nieuw forumlid. Wees vriendelijk voor 'm ;-)
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2023 21:56

hoogspanningsmasten 2D

Bericht door Sander » 25 Jan 2024 21:06

Beste mensen,

Mijn verstandelijk gehandicapte zoon is gek op hoogspanningsmasten. Hij kijkt graag naar de tekeningen op dit forum. Toch mist hij nog wat masten bijvoorbeeld die over het IJ in Amsterdam en die bij Nijmegen, bij Geertruidenberg over de Amer en bij Bergen op Zoom over het water bij de Teodorushaven. (3D Warehouse, Masttekeningen, Masttekeningen (afgesplitst van het 3D-topic) & Driedimensionale mastmodellen.)
Wie zou hem kunnen helpen?
Hij zou het fantastisch vinden.

Met vriendelijke groet,

Marcel Doggen, vader van Sander Doggen

Gebruikers-avatar
Tom
380 kV
BerichtenCOLON 2700
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2012 16:46

Re: hoogspanningsmasten 2D

Bericht door Tom » 30 Jan 2024 21:13

Gedetailleerde tekeningen zijn niet openbaar beschikbaar dus daarom zul je niet zoveel respons krijgen.
Met Google kun je met de zoektermen "hoogspanningsmast" en "magneetvelden"of "magneetveldzone" vrij gemakkelijk bij rapporten komen waarin "mastbeelden", masttekeningen met hoofdafmetingen zijn opgenomen.

Gebruikers-avatar
CS
middenspanning
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2017 23:30

Bericht door CS » 11 Jun 2024 12:48

Beste Marcel,

Ik kan je niet helpen met plannen van masten in Nederland maar indien Belgische masten jouw zoon ook zouden kunnen interesseren, van deze kan ik je wel wat informatie laten geworden, zowel in 2D onder pdf of onder 3D in ifc (freeware viewer beschikbaar). Laat maar iets weten via privébericht of het je kan helpen en indien zo welk type van mast (algemeen uitzicht) je zou wensen.

Met vriendelijke groeten

JarnoS
380 kV
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2017 19:32

Bericht door JarnoS » 16 Jun 2024 21:16

De tekening bij Nijmegen is hier wel nog te vinden:
viewtopic.php?t=210&start=190

BUTTON_POST_REPLY